Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Prevot: u teškoj 2009. godini uspjeli smo povećati svoj tržišni udjel

Čelnik Peugeota govori kako se tvrtka u kojoj radi snašla s padom prometa na tržištu prodaje automobila većim od 50 posto. Vjeruje da će se u 2010. ipak lakše nositi sa svim teškoćama te da će biti lakša za zadržavanje tržišne pozicije.
31. prosinca 2009. u 08:00 1 komentara 5 prikaza
Serge Prevot
Foto: Marin Tironi/Pixell

Peugeot Hrvatska trenutačno je četvrti na hrvatskom tržištu prema prodaji automobila, što je, tvrdi generalni direktor Serge Prevot, velik uspjeh među jakom konkurencijom od 14 marki koje danas drže 80 posto tržišta. Prevot je imenovan direktorom podružnice Peugeota u Hrvatskoj 1. rujna 2007. godine, nakon što je došao iz Tunisa, gdje je četiri godine također bio generalni direktor. U Peugeotu radi već 20 godina, a s radom u Hrvatskoj je zadovoljan, osobito s obzirom na sve probleme u kojima se ove godine našlo tržište prodaje automobila. Peugeot Hrvatska zabilježio je malo manji pad od konkurencije, zahvaljujući čemu je učvrstio svoju tržišnu poziciju, a u 2010. godini planira komercijalizirati dva nova modela vozila.  

Očekuje lagani oporavak tržišta, no zahvaljujući znanju koje su zaposlenici stekli pokušavajući što kvalitetnije preživjeti tešku 2009. godinu, vjeruje da će se u 2010. ipak lakše nositi sa svim teškoćama te da će biti lakša za zadržavanje tržišne pozicije. 

  S obzirom na krizu koja je pogodila sve segmente našeg društva, kako je Peugeot ove godine poslovao i koliko ste zadovoljni poslovnim rezultatima?

– Rekao bih da je 2009. bila, odnosno da još jest, teška godina. Bila je teška i našim koncesionarima koji su podnijeli najveći teret u ovom razdoblju jer su se morali nositi s više od 50 posto pada prometa na tržištu. To se odnosi na prodaju, postprodaju i na osoblje, dakle trpjeli su u svim segmentima. Na sreću, globalno gledajući, svi su se uspjeli izvući iz te situacije i ponovno su se vratili u kolotečinu funkcioniranja, dakle pronašli su ravnotežu, što me čini optimističnim. Ova je godina bila kritična godina krize, kako za Hrvatsku, tako i međunarodno, gdje su svi trpjeli, a rekao bih najviše Hrvati, pa tako i naši zaposlenici. Tu posebno mislim na “krizni porez” od četiri posto koji država uzima zaposlenicima, jer sam kod svojih zaposlenika vidio veliku zabrinutost za njihov opstanak i budućnost. Mi imamo sreću jer pripadamo međunarodnoj grupaciji koja nam omogućava da to dobro amortiziramo i da se dobro pripremimo za budućnost, dakle grupacija je ta koja podnosi najviše. To je onaj negativan dio krize.

• No, imali ste i pozitivnih trenutaka, unatoč svim problemima?

– Da, u tom teškom razdoblju imali smo i lijepe trenutke i sjećamo se svih naših uspjeha. U 2009. godini komercijalizirali smo četiri nova modela, započeli smo s 3008-icom (to je novi Peugeotov crossover), 206 +, koji je dodatna evolucija za 206-icu, 308 CC – prelijep automobil (kabriolet) koji je više za ljetno razdoblje, i restiliziranu 207-icu. Zahvaljujući lansiranju tih novih modela, uspjeli smo se “izvući” u ovoj teškoj godini. Ono što nas je posebno veselilo ove godine jest međunarodna prezentacija modela 308 CC i 3008 u travnju u Dubrovniku. To je bila prezentacija za cijeli svijet, Peugeot je tada doveo tisuću novinara iz zemlje i inozemstva, što je bitno za imidž Hrvatske, ali i naše grupacije. Ove smo godine tražili pametno rješenje da se olakša teška godina, odnosno pametne komercijalne akcije, što je donijelo zadovoljstvo unutar tvrtke, ali i kod koncesionara. To nam je dalo sigurnost i nadu u bolje sutra. Ovo je kratak presjek 2009. koja je bila teška, no unatoč tome smo pronašli načine i akcije zahvaljujući kojima smo se lakše nosili s krizom.

Je li onda poslovna godina Peugeota završila u plusu ili minusu?

– Kad je riječ o prodaji godina je završila negativno jer tržište je ipak u padu više od 50 posto. Mi smo, srećom, u padu “samo” 47 posto, ali smo poboljšali svoj ukupan udjel na tržištu. S današnjim danom to je 8 do 8,1 posto, što znači da smo se u 2009. godini poboljšali 0,3 posto. Ne odnosi se to samo na prodaju vozila, već i na rezervne dijelove, gdje je zabilježen pad na ukupnom tržištu od 20-ak posto, no sve to ovisi o koncesionaru. Aktivnost u postprodaji nije tako značajno pala, kod nekih je pad iznosio između tri i deset posto. Ovo je bitno jer je postprodaja, koja nije zabilježila tako velik pad, omogućila koncesionarima da kroz nju nastave financirati svoje poslovanje. No, nama je najvažnije da je kupac s nama zadovoljan, što nam je dokazao pokazatelj pada u postprodaji između tri i deset posto. Naši su saloni i servisi posjećeni i to je ono što nas umiruje.

Dakle, Peugeotov udjel na tržištu je 8,1 posto, učvrstili smo svoju poziciju, trenutačno smo na četvrtom mjestu. Posljednjih pet godina vrtimo se oko 8 posto udjela na tržištu, a tendencija nam je da budemo što bolji, odnosno da naš udjel bude sve veći, jer kao što i sami znate, konkurencija je u Hrvatskoj vrlo jaka. U 2003. godini 80 posto tržišta u Hrvatskoj držalo je osam marki automobila, a u 2008. trebalo je 14 marki da drži 80 posto tržišta. To je konkurencija koja će iz godine u godinu rasti sve više i zbog toga smo još više zadovoljni udjelom na tržištu i četvrtom pozicijom koju zauzimamo.

• Koliko bismo god htjeli što manje govoriti o krizi, danas je to praktički nemoguće. Spomenuli ste da ste osmišljavali programe koji će vas izvući iz krize. O kakvim je programima riječ i jesu li se pokazali uspješnima?

– Prvi osjetni udarac u ovom drastičnom padu koji je bio iznimno snažan i nagao jest količina vozila na lageru, dakle naše zalihe. Mi smo se, kao i konkurencija, zatekli sa značajnim zalihama vozila, a te količine opterećuju našu poziciju i sprečavaju nas da krenemo u neku novu akciju dok to ne riješimo. Da ne govorim da je došlo do pritiska i kad je riječ o cijenama na tržištu s konkurencijom koja je sve jača i jača, pa smo doslovce imali borbu cijenama. Morali smo i mi pratiti te cijene, ali smo stalno tražili nešto što će biti originalno. Iz toga je proizišla akcija koju smo provodili u ožujku i travnju ove godine, a koja se zvala “Jedan model, jedna cijena”. To je bila premijera u Hrvatskoj, ali i međunarodna, i moram priznati da smo nakon te akcije imali jako dobre rezultate. U ožujku smo imali udjel na tržištu veći od deset posto, što je i više nego izvrstan rezultat. To je bila zdrava injekcija za nas, za naše koncesionare, ali i za naše kupce koji su si mogli priuštiti povoljan i kvalitetan automobil. U ovoj godini krize zadržali smo jednak broj zaposlenika, i to iz tri razloga. Nevjerojatno, ali u ovom trenutku krize imali smo više posla nego dok je sve išlo dobro, željeli smo zadržati kvalitetu usluge prema kupcima, a ne na tom području ići korak natrag. Mi trebamo naše zaposlenike i da se što bolje pripremimo u ovoj godini kako bismo što bolje, uspješnije i kvalitetnije započeli 2010. Prije godinu dana pritekla nam je u pomoć i naša financijska institucija Peugeot financiranje, koja je došla podržati naše koncesionare po pitanju financiranja, ali i kako bi našim kupcima omogućila što jednostavniju kupnju, bilo putem leasinga bilo putem kredita.

• Imate li vi problema s nelikvidnošću i rokovima plaćanja?

Peugeot Hrvatska dio je međunarodne grupacije i tu smo konsolidirani, pa je pitanje financijske održivosti podnošljivo u sklopu grupacije.

No, u jednom je trenutku bilo jako teško doći do kuna, a taj je problem najteže pao našim koncesionarima. Njima je ova godina bila kritična i trebala im je injekcija svježeg kapitala i obrtnih sredstava kako bi se mogli pokrenuti i nastaviti dalje. U restrukturiranju koncesionara pomoglo nam je Peugeot financiranje, kao i banke u Hrvatskoj koje su bile spremne izbliza pogledati situaciju koncesionara i dati im kredite da restrukturiraju svoje poslovanje i produže rok otplate na dulje razdoblje. Poenta je bila prebroditi ovu tešku situaciju i omogućiti im daljnje poslovanje.

• S koliko koncesionara u Hrvatskoj radite i kakvu suradnju imate?

– Danas imamo 23 koncesionara, od kojih četiri na dvije lokacije. Naš je odnos dobar i partnerski, kontinuirano izmjenjujemo informacije. Naravno da tu ima i teških trenutaka i svaki je koncesionar različit, ali mogu reći da sam s nekima od njih iznimno zadovoljan, posebno kad je riječ o poslovnim rezultatima. Neki su postigli izvrsne rezultate s padom čak ispod 20 posto.

• Vaš je tržišni udjel 8,1 posto. Kakva su bila vaša očekivanja, a kakvi su planovi za budućnost?

– To je bio naš cilj kad je riječ o tržišnom udjelu. Zadovoljni smo jer smo postigli svoj zadani cilj, ali s druge strane, očekivali smo dvostruko višu prodaju, a to je ostavilo financijski teške posljedice.

• Kakva su vaša očekivanja za 2010. godinu, budući da mnogi analitičari predviđaju da bi mogla biti još teža nego ova?

– Teško je pretpostaviti što će biti u 2010. godini jer je tržište zabilježilo lagani, lagani porast. Mislimo da će prvi kvartal biti jednako slab, odnosno na razini 2009. godine, ali se nadamo da će s dolaskom ljeta, odnosno turističke sezone, prodaja lagano krenuti na bolje i tako sve do kraja godine. S obzirom na to da smo naučili raditi s ovom količinom prodaje, 2010. bi nam trebala biti lakša jer imamo “know how”, pa to treba samo razraditi i čekati neke bolje dane. Imamo modalitet funkcioniranja i koncesionare koji su sada stabilni. Naravno, tu smo predvidjeli nove akcije, slijedi komercijalizacija novih modela i dokazat ćemo da imamo potencijala za 2010. godinu. Što se tiče novih modela, 2010. ćemo početi komercijaliziranjem novog modela 5008, za koji se već sada mogu raditi predbilježbe kod naših koncesionara.

To je prava obiteljska ponuda u segmentu vozila u kojem stvarno računamo da ćemo se pozicijski učvrstiti. Pogledajmo 308-icu koja je uspješnica na tržištu i koja se učvrstila na poziciji tog segmenta vozila. Ne zaboravimo da je u 2008. osvojila Zlatni volan u Njemačkoj, a taj se model u Hrvatskoj doista dobro prodaje u segmentu kompaktnih vozila srednje klase. Imamo ofenzivu kad je riječ o obiteljskim vozilima, ali nam je i zadovoljstvo najaviti za proljeće 2010. godine komercijalizaciju RCZ-a, sportskog kupea koji je predstavljen prije dvije godine kao konceptno vozilo, a u rujnu je serijski model prezentiran u Frankfurtu. Siguran sam da neće proći nezapaženo na našim ulicama.

Zagreb: Atmosfera na Trgu uoči početka utakmice četvrtfinala Rusija - Hrvatska
NINO RASPUDIĆ
Oproštajni espresso: Zbogom dragi čitatelji
PPD
Mijenjamo navike
Solidarnost i dobra djela trebaju nam ostati prioriteti: PPD bolnicama donirao vrijedna sredstva
  • -obrisani-:

    Iz samog naslova se vec vidi da je ovo placena reklama. Ostalo ne treba uopce citati. pljuc!