Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 144
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
projekti

Hrvati će proizvoditi brod koji će se oslanjati na prirodnu energiju

\'trimaran_nnn_rad_240212\'
VL
26.02.2012.
u 21:00

Okupljeni oko riječkog Tehnološko-inovacijskog centra, pet inženjera realizira ideju osmišljenu još davne 1973. godine

Dok cijene goriva nezaustavljivo lete prema gore, a napetosti između zemalja na Bliskom istoku ne nagovještavaju njihov skori pad ili barem stagnaciju, pravo je vrijeme za zapitati se kako iskoristiti energetske potencijale koje nam daje priroda.

Prirodni resursi

Iako svijet još nije osmislio opće prihvaćen i tržišno prihvatljiv automobil koji bi pokretala Sunčeva svjetlost ili npr. dalmatinska bura, ekipa od pet stručnjaka iz Rijeke na dobrom je putu da stvori jedno prijevozno sredstvo koje će se oslanjati isključivo na prirodne resurse. Njihovu “brodu budućnosti” ili energobrodu nisu potrebna goriva nego energija Sunca, vode i vjetra. Još je zanimljivije da bi takav brod trebao biti jednako učinkovit kao i brodovi koje pokreću fosilna goriva. Energobrod za ove stručnjake nije velika novost s obzirom na to da ga je davne 1973. osmislio inženjer Ivan Vrsalović, ali u tadašnjoj Jugoslaviji pa kasnije i u Hrvatskoj nije bilo interesa za njegov projekt jer ga nitko nije ozbiljno shvaćao. Klupko se počelo odmotavati prošle godine.

– Nakon što je energobrod u Seulu dobio plaketu za izum godine 2011., stvari su se konačno pokrenule s mrtve točke – rekao nam je mr. Miodrag Radić koji je u projekt proizvodnje “broda budućnosti” krenuo s inženjerom Nikolom Radeljom, prof. dr. Božom Smoljanom, mr. Davorom Begonjom te već spomenutim Ivanom Vrsalovićem. Svi su oni okupljeni oko riječkog Tehnološko-inovacijskog centra gdje ovih dana nastaje proizvod koji bi na hrvatsku brodogradnju mogao baciti potpuno novo svjetlo.

Proizvodnja u Hrvatskoj

– Prvi ovakav teretni brod u svijetu bit će dugačak 400, a širok 150 metara. Imat će tri trupa i bit će u potpunosti izrađen od nanomaterijala. Oslanjat će se isključivo na energiju vjetra, Sunca i valova koja će pokretati njegove elektromotore – rekao je Radić i dodao da će ovaj brod moći prevesti 15.000 kontejnera. On smatra i da je proizvodnja ovakvih brodova u Hrvatskoj i više nego realna, te da bi prvi hrvatski brod budućnosti mogao biti proizveden u roku od nešto više od dvije godine. Za projekt je zainteresiran i Danko Končar.

Komentara 6

DR
drug
23:01 26.02.2012.

Nuklearni pogon možda..... Ne vjerujem da 15 000 kontejnera od 20-30 tona da energija vjetra može pokrenuti brod....

IN
InfoMan
10:32 27.02.2012.

Ima tu jedan problem koji se zove fizika. Brod plovi radi uzgona, tj istisnute vode. Ta ista voda predstavlja ozbiljnu kocnicu prilikom pokretanja broda, tj da bi pokrenuli brod morate odredjenu kolicinu vode nekom brzinom izbaciti iza sebe. Za to trebate motor, propeler i energiju. Energija je proporcionalna kolicini vode (ovisi o uronjenosti broda) i brzini (brzina broda). Da bi koristili vjetar morate ga imati i to pod dobrim kutem. Sunceva je puno bolja ali je iskoristivost 10%. Solarni elektricni kolektor pri najjacem suncu daje 350W (1x1.5m). Brodski motori su reda 100,000kW sto znaci da morate imati 3000 kolektora. To sve povecava tezinu broda, a i gdje sve smjestit. Jako bi volio znati kako to misle izvesti. Pogotovo po noci, valovima i nevremenu.

KM
karakas.mario
14:30 27.02.2012.

Mislim da g. InfoMan nije najbolje razumio priču. Propelera će biti, gore su navedena samo tri izvora energije. Osim toga valovi se već i danas koriste u novim brodovima kao izvor energije. Ideja ima temelja, a danas postoje tehnologije koje je mogu realizirati. Pričekajmo dvije godine i veselimo se uspjehu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata