Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 33
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Slučaj Marinero: Sumnjive brodske havarije šefa osiguravateljske tvrtke i njegova prijatelja

Croatia osiguranje duguje odštetu za Vojkovićevu koćaricu

marinero
Foto: VL
1/2
VL
Autor
Nikola Sever Šeni
01.02.2010.
u 10:06

Hrvoje Vojković s Pjerinom Ivčevićem imao je brod za koji sada u Craoatia osiguranje podnosi račun od čak milijun eura.

Izvlači li namještanjem brodske havarije predsjednik uprave Croatia osiguranja Hrvoje Vojković iz te osiguravateljske tvrtke novac za svoje privatne tvrtke?

Vojković je s komiškim ribarom Pjerinom Ivčevićem suvlasnik dviju koćarica, Marinero 1 i Dupin mali, koje su prije godinu dana potonule kraj Visa. Povezanost Vojkovića i Ivčevića dokazuje Društveni ugovor o osnivanju tvrtke Gatula d.o.o. u kojoj su suvlasnici. Dvojac je 23. rujna 2008. osnovao i tvrtku Marinero d.o.o. u čijem je vlasništvu Marinero 1. Usto, obojica su pregledavali taj brod prilikom kupnje. Oba broda osigurana su u CO, a polica za Marinero 1 sklopljena je samo mjesec dana prije havarije. Dupin mali potonuo je na 140 metara dubine, 20 nautičkih milja od Komiže, u jeku napisa o Vojkovićevoj smjeni prije tjedan dana, a Marinero 1 20. siječnja 2009. u zaljevu Komiža, na više od 80 metara dubine. Oba su broda potonula na otvorenom moru u dijelu godine kada je najmanji pomorski promet i kad nema turista, odnosno potencijalnih svjedoka.

Namjerno potapanje

Sumnju u namjerno potapanje dodatno potencira činjenica da za potapanja pomorci s brodova nisu poslali SOS signal najbližoj lučkoj kapetaniji. Zvali su Ivčevića, koji prvi dolazi na mjesto havarije. Kad je Marinero potonuo, CO nalaže vađenje koće sa 80 metara dubine, iako se to u pravilu ne radi zbog velike dubine, i za to plaća četiri milijuna kuna! Usporedbe radi, brod je kupljen za 350.000 eura, odnosno 2,5 milijuna kuna! Osim toga, CO vlasnicima broda tek treba platiti obnovu broda. Šibensko brodogradilište NCP već je poslalo ponudu za remont broda “tešku” više od tri milijuna kuna. Ovime se trošak za CO penje na milijun eura.

Izbor brodogradilišta

Bez uračunatog odštetnog zahtjeva Vojkovića i Ivčevića, koji je već upućen u CO. Naravno, Vojkovićeva imena u zahtjevu nema. Povjerenstvo Ministarstva mora utvrđuje niz propusta u održavanju broda, no CO taj nalaz, iako je objavljen, nikad nije zaprimio. Zanimljiv je i izbor brodogradilišta za popravak. NCP je u vlasništvu Gorana Prgina, Vojkovićeva prijatelja. Sa NCP-om je CO u sudskim sporovima od oko devet milijuna kuna za naknadu štete koja je nastala “u povodu štetnog događaja u samom brodogradilištu” prije nekoliko godina.

Paradoksalno, osumnjičenik u aferi Croatia leasing Krešimir Dretar i direktor Sektora za pravne poslove Jovan Brajović, obojica Vojkovićevi prijatelji, predlagali su upravi da se pripremi izvansudska nagodba između NCP-a i CO-a kojom bi se osiguravateljska tvrtka obvezala na isplatu devet milijuna kuna, bez mogućnosti da se taj dug kompenzira s dugom NCP-a Croatia leasingu, tvrtki kćeri CO-a, koji iznosi više od 16 milijuna kuna. Croatia leasing je, naime, financirala NCP-u nabavu jahte vrijedne dva milijuna eura, no oni rate leasinga ne uplaćuju redovito.

Vojković: Nedavno sam izašao iz tvrtke

Istina je da sam bio suvlasnik tvrtki Marinero i Gatula. Nedavno sam izašao iz vlasničke strukture navedenih tvrtki, a svoj sam vlasnički udio u društvu Marinero u vrijeme nastanka štete prijavio HANFA-i radi transparentnosti – potvrdio je sinoć predsjednik Uprave Croatia osiguranja Hrvoje Vojković.

Na pitanje zašto je baš sada odlučio izaći iz te dvije tvrtke Vojković je odgovorio:

Izašao sam zato da nitko ne bi mogao spekulitrati o sukobu interesa.

Radi se o sasvim, standardnom, uobičajenom postupku likvidacije štete sukladno uvjetima osiguranja zaključenima u polici osiguranja. Dapače, o cijelom sam slučaju svojevremeno obavijestio državnu revizoricu.

Vojković je kazao kako nije bio u sukobu interesa od trenutka potonuća broda Marinero te da su police osiguranja vinkulirane u korist Erste Banke.

– Tvrtka Marinero neće imati nikakvu neposrednu korist od isplate ove štete, jer će pravo na naknadu do iznosa osigurane svote imati Erste Banka kao kreditor.

Vojković je rekao i da će brod koji je bio turističko-ribarski, nakon remonta biti samo ribarski jer osiguranje pokriva štetu do određene granice, a stvarni je iznos štete puno veći i nije pokriven policom.

Vojković je potvrdio i da je Croatia osiguranje platila četiri milijuna kuna izvlačenje broda nizozemskoj tvrtci specijaliziranoj za izvlačenje podrtina, ali je demantirao da je u prijateljskim odnosima s Goranom Prginom, vlasnikom šibenskog NCP-a.

Komentara 163

DU
Deleted user
11:00 01.02.2010.

Dakle, radi se o H. Vojkoviću koji je zajedno s unukom Tuđmana ranih 90-ih \"čarobirao\" s financ. inženjeringom gdje su nestale uštede mnogih ljudi po sistemu - hrvatski dinari, srpska posla. Tek kao podsjetnik na ta \"vučja vremena\" i čime se bavio dok je Hrvatska krvarila...

OB
-obrisani-
11:00 01.02.2010.

Uskoro Dinko...Zamuljao ih je na bliže i daljnje srodnike..

OB
-obrisani-
15:01 01.02.2010.

pocinje sa ..88....he he he ...puno pricas decko..!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije