Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Rat na Tuđmanu: Croatia Airlines želi bolje uvjete od Ryanaira

Navode da očekuju da će se na sastancima koji predstoje dogovoriti bolji uvjeti za Croatia Airlines
12. travnja 2021. u 16:12 38 komentara 5394 prikaza
zracna_luka
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Croatia Airlines traži bolje uvjete na Zračnoj luci Franji Tuđman nego što ih je dobio niskobudžetnih avioprijevoznik Ryanair, a koji je nadevno objaivo da otvara bazu u Zagrebu s 12 linija. Ryanairove činije iz Zagreba linije će biti prvenstveno udar na Croatia Airlines jer na osam od 12 njegovih linija se CA već leti.

OD KONKURENCIJE PROFITIRAT ĆE PUTNICI Nakon Ryanaira, u Zagreb stiže i niskotarifni Wizz Air?

Tako su iz CA danas poručili da oni kao najveći dugogodišnji korisnik usluga ZL Tuđman s više od 50 posto udjela u njezinom godišnjem putničkom prometu, od koncesionara na tom aerodormu Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ)  traži usklađivanje ugovorenih uvjeta usluga zračne luke s boljim komercijalnim uvjetima od onih koje je dobio novi konkurent u Zagrebu, irski Ryanair. Navode da očekuju da će se na sastancima koji predstoje dogovoriti bolji uvjeti za Croatia Airlines.

- Veliki broj snažnih konkurenata tržišna je realnost s kojom se Croatia Airlines u poslovanju suočava od svog osnutka i u tome uistinu nema ničega spornog, no nedopustivo je da nacionalni avioprijevoznik financira ulazak na tržište novih prijevoznika - upozoravaju iz CA. A to objašnjavaju time da po uvjetima ponuđenim Ryanairu CA bi  u  2019.  platilo  usluge  MZLZ-a 135,384.105 kuna manje od stvarno plaćenih iznosa, što bi istodobno značilo da bi tvrtka, umjesto iskazanog neto gubitka od oko 80 milijuna kuna, u toj godini iskazala neto dobit veću od 55 milijuna kuna. Iz CA navode da su vjeti koji su ponuđeni Ryanairu sukladni su informacijama s internetskih stranica MZL Zagreb, a na), koji je bio preduvjet za dolazak Ryanaira.

Centar Splita za vrijeme korona turisticke sezone Radmila Kovačević Labavija pravila za spas hrvatskog turizma

Navedeni Model poticaja rasta prometa, nastavlaju u CA, izričito navodi kako su postojeće rute definirane (po kodu IATA-e) u Dodatku A predmetnog dokumenta te da se sve ostale rute koje nisu navedene u tom dodatku smatraju nepostojećima.

-  Zanimljivo je primijetiti da se upravo navedeni kodovi IATA-e odnose na aerodrome, a ne na lokacije, odnosno regije i gradove u kojima se nalaze, čime se kamuflira namjera MZLZ-a da se na ista tržišta neometano instaliraju novi prijevoznici, kojima se izravno pogoduje povoljnijim uvjetima. Dakle, model poticaja kamuflira najavljeno prometovanje Ryanaira i u destinacije u koje leti Croatia Airlines i drugi prijevoznici - oštri su u CA. Dodaju da su kako ponuda MZLZ-a još uvijek nije primljena unatoč hitnoj reakciji CA i održanom sastanku, stoga upozorava hrvatsku javnost na narušavanje ravnopravne tržišne utakmice i potencijalno štetno djelovanje zbog očitih interesa uključenih strana.

LJETO 2021 Ryanair ponovo otvara bazu u Zadru: U ponudu uvode linije za 17 novih odredišta

U CA navode da za učinkovito tržišno natjecanje medu poduzetnicima na određenim tržištima, potrebno je svima osigurati jednake mogućnosti pristupa i opstanka na tržištu, što se ostvaruje kroz domaću, ali i međunarodnu zakonodavnu regulativu, osobito na razini Europske unije. Mjerodavno tržište, navode,  u konkretnom su slučaju gradovi i regije, rute i destinacije u koje se leti, a koji su dio Ryanairove najave: Bruxelles, Frankfurt, London, Pariz i Rim, Milano, München i Oslo. Sva navedena tržišta Croatia Airlines samostalno je razvijala i u njih ulagala godinama, a u neka i desetljećima.

- Cijenimo nastojanja MZLZ u cilju osiguravanja novog prometa, ali isključivo na temeljima nepristranosti, istim reguliranim uvjetima za sve kompanije i bez pogodovanja. Ujedno očekujemo da MZLZ na isti način izađe ususret Croatia Airlinesu te da se uvjeti usklade s onima koje će ostvariti Ryanair, uzimajući u obzir broj linija i prevezenih putnika. Neodobravanje istih, odnosno još većih popusta Croatia Airlinesu s obzirom na količinu prometa i broj destinacija, ugrožava ravnopravno tržišno natjecanje i svjesno nanosi izravnu štetu nacionalnom avioprijevozniku koji je u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske – ističu u Croatia Airlinesu i dodaju da je prema dostupnim informacijama i sagledavajući gornje navedeno, a s obzirom na to da je CA u 2020. ostvarila tržišni udio u ukupnom prometu MZLZ-a od 62 posto prevezenih putnika, žele istaknuti da ne smatraju potrebnim financirati svoju konkurenciju te očekuju da će što prije postići dogovor s MZLZ oko boljih komercijalnih uvjeta, kako bi hrvatskoj javnosti i svojim putnicima osigurala ono što s pravom i očekuju.

Ryanair Cijene karte već od 19,99 eura Ryanair objavljuje detalje dolaska u Zagreb: Ovo je 12 europskih gradova za koje otvaraju rute

U CA kažu i da tijekom cjelokupnog razdoblja epidemiološke krize nisu  prekinuli prometovanje ni u jednom trenutku, za razliku od svih ostalih avioprijevoznika koji su u izvanrednim okolnostima nestali s hrvatskog tržišta. Nakon što su od početka travnja do početka svibnja 2020. obavljali  samo jedan let na dan (Zagreb – Frankfurt – Zagreb), investirali su, vele,  u postupnu obnovu prometa povećavanjem broja destinacija i frekvencija sukladno tržišnoj potražnji.

CA je od 2016. do 2019. otvorio deset potpuno novih destinacija iz Zagreba - Sankt Petersburg, Lisabon, Bukurešt, Oslo, Helsinki, Stockholm, Dublin, Prag, Milano, Mostar) - za što je od MZL Zagreb dobio ukupno 1,459.521 kuna poticaja, a Ryanair godišnje, tvrde u CA, za dvanaest ruta, od kojih većina nije nova, dobiva 30 puta veće poticaje.

FILE PHOTO: A Ryanair Boeing 737 aircraft approaches Paris-Beauvais airport in Tille niskobudžetni avioprijevoznik Ryanair dolazi u Zagreb: Letovi od 1 eura i s Tuđmana

- Također, Ryanair je otvaranje svoje baze u Zagrebu najavio s tek dva zrakoplova, dok ih nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines posjeduje 6 do 7 puta više, odnosno 12 do 14 baziranih zrakoplova kojima uspješno leti već desetljećima, držeći se pritom najviših sigurnosnih i profesionalnih standarda - zaključuju u CA.

Jeftini letovi Ryanairom u lipnju kreću i iz Zagreba u 12 europskih destinacija!

GER, 1.FBL, VFB Stuttgart vs SV Werder Bremen
VELIKI PREOKRET
Borni Sosi propali planovi! Definitivno neće igrati za Njemačku
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
  • prava istina:

    nek naši malo mučnu glavom, cijene su im katastrofalne

  • Avatar Večernje žutilo
    Večernje žutilo:

    Croatia Airlines uz visoke cijene karata "uprihodi" 80 milj. kuna gubitaka. Ryanair uz niske cijene uprihodi 650 milj. € dobitka (jasno, kompanija je veća, ali preneseno gledano posluju s dobitkom). Očigledno je i tu razlika u stranačko-rođačko-kumskim uhljebima...

  • canon60:

    Zürich-Zagreb direktni let košta oko 280 Fr. Zürich-Zagreb via Amstedam košta oko 150 Fr. Tko je tu lud?