Cupra

FOTO Isprobali smo najnoviji SUV: Uzoran sportaš iz vida nije izgubio obiteljske vrijednosti

Zagreb: Cupra Terramar eTSI
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/19
18.01.2025.
u 15:30

Terramar 1,5 eTSI DSG podržava i komfornu i dinamičnu vožnju. Postavke ovjesa i motora ipak su nam draže u Performance modu, kad je čitav automobil utegnutiji, žešći. Model osvaja performansama, ali i dizajnom, ponudom prostora, bogatom opremom

Dinamična španjolska marka za kupce se bori već šest godina i čini nam se da joj dobro ide. Najnoviji model u Cuprinoj gami, SUV Terramar, isprobali smo u 1,5 eTSI DSG izvedbi. Poput ostalih modela marke, i Terramar se iz mase izdvaja hrabrim, agresivnijim dizajnom, u ovom slučaju velikog obiteljskog modela. Zanimljiv je to spoj, i prilično upotrebljiv u svakodnevnim uvjetima - Terramar je 452 centimetra dug, 186 cm je širok i 158 cm visok. Time je duži i viši od Formentora s kojim dijeli MQB Evo platformu. To se osjeti u prostranoj putničkoj kabini, a još više u prtljažniku koji prima odličnih 605 litara. Čak i više, jer ide do 642 litre pomaknu li se uzdužno pomična stražnja sjedala za 15 cm prema naprijed.

Prostorom nas je, dakle, Terramar osvojio, nakon što je to već učinio dizajnom i atletskim proporcijama. Kvalitetom materijala na istom je tragu, jednako kao i uređenjem interijera i vrlo dobrom opremljenošću. Sportski štih pršti i iz unutrašnjosti, bilo da gledamo u dnu podrezan multifunkcionalni upravljač koji savršeno leži u rukama ili školjkasta sjedala s integriranim naslonom za glavu i bakrenim prošivima. Naglašene bočne potpore na prednjim sjedalima tijelo drže na mjestu i pri dinamičnijoj vožnji. Stražnja sjedala također su prostrana i udobna, ne tako kao prednja, ali to je posve očekivano. Kad srednje sjedalo nije u funkciji, putnicima straga na raspolaganju je središnji naslon za ruke. Detalja bakrene boje ima posvuda po automobilu i to mu dobro pristaje. Na grijanom kolu sportski direktnog upravljača, uz dvije male polugice za izmjenu stupnjeva prijenosa uglađenog i brzog 7-stupanjskog DSG automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, dva su okrugla prekidača. Jedan je za aktiviranje motora, drugi za izbor modova vožnje. U testnom primjerku nude se Comfort, Performance i Individual način rada, pa se u skladu s odabranim modom mijenjaju postavke motora, mjenjača i ovjesa te izgled digitalne instrumentne ploče, a u drugim inačicama na raspolaganju mogu biti i Cupra te Off-road mod. Comfort mod nije nam favorit jer ne težimo toliko udobnoj vožnji, ovjes nam je u tom modu sličniji kakvom ‘francuzu’ nego pravoj Cupri, iako se i tu deklarira kao sportski podešen. Cuprin karakter do izražaja dolazi u Performance modu, kad je čitav automobil utegnutiji, žešći. Taj nam se način rada više sviđa.

Zagreb: Cupra Terramar eTSI
1/19

Isprobani primjerak blagi je hibrid temeljen na 1,5-litrenom turbobenzincu sa 150 konjskih snaga, obogaćen e-motorom najveće snage 18 KS. Iako se radi o početku Terramarove ponude, dostojan je Cuprine značke. Postiže maksimalnih 205 km/h, ubrzava glatko, na pritisak papučice gasa u Performance modu reagira trenutačno, dok u Comfort moru ima neznatnu zadršku. Kočnice su uzorne, snažne. Oprema je, kazali smo već, i više nego dobra, a sve nekako ide u smjeru dinamike, sve je usmjereno prema vozaču. Prema njemu je zakrenut i centralni dodirni zaslon multimedije, dijagonale 12,9 inča – pregledan, brzog odziva, uzorne povezivosti s pametnim telefonima. Terramar serijski ima, među ostalim, čitavu paletu naprednih sustava pomoći vozaču, Car2X sustav, dinamična LED prednja svjetla, 3D stražnja svjetla s dinamičkim pokazivačima smjera, prednje maglenke s funkcijom zakretanja, ambijentalnu rasvjetu, automatsko zatamnjivanje retrovizora, metalne papučice, grijano multifunkcionalno kolo upravljača, Cupra sportski ovjes, Deep Ocean presvlake, po dvije USB C utičnice sprijeda i straga, bežični punjač mobitela, 10,25” digitalni kokpit, infotainment sustav 12,9”, trozonski klima-uređaj, el. podizače prozora, parkirne senzore i multifunkcionalnu kameru, 18” lakometalne naplatke, crne uzdužne krovne nosače, otvaranje vrata prtljažnika putem senzora… Terramar cjenovno kreće od 38.617 eura, za inačicu poput isprobane.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije