Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Hrvatska ima najveću čarter flotu na svijetu: čak 4378 jahti i brodica za iznajmljivanje

Plovila koja se iznajmljuju turistima nautičarima moraju na tehnički pregled svake godine, a u međuvremenu ih vrebaju nenajavljeni pregledi inspekcije Ministarstva mora
20. kolovoza 2019. u 09:18 17 komentara 3069 prikaza
Ilustracija
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Nedavna tragedija talijanskih turista koji su se otrovali ugljikovim monoksidom dogodila se na brodu Atlantia koji su nesretni turisti unajmili kako bi plovili hrvatskim Jadranom. A nautičkim čarterom u Hrvatskoj se godišnje koristi pola milijuna gostiju kojima je na raspolaganju flota od čak 4378 jahti i brodica. U nautičkom čarteru Hrvatska je svjetska velesila i pokriva čak 40 posto svjetske čarter flote.

novo istraživanje Pula po cijenama ljetovanja uz bok Dubaiju: Jesu li to Britanci primijetili?

Prema podacima koje smo dobili od Ministarstva, mora, prometa i infrastrukture u RH je registrirano 2762 čarter-kompanija. Od toga je aktivno njih oko 930. One iznajmljuju, prema podacima koje smo dobili od HGK, 1956 brodica, 2166 jahti na jedra i 256 motornih jahti.

Rigorozni pregledi

Ukupna flota plovila u Hrvatskoj pak broji 126.033 brodica i 3118 jahti. A za kontrolu tehničke ispravnosti tih plovila i usklađenosti s propisima nadležne su lučke kapetanije za plovila do 12 metara dužine dok je Hrvatski registar brodova (HRB) nadležan za brodove duže od 12 metara. Državno odvjetništvo pak vlasnika i kapetana Atlantije sumnjiči da su na nedugo prije tragedije brodu ugradili agregat koji nije predviđen za brodove. Tu preinaku nisu pak prijavili HRB-u iako su morali. A kad se brod prebacuje iz upisnika druge države u hrvatski upisnik, u HRB-u kažu, prethodno izdane isprave prestaju važiti i nove se isprave ne smiju izdati ako se prethodno ne utvrdi da je brod propisno održavan, da na njemu nisu provedene neodobrene preinake strukture, strojeva, opreme i uređaja.

– Pregledi su rigorozni. Kontrolira se brodska dokumentacija, je li brod tehnički sposoban da se stavi na tržište. Kod pregleda broda pri tome se provjerava usklađenost s dostavljenom dokumentacijom i važećim propisima RH – objašnjava Andro Vidjak, pomoćnik ravnatelja HRB-a.

središnja baza Fina: U registar stvarnih vlasnika do sada upisano 527 trgovačkih društava

Kod novogradnje brod se nadzire tijekom gradnje. A nakon zadovoljavajućeg završetka nadzora nad gradnjom HRB brodu izdaje svjedodžbu o klasi. Takva svjedodžba ima valjanost pet godina, a tijekom tog razdoblja provode se godišnji pregledi i međupregledi kako bi se moglo potvrditi da se stanje broda održava tako da ostane sposoban za plovidbu bez opasnosti za sam brod, osobe na brodu, teret i pomorski okoliš.

Jeste li se ove godine koristili uslugama unajmljenih plovila na Jadranu?

  • DA 31,29%
  • NE 68,71%

Vidjak objašnjava da brodovi u čarteru moraju ići svake godine na tehnički pregled dok plovila za osobnu upotrebu na redovni pregled idu svakih pet godina. Osim toga, napominje, provode se i nenajavljene inspekcije inspektora resornog Ministarstva mora. U tom ministarstvu su nam kazali da inspektori i ovlašteni djelatnici lučkih kapetanija godišnje obave oko 7000 inspekcijskih pregleda i da utvrde oko 2000 prekršaja zbog nepoštivanja propisa.

Čarter-gosti ostvare više od tri milijuna noćenja u Hrvatskoj. U HGK kažu da prema istraživanju Tomas iz 2017. prosječna potrošnja “čarteraša” iznosi 183 eura dnevno dok je prosjek potrošnje hotelskog gosta 75 eura po danu.

Šibenik: Unatoč vrućini gradska plaža Banj je poluprazna hit destinacija Britanci oduševljeni Hrvatskom: Dosta vam je Dubrovnika? Isprobajte ovaj jadranski dragulj

Najbolji potrošači Britanci

Pri tome su najbolji potrošači među čarterašima Britanci – 212 eura, Francuzi – 207 eura i Nizozemci – 202 eura.

Prema istom istraživanju, 66 posto plovila prometovalo je bez unajmljenog skipera, a 34 posto sa skiperom.

U HGK napominju da se u odnosu na 2012. osjetno više unajmljuju skiperi – kod čartera taj je postotak narastao s 30 posto na 51 posto, a kod vlastitih plovila sa sedam na 10 posto. Atlantia se pak iznajmljuje s posadom, a njezin tjedni najam u špici sezone iznosi 11.900 eura.

VIDEO U Zagreb sletio jedan od najvećih aviona na svijetu

RBA
INVESTIRANJE JE PRIRODNO
Kako je to živjeti pored Dunje? U svakom slučaju, potaknula me na razmišljanje – koji je moj cilj?

A1 izdvaja za Vas

  • Marko_Maras:

    Super su mi ovi komentari gdje je ljudima krivo zbog velike čarter-flote u Hrvatskoj. "Ako ja nemam jahtu u dvorištu, to je nepravda!" Pa genijalci jedni, iako te jahte nisu vaše, to sve doprinosi hrvatskoj ekonomiji. Smirite malo zavist i jal.

  • Avatar El-Delinquente
    El-Delinquente:

    Kada nema onda lefto pljuje, kada ima onda lefto pljuje. Zna li lefto nesto drugo, naprimjer zasukati rukave i raditi?

  • Avatar Asterix
    Asterix:

    Znači da na cijeloj zemaljskoj kugli ima ukupno 10945 jahti i brodica za iznajmljivanje. Svijet 6567 Hrvatska 4378