Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Niču prvi stupovi Pelješkog mosta. Kinezi rade na spajanju Hrvatske 24 sata na dan

Prvi segmenti čelične rasponske konstrukcije stižu potkraj siječnja
27. listopada 2019. u 20:03 69 komentara 50804 prikaza
Pogledajte galeriju 1/11

Na gradilištu Pelješkog mosta počela je gradnja prvih stupova. Na morskom stupnom mjestu 8 (S8) potpuno je gotova naglavnica pilota, trenutačno se izvode armirački radovi, a nakon toga slijede betonski pa se već priprema i oplata za gradnju stupa. Izrada naglavnica pilota u tijeku je pak na stupnim mjestima 5, 6, 7 i 9. Na kopnenoj strani S2 je u poodmakloj fazi gradnje i već je dobrano niknuo, a na pelješkoj strani na S13 trenutačno se rade temelji, u što smo se i sami uvjerili pri obilasku gradilišta najvažnijeg hrvatskog infrastrukturnog projekta.

Memorandum o mogućem ulaganju kineske CIMM Grupe potvrdili su zainteresiranost Potpisan Memorandum: Kinezi ulažu 30 mlijuna dolara u tvornicu elektroda u Sisku

Jure Šegedin, voditelj projekta Pelješkog mosta, u ime investitora, Hrvatskih cesta, objašnjava da su na S6, 7, 8 i 9 najveće naglavnice, a u svaku od njih ide 3200 kubnih metara betona te 1200 tona armature. Te naglavnice, dodaje, imaju dimenzije rukometnog igrališta, 29 puta 25 metara, a debljina im je pet metara. S8 bi prvi trebao biti gotov, i to do kraja godine, a to ovisi i o vremenskim uvjetima.

Šegedin kaže da je u pogonima u Kini počela priprema i za početak izrade čelične rasponske konstrukcije. Za to se dovršava izvedbeni projekt.

U Kini svemirski pogoni

– Materijal i pogoni su već spremni za početak proizvodnje. Očekuje se da bi potkraj siječnja ili početkom veljače 2020. prvi elementi mogli stići na gradilište – kaže Šegedin, koji je sredinom listopada i obišao jedan od dvaju pogona u Kini u kojima će se proizvoditi čelična rasponska konstrukcija za Pelješki most.

VIDEO Radi se non stop (Snimio Josip Bohutinski)

Pelješki most Josip bohutinski Dokad će zloporaba žalbi kočiti velike projekte

Tako kaže da pogon u Nantongu izgleda svemirski, da je u njemu sve automatizirano i robotizirano. Ističe da u cijelom pogonu ne postoji ni jedan nacrt te da svaki element koji ide u proizvodnju ima na sebi oznaku i kad voditelj proizvodnje mobitelom ili tabletom snimi tu oznaku, automatski dobiva nacrt što će se iz te ploče proizvesti. I onda ide u automatiziranu proizvodnju. U Nantongu imaju kapacitet da mjesečno mogu preraditi i proizvesti 20.000 tona raznih konstrukcija. Naša rasponska konstrukcija ima nešto više od 30.000 tona, što znači da bi samo jedan pogon, kad bi sve ostale poslove zaustavio, u mjesec i pol dana sve završio – govori Šegedin i dodaje da su kvaliteta i proces proizvodnje u pogonu potpuno pod kontrolom i da su jako zadovoljni onim što su vidjeli.

1 / 11

Oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije dovozit će se brodovima iz Kine, neki dijelovi bit će dugi šest, a neki 12 metara, ovisno je li raspon na stupu sa zategom ili bez njega. A radovi na Pelješkom mostu doslovno traju dan i noć.

Naime, izvođač China Road and Bridge Corporation, čim se nakon pobijanja pilota krenulo s većim opsegom radova, zatražio je dozvolu da se na gradilištu radi 24 sata na dan. Tako su stupna mjesta osvijetljena reflektorima kako bi se radovi na njima mogli izvoditi i noću.

Radovi na izgradnji Pelješkog mosta | Autor : Hrvatske ceste Foto: Hrvatske ceste

Svi se drže zacrtanog roka

Na gradilištu je trenutačno 410 kineskih i 60 hrvatskih radnika te 21 plovilo. Kinezi su pilote pobijali brže no što je planirano, a Goran Legac iz Hrvatskih cesta, voditelj projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske, kaže da je sad dinamika radova u skladu s planom.

Uništio šefov Range Rover i kamion INCIDENT NA GRADILIŠTU VIDEO Šef ga poslao doma jer je bio pijan, uslijedila je njegova osveta

– Dinamički planovi su s vremenom ažurirani, a to znači da su, shodno tehnologiji i narudžbama isporučitelja i podizvođača glavnog izvođača, neke faze pomicane u odnosu na osnovni plan, ali je konačni rok isti i zasad se svi drže tog zacrtanog roka – objašnjava Legac i napominje da je sad puno više radne snage na gradilištu te da je, prema projektu, predviđeno dosta armature jer se radi o najvišoj potresnoj zoni, pa su tako jako armirani temelji naglavnice i sami stupovi. Stoga se gubi dosta vremena na vezanju te armature i preklapanju

Sljedeći tjedan počinju radovi na pristupnim cestama

Strabag bi potkraj sljedećeg tjedna trebao biti uveden u posao gradnje pristupnih cesta, dionice Duboka - Sparagovići. Goran Legac kaže da će poziv izvođaču radova na toj dionici za uvođenje u posao biti poslan potkraj ovog tjedna. Za stonsku obilaznicu, koju gradi Avax, Legac kaže da je u tijeku izvlaštenje manjih dijelova trase i da će ono biti dovršeno u studenome, a očekuje se vrlo brzo i izdavanje građevinske dozvole. Stoga se očekuje da će u roku od dva tjedna od uvođenja Strabaga i Avax biti uveden u posao.

Hrvatski institut za financije
Put do poslovnog uspjeha
Usavršite svoje znanje u upravljanju projektima
  • Žegarni:

    Prvo El Bagdadi ubijen pa sada ovo. Bakir cijeli vikend samo jeca.

  • Avatar Django
    Django:

    Na svečano otvorenje svakako treba pozvati Komšića.

  • Avatar Asterix
    Asterix:

    Još da nam Kinezu pošalju desetak ministara i stotinjak sudaca...