Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Hrvatskom avioprijevozniku prijeti propast: Na istoj liniji Ryanair plaća 3,5, a CA 17,5 eura takse po putniku...

U Croatia Airlinesu sad traže od MZLZ-a još bolje uvjete nego što ih je dobio Ryanair, i to kao najveći korisnik usluga zagrebačkog aerodroma.
14. travnja 2021. u 06:29 78 komentara 12581 prikaza
Croatia airlines
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Hrvatski nacionalni prijevoznik ovih je dana oštro istupio prema koncesionaru Zračne luke “Franjo Tuđman”, tvrtki Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), zbog poticaja koje je dobio najveći niskobudžetni avioprijevoznik u Europi Ryanair za uspostavu svoje baze u Zračnoj luci "Franjo Tuđman" i pokretanje 12 linija.

zracna_luka Ne žele financirati konkurenciju Rat na Tuđmanu: Croatia Airlines želi bolje uvjete od Ryanaira

U Croatia Airlinesu sad traže od MZLZ-a još bolje uvjete nego što ih je dobio Ryanair, i to kao najveći korisnik usluga zagrebačkog aerodroma. Croatia Airlinesu posebno smeta što je Ryanair dobio poticaje za svoje linije iz Zagreba na kojima ona već godinama leti. Tako je od 12 najavljenih Ryanairovih linija iz Zagreba osam već pokriveno. Nove su samo Göteborg, Podgorica, Karlsruhe i Dortmund. U CA se pri tome pozivaju na uvjete koji su ponuđeni Ryanairu, prema modelu poticaja rasta prometa, dokumentu koji je
osmišljen radi razvoja ruta koje ne postoje na ZAG-u (što je kratica za ZL “Franjo Tuđman” Međunarodne udruge za zračni promet – IATA). A u dodatku tog dokumenta navode se sve postojeće rute iz Zagreba i IATA kodovi zračnih luka. Ryanair je tako najavio letove iz Zagreba za Bruxelles, London, Pariz, Milano, Rim, Oslo, Frankfurt, München, destinacije koje su već sa Zračne luke "Franjo Tuđman" pokrivene letovima CA, ali i drugih kompanija. No Ryanair je poznat po tome što uglavnom leti na sekundarne, manje aerodrome velikih gradova. Pa tako u Bruxelles ne ide na glavni aerodrom čiji je kod BRU nego na sporedni – Charleroi, CRL.

Za Frankfurt će letjeti na Hanh čiji je kod HHN, dok za glavnu zračnu luku s kodom FRA leti CA. Za Milano Ryanair će letjeti
na manju zračnu luku Bergamo, BGY, a ne Milan Malpensa, MXP, na koji ljeti leti CA. Ryanair će iz Zagreba letjeti za London Stansted, STN, a ne na London Heathrow, LHR, na koji leti CA. CA leti za pariški Charles de Gaulle, CDG, a Ryanair za Beauvais,
odnosno BVA. Ryanair će iz Zagreba za Rim letjeti na aerodrom Ciampino, CIA, dok CA leti na Fiumicino, FCO. CA za Oslo leti
na glavni aerodrom, OSL, a Ryanair na sekundarni Torp, TRF.

Ryanair Cijene karte već od 19,99 eura Ryanair objavljuje detalje dolaska u Zagreb: Ovo je 12 europskih gradova za koje otvaraju rute

CA leti za glavni münchenski aerodrom MUC, dok će Ryanair letjeti za Memmingen, FMM, koji je udaljen 114 kilometara od Münchena. U CA su primijetili da se navedeni kodovi IATA-e odnose na aerodrome, a ne na lokacije, odnosno regije i gradove u kojima se nalaze te da model poticaja kamuflira letove Ryanaira u destinacije u koje već lete CA i drugi prijevoznici.

A prema modelu poticaja rasta MZLZ-a, navode u CA, irskom avioprijevozniku ponuđeno je 80% popusta na putničku naknadu te besplatno slijetanje u Zračnoj luci "Franjo Tuđman". Putnička naknada na Tuđmanu iznosi 17,5 eura za međunarodne putnike. To bi onda značilo da će Ryanair od lipnja, kad krene s letovima za Bruxelles, plaćati samo 3,5 eura po putniku za tu naknadu, a CA, koji također leti na toj ruti, ali slijeće na drugi aerodrom, i dalje će plaćati tu taksu 17,5 eura po putniku. Tako će biti i na ostalih sedam ruta na kojima se preklapaju njihovi letovi. U CA kažu da namjeravaju nastaviti razgovore iz MZLZ-a o usklađivanju uvjeta usluga s uvjetima koje je dobio novi konkurent u Zagrebu, uzimajući pritom u obzir broj linija i prevezenih putnika, te da očekuju da će se postići dogovor. Iz MZLZ-a jučer nismo dobili komentar na taj slučaj.

Video: Jeftini letovi Ryanairom u lipnju kreću i iz Zagreba u 12 europskih destinacija!

Dijana Zadravec
U RATU S KOLEGAMA
Tko je Dijana Zadravec, liječnica zbog koje se trese hrvatsko zdravstvo
Ivan Pažanin
RAIFFEISEN FUTURE BOOST
Hoće li se ugostiteljstvo ikad vratiti na staro? Razgovaramo s poznatim hrvatskim kuharom
  • Avatar NenadNikolic
    NenadNikolic:

    Ima tu više problema. Prvi je što nismo gospodari niti svojih aerodroma. Neki mudri ministar je pokazao da nam je izvrsno dati naše aerodrome u koncesiju strancima, pa kao stranci su pametniji i sve će biti bolje. Kao što je ... prikaži još! bilo bolje kada smo dali banke, telekomunikacije, hotele, ... Ovo sa aerodromskim uslugama gdje domaći prijevoznik dobije drastično veću taksu je svinjarija, a zaduženi za promet šute. Naravno da nam odlazi domaća firma u stečaj, to se i htjelo. Usluge će nakon tog stečaja odmah poskupiti, kao što su i usluge banaka, telekomunikacija ... Jedino će vlast i oni oko vlasti uštipnuti nešto. Tako nam je dvostruko poskupio tunel Učka kada je dato stranom koncesionaru. I tako je sve do danas. Velika je sreća što imamo tako moralne ljude u vrhovima vlasti. I svi su se cijepili odmah, ostali po malo umiru pod respiratorima. Mi sami smo krivi za svu tu silnu korupciju u Hrvatskoj.

  • Svevid:

    A ča bi vi tili? Svoju kuću ste dali stranom gospodaru, a tili bi ostati gazde.

  • Mirko_Motika:

    inače, direktor agencije koji je odobrio povećanje cijena sad sjedi u upravi aerodroma. a država se istovremeno obvezala plaćati penale aerodromu ako Croatia Airlines propadne. fantastični ugovori