Dinamična španjolska marka za kupce se bori već šest godina i čini nam se da joj dobro ide. Najnoviji model u Cuprinoj gami, SUV Terramar, isprobali smo u 1,5 eTSI DSG izvedbi. Poput ostalih modela marke, i Terramar se iz mase izdvaja hrabrim, agresivnijim dizajnom, u ovom slučaju velikog obiteljskog modela. Zanimljiv je to spoj, i prilično upotrebljiv u svakodnevnim uvjetima - Terramar je 452 centimetra dug, 186 cm je širok i 158 cm visok. Time je duži i viši od Formentora s kojim dijeli MQB Evo platformu. To se osjeti u prostranoj putničkoj kabini, a još više u prtljažniku koji prima odličnih 605 litara. Čak i više, jer ide do 642 litre pomaknu li se uzdužno pomična stražnja sjedala za 15 cm prema naprijed.
Prostorom nas je, dakle, Terramar osvojio, nakon što je to već učinio dizajnom i atletskim proporcijama. Kvalitetom materijala na istom je tragu, jednako kao i uređenjem interijera i vrlo dobrom opremljenošću. Sportski štih pršti i iz unutrašnjosti, bilo da gledamo u dnu podrezan multifunkcionalni upravljač koji savršeno leži u rukama ili školjkasta sjedala s integriranim naslonom za glavu i bakrenim prošivima. Naglašene bočne potpore na prednjim sjedalima tijelo drže na mjestu i pri dinamičnijoj vožnji. Stražnja sjedala također su prostrana i udobna, ne tako kao prednja, ali to je posve očekivano. Kad srednje sjedalo nije u funkciji, putnicima straga na raspolaganju je središnji naslon za ruke. Detalja bakrene boje ima posvuda po automobilu i to mu dobro pristaje. Na grijanom kolu sportski direktnog upravljača, uz dvije male polugice za izmjenu stupnjeva prijenosa uglađenog i brzog 7-stupanjskog DSG automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, dva su okrugla prekidača. Jedan je za aktiviranje motora, drugi za izbor modova vožnje. U testnom primjerku nude se Comfort, Performance i Individual način rada, pa se u skladu s odabranim modom mijenjaju postavke motora, mjenjača i ovjesa te izgled digitalne instrumentne ploče, a u drugim inačicama na raspolaganju mogu biti i Cupra te Off-road mod. Comfort mod nije nam favorit jer ne težimo toliko udobnoj vožnji, ovjes nam je u tom modu sličniji kakvom ‘francuzu’ nego pravoj Cupri, iako se i tu deklarira kao sportski podešen. Cuprin karakter do izražaja dolazi u Performance modu, kad je čitav automobil utegnutiji, žešći. Taj nam se način rada više sviđa.
Isprobani primjerak blagi je hibrid temeljen na 1,5-litrenom turbobenzincu sa 150 konjskih snaga, obogaćen e-motorom najveće snage 18 KS. Iako se radi o početku Terramarove ponude, dostojan je Cuprine značke. Postiže maksimalnih 205 km/h, ubrzava glatko, na pritisak papučice gasa u Performance modu reagira trenutačno, dok u Comfort moru ima neznatnu zadršku. Kočnice su uzorne, snažne. Oprema je, kazali smo već, i više nego dobra, a sve nekako ide u smjeru dinamike, sve je usmjereno prema vozaču. Prema njemu je zakrenut i centralni dodirni zaslon multimedije, dijagonale 12,9 inča – pregledan, brzog odziva, uzorne povezivosti s pametnim telefonima. Terramar serijski ima, među ostalim, čitavu paletu naprednih sustava pomoći vozaču, Car2X sustav, dinamična LED prednja svjetla, 3D stražnja svjetla s dinamičkim pokazivačima smjera, prednje maglenke s funkcijom zakretanja, ambijentalnu rasvjetu, automatsko zatamnjivanje retrovizora, metalne papučice, grijano multifunkcionalno kolo upravljača, Cupra sportski ovjes, Deep Ocean presvlake, po dvije USB C utičnice sprijeda i straga, bežični punjač mobitela, 10,25” digitalni kokpit, infotainment sustav 12,9”, trozonski klima-uređaj, el. podizače prozora, parkirne senzore i multifunkcionalnu kameru, 18” lakometalne naplatke, crne uzdužne krovne nosače, otvaranje vrata prtljažnika putem senzora… Terramar cjenovno kreće od 38.617 eura, za inačicu poput isprobane.