Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 8
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ISTRA U EU

Što čeka istarske poljoprivrednike i ribare u Europskoj uniji

ovce-txt.jpg
Foto: Duško Marušić
24.10.2008.
u 14:11

U prosincu bi Hrvatska trebala otvoriti pregovore s EU o poglavlju 11 koje se odnosi na poljoprivredu i ruralni razvoj i uz okoliš je jedno od najvažnijih poglavlja jer riječ je o zajedničkom projektu zemalja Europske unije.

Jesmo li spremni?
Koliko je Istra spremna za otvaranje tog poglavlja, moglo se jučer čuti u Vodnjanu gdje je Hrvatska udruga poslodavaca, u suradnji s Istarskom županijom te Ministarstvom poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja organizirala prezentaciju s ciljem informiranja istarskih poduzetnika, proizvođača i prerađivača poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda te ribara o uvjetima poslovanja koji ih očekuju u EU.

Ravnatelj u Ministarstvu za ruralni razvoj Miroslav Božić kazao je da Hrvatsku nakon ulaska u EU očekuju velike mogućnosti, no da bi se iskoristile, moramo odrediti razvoj poljoprivrede te iskoristiti blagodati pretpristupnih fondova. - Najveće promjene koje će poljoprivrednici i ribari doživjeti tiču se dodjele poticaja, koji će se usuglasiti s europskima. Hrvatska sada ima vrlo visoke poticaje, veće od bilo koje članice EU, a s tim je gotovo. Nema više izravnih poticaja po litri, kilogramu, grlu, ali će ih biti za programe vezane uz proizvodnju. Istarska poljoprivreda i ruralni razvoj već su sada uspješna priča, no uvijek može bolje.

Pozitivno je što nas očekuju sigurnost potpora, strukturne mjere, mogućnost edukacije u tehnologiju i znanje, a negativno je što se napuštaju stari oblici poticanja proizvodnje - kazao je Božić. Župan Jakovčić smatra da se Istra Europe plašiti ne mora. - Pitanje je samo kakvu poljoprivredu želimo, a mi to znamo od 1993. godine, kada smo i krenuli u strukturne promjene, poticanje novih nasada u poljoprivredi, formiranje raznih fondova i agencija za podršku poljoprivredi i ruralnom razvoju putem kojih smo od Europe već uzeli 5,4 milijuna eura.

Butik proizvodi
Stvorili smo jasnu strategiju za brendiranje, butik-autentične proizvode, od ulja u Vodnjanu, vina, pršuta, tartufa, švoja i srdele, boškarina do pomidora u Umagu, kojima i ne trebamo tražiti tržište jer ga imamo u turizmu. Samo po iznadprosječnosti može nas prepoznati i Europa. Istra želi biti najbolja. Uz poljoprivedu ide i ruralni razvoj. Istarsko selo, iz kojeg su prije desetak godina bježali u gradove, danas je postalo mjesto za privilegirani život - kazao je Jakovčić, Dodao je ipak da nemamo dovoljno snage ostati konkurentni u EU, sami, ako nam se ne pridruži država, odnosno EU.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije