BRŽI OD SVJETLOSTI?

Istraživači CERN-a najavili ponovno ispaljivanje neutrina

cern
Arhivska fotografija
28.10.2011.

Znanstvenici iz CERN-a koji su objavili da subatomske čestice mogu putovati brže od svjetlosti najavili su da ovih dana namjeravaju ponoviti kontroverzni eksperiment kako bi potvrdili točnost dosadašnjih rezultata.

Ponavljanje eksperimenta trebalo bi zatvoriti usta dežurnih kritičara te omogućiti fizičarima da potvrde dosadašnje analize prije konačne objave u javnosti. Podsjetimo, fizičari koji rade na projektu "Opera" prije mjesec dana objavili su revolucionarne rezultate eksperimenta te tako doveli u pitanje postojeće paradigme na kojima počiva moderna fizika.

Otkriveno je da su neutrini koji su prevalili podzemni put dug 732 kilometara od Ženeve do laboratorija Grand Sasso u Italiji za nekoliko djelića sekunde brže stigli na odredište od zraka svjetlosti. To je potreslo znanstvenu zajednicu jer se smatra da je brzina kojom putuju zrake svjetlosti najveća u svemiru.

Zbog toga mnogi smatraju da je riječ o pogrešci u mjerenju, no znanstvenici niječu takve tvrdnje jer ovo nije nije izolirani ''incident'' s obzirom na to da je i za vrijeme mnogobrojnih prethodnih lansiranja neutrona uočeno identično odstupanje.

Doktor Sergio Bertolucci, direktor istraživačkog centra CERN, u izjavi koju prenosi britanski BBC News, potvrđuje da će idućih dana ponovno početi ispaljivati neutrone prema Italiji.

Ako nova mjerenja potvrde prethodne rezultate, na pomolu smo možda najspektakularnijeg znanstvenog otkrića u povijesti.

SR
s☺r@n
19:36 28.10.2011.

Ne igrajte se sa nepoznatim da vas ne opiči kao bumberang. U tolikoj krizi trošiti novce na te gluposti, baš se pitam tko vam plaća.

UK
Ugo Kajvez
13:23 29.10.2011.

28.10.2011. u 19:36h s☺r@n . To su rekli i stephensonu kad je pustio u pogon prvi vlak, lokomotivu koja išla 20 km/h ....

IN
InfoMan
11:11 31.10.2011.

@s☺r@n Stvarno obozavam ljude kao ti. Da nema takvih eksperimenata danas bi zivili u kamenom dobu. Ako tako mislis, slobodno kompjuter na kome si pisao svoj odgovor baci u smece, baci mobitel, TV i sve drugo sto imas! Ovaj eksperiment,t, odnosno objava rezultata, jako lijepo govori da su i dalje ljudi ostali na istom nivou na kojem su bili i prije 100 godina. Jednostavno ne zele prihvatiti da je mozda nesto krivo. Newton je bio potpuno u krivu kada se sa velikih velicina preslo na velicine atoma. Einstein je dao novu teoriju koja je rijesila probleme. Zasto Einstein ne bi bio u krivu za nesto jos manje? Iz dana u dan mijenjaju se teorije o svemiru jer se jednostavno neke stvari ne mogu objasniti. Do prije 10 godina nismo uopce sanjali o dark matter i dark energy. Sutra ce doci nesto novo!