Naslovnica Tech/Sci SMART - Pogled u tehnološku sadašnjost i budućnost

Ispitali smo: Kako 'rade' IT proizvodi

Nastavljamo s anketom iz prošlog broja, dakle ispitali smo članice CISExa i zamolili da istaknu jedno svoje rješenje koje je ‘kod kuće’ naišlo na primjenu
01. lipnja 2018. u 11:19 0 komentara 487 prikaza
tipkovnica
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

LOCASTIC

Opis rješenja

Spiro je moderna i interaktivna mobilna aplikacija namijenjena automatizaciji procesa gospodarenja otpadom. Posjeduje operativnu funkciju kojom olakšava život građanima, komunalnim djelatnicima i gradskim vlastima, ali ima i edukativnu funkciju da kroz interakciju uči građane kako pravilno odlagati i razvrstavati otpad. Spiro nudi i mnoštvo funkcionalnosti poput pregleda lokacija reciklažnih kapaciteta putem GPS lokacije, prijava komunalnih problema preko kamere na mobilnim uređajima, kalendar odvoza, status komunalnih računa i pregled otvorenih stavki i mogućnost sinkronizacije s pametnim kantama koje nudi plejadu novih informacija za analitiku i kreiranje izvještaja. Spiro je “White label” rješenje, što znači da se vrlo lako može integrirati u poslovanje bilo koje tvrtke, ovisno o željenim modulima i vizualnom identitetu. Prvi primjer uspješne implementacije napravljen je u suradnji s omiškim komunalnim poduzećem Peovica, koje je integriralo Spiro u svoje poslovanje krajem prošle godine. U sljedećih nekoliko mjeseci počinjemo raditi na dodatnim modulima kao što su sinkronizacija lokacije reciklažnih kamiona s notifikacijskim sistemom koji će obavijestiti korisnika u kojem trenutku će vozilo biti u njegovoj blizini. Osim toga, radimo na integraciji sistema plaćanja komunalnih računa putem aplikacije, narudžbe odvožnje glomaznog otpada, kao i gamification sistem prikupljanja bodova kojim će korisnici moći ostvariti određene pogodnosti, kazao nam je Toni Miličević, voditelj Marketinga.

IT rješenja olakšavaju svako poslovanje, naravno, odaberete li pravo i korisno IT rješenja Ispitali smo članice CISExa i njihove klijente kako im IT proizvodi pomažu u poslu

Riječ klijenta: 
Leonardo Ljubičić – direktor komunalne tvrtke Peovica

Uvođenje ozbiljne aplikacije za pametne telefone i tablete u sferu poslovanja komunalnog poduzeća koje se bavi prikupljanjem i odvozom komunalnog otpada poprilično je revolucionarna ideja na našim prostorima. Aplikacija je primljena s oduševljenjem, kako interno u poduzeću tako i u okolini (suvlasnici, mjesni odbori, krajnji korisnici). Njena funkcionalnost trenutačno je relativno ograničena na informacije o lokacijama svih vrsta spremnika koje su na raspolaganju korisnicima – od pojedinačnih spremnika, preko zajedničkih, zelenih otoka, mobilnog i fiksnog reciklažnog dvorišta, do rasporeda odvoza prema lokaciji odnosno ulici/mjestu. Uvođenjem aplikacije napravili smo značajan iskorak u smislu modernizacije poslovanja, približavanja korisnicima, ali ponajprije bih rekao postavljanjem standarda za ubuduće. Nimalo zanemarivo, njenom funkcionalnošću ostvarene su mnoge pretpostavke da se poslovanje usuglasi s trenutačno vrlo zahtjevnom zakonskom regulativom. Indikativno je također da je Ministarstvo zaštite okoliša u javni poziv za edukacijsku kampanju i njeno nepovratno sufinanciranje uvrstila i izradu takve aplikacije kao prihvatljiv trošak – bez sumnje dijelom i na osnovi informacija o našem uspjehu.

ININ informatički inženjering

Opis rješenja

Kako nam je objasnila Danijela Jozić, voditeljica komercijale ININ predstavlja tri proizvoda, ERPINS*Core koji je ponajprije namijenjen proizvodnim i uslužnim tvrtkama koje imaju potrebu automatizirati i integrirati poslovne procese te učinkovito upravljati proizvodnim resursima uz generiranje potrebne popratne dokumentacije. Brojne ugrađene funkcionalnosti značajno olakšavaju svakodnevne potrebe za kreiranjem i praćenjem radnih aktivnosti te pravovremeno izvješćivanje.

Dodana vrijednost je što se sustav može isporučiti i kao usluga (SaaS – Software as a Service), što znači da korisnik ne mora kupiti licenciju, nego plaća mjesečni najam aplikacije i na taj način ima minimalne troškove implementacije softvera. Također, sustavu se prema potrebi može pristupiti u svakom trenutku, s bilo kojeg mjesta, čime se olakšava pristup informacijama i stvara podloga za kvalitetnije i brže donošenje poslovnih odluka. Sukladno specifičnim zahtjevima različitih tipova, postoje opcije za metaloprerađivačku, elektro, kemijsku, ljevačku i drvoprerađivačku proizvodnju, te uslužnu djelatnost.

Tu je i WMS – informacijski sustav za upravljanje skladištem koji je namijenjen proizvodnim tvrtkama koje žele osigurati sljedivost proizvodnog procesa praćenjem ugrađenih šarži i serijskih brojeva, racionaliziranje stanja zaliha, izdavanje i povrat materijala po radnim nalozima te automatizaciju aktivnosti i kontrolu otpreme gotovih proizvoda. Primjerice, u prehrambenoj, kemijskoj industriji i proizvodnji lijekova za upravljanje aktivnostima proizvodnje, skladištenja sirovina i otpreme gotovih proizvoda, potom logističkim i prodajnim centrima te instalerima opreme i servisima koji imaju terenske aktivnosti. ININ inženjeringa je sustav planiranja i terminiranja osigurava praćenje gotovosti aktivnosti u realnom vremenu i optimalno iskorištenje postojećih resursa unutar očekivanih troškovnih granica kako bi se zadovoljile potrebe proizvodnje, uz mogućnost rebalansa.

Maja Markulin Klarić, specijalistica za marketing i komunikacije u Combisu, i Goran Brnjac, direktor sektora za poslovni razvoj Combis Za razvoj i inovativnost u domaćem IT-u sve više mogućnosti pružaju EU fondovi

Riječ klijenta: 
Marko Damjanović, 
direktor Nexus d.o.o.

Implementacija ERP sustava odrazila se izrazito pozitivno na poslovanje naše tvrtke u svim segmentima, od pripreme proizvodnje, nabave materijala od naših dobavljača, preko segmenata proizvodnje, koja podrazumijeva različite proizvodne procese, obrade metala, eksternog programiranja, zaštite površina, procesa kontrole kvalitete, kroz sam proces prijave rada, sve do isporučivanja gotovog proizvoda našim zadovoljnim kupcima. Ubrzan je, ali i optimiziran način rada zaposlenika u odjelima naše tvrtke, uključujući i računovodstvene usluge, što rezultira kvalitetnijom i bržom proizvodnjom naših proizvoda. Segment skladištenja u potpunosti je obuhvaćen WMS sustavom koji nam omogućuje lakše upravljanje uskladištenim sirovinama i materijalima svojom funkcionalnom upotrebom lokacija na kojima se nalaze, što izrazito ubrzava rad s njima, njihovo pronalaženje i korištenje, kako unutar odjela tako i za potrebe drugih odjela unutar tvrtke Nexus d.o.o. WMS sustav nam omogućava brži i efikasniji proizvodni proces, što direktno utječe na veliku uštedu vremena, dok je samim zaposlenicima postao nužan alat u svakodnevnom obavljanju radnih zadataka. Uz ININov ERP sustav potpuno nam je olakšano planiranje i praćenje proizvodnje te resursa, aktivnosti koje su potrebne da bi se napravio kvalitetan proizvod kojim će kupac biti zadovoljan jer zadovoljstvo kupaca garancija je za budućnost i nove poslove.

UNDABOT

Opis rješenja

Bc Agronaut aplikacija, dio je projekta koji je osmišljen u suradnji s Bc Institutom Zagreb. Mobilna aplikacija bit će dostupna na App Storeu i Google Play Storeu na jesen te će poljoprivrednicima omogućiti odabir odgovarajućeg sjemena i potrebne količine sjemena, ovisno o lokaciji i namjeni sjetve. Neke od ključnih funkcionalnosti aplikacije su katalog kultura, kalkulatori, rezultati pokusa, katalog bolesti i štetnika te vremenska prognoza. Katalog kultura krajnjim korisnicima omogućava pronalazak najbolje sorte za određenu kulturu prema određenim karakteristikama kao što je namjena proizvodnje i lokacija. S pomoću integriranih kalkulatora korisnici će moći dobiti informacije i preporuke o normi sjetve, razmaku između redova te broju pakiranja koje je potrebno kupiti, u svega par klikova. Na lak i jednostavan način aplikacija će korisniku omogućiti da dođe do informacija za koje je ranije morao svaki puta kontaktirati BC Institut. Rezultati pokusa pokazuju uspjeh pojedinih kultura na određenom području te će omogućiti krajnjem korisniku laku usporedbu raznih proizvoda za svaku kulturu, za cijelu Hrvatsku i po svakoj regiji. Aplikacija će poljoprivrednicima dati i informacije o bolestima, štetnicima i korovima s kojima se može susresti uzgajajući određenu kulturu. Sve bolesti, korovi i štetnici bit će dokumentirani i fotografijama kako bi korisnik mogao lakše pronaći i prepoznati iste u trenutku kada se s njima susretne, pojasnio je Hrvoje Kapetanović, član uprave

Riječ klijenta: 
Dr. sc. Ivica Ikić, predsjednik uprave Bc Instituta, d.d.

Bc Institut d.d. koristi najnovija dostignuća u oplemenjivanju i proizvodnji bilja te kao moderna, znanstvena institucija prati trendove. Bc Agronaut, mobilna aplikacija koju razvijamo u suradnji s Undabotom pozicionira Bc Institut, d.d. na sam vrh znanstvenih institucija koje svoje ICT rješenje nude tržištu. Naziv aplikacije upućuje na visoku i preciznu tehnologiju za budućnost, a u šali volimo reći da je samo Mjesec granica. Krajnjem korisniku, poljoprivrednom proizvođaču Bc Agronaut će u svakom trenutku i na svakom mjestu biti podrška i pružat će sve potrebne informacije proizvodnog procesa te ga optimizirati. Bc Agronaut početak je nove, digitalne ere Bc Instituta.

Bug Future Show PROGRAMERI KAO SUPERVALUTA Ovako najbolje hrvatske softverske tvrtke zadržavaju ljude

INFINUM

Opis rješenja

Productive je alat koji pomaže agencijama da budu profitabilne. Nastao je kao produkt dugogodišnjeg iskustva vođenja agencije te savršeno prati životni tijek klasičnog klijentskog projekta koji počinje prodajom, a završava fakturiranjem. Omogućava agencijama da drže svoje podatke u jednom alatu u odnosu na dosta čestu praksu gdje se svaki dio posla vodi u odvojenom alatu koji je namijenjen za određene dijelove projekta. U tom slučaju podaci su često nepovezani ili povezani nekvalitetno, te kombinirani set alata u 99% slučajeva košta više od Productivea, ističe Krešimir Šimičić, Business Development Representative

Riječ klijenta: 
Ivica Horvat (CEO), 
Plava Tvornica

Najveći benefit koji smo ostvarili otkad smo počeli koristiti Productive jest spoznaja o tome jesu li naši projekti profitabilni ili ne te mogućnost identificiranja što je točno uzrokovalo pozitivan ili negativan financijski ishod projekta. Također, Productive pokriva velik dio administrativnog posla što nam ostavlja više vremena da se bavimo onime što radimo najbolje - razvojem novih ideja.

ALFATEC Group

Opis rješenja

DWEM Price Comparison predstavlja jedinstvenu, prilagođenu uslugu, koja korisnicima iz različitih industrija, u bilo kojem trenutku, osigurava usporedbu vlastitih cijena s trenutnim cijenama konkurentskih proizvoda i usluga, njihovim karakteristikama, raspoloživosti, načinima plaćanja i sl. U željenim vremenskim intervalima, DWEM Price Comparison, upotrebom prilagođenih softverskih robota, prikuplja sve dostupne informacije o konkurentskim proizvodima i uslugama koje su publicirane na webu (e-commerce stranice, OTA stranice, individualne web stranice, stranice proizvođača, itd.).Tako prikupljeni podaci procesuiraju se u analitičkoj Big Data bazi podataka, strukturiraju u Skladištu podataka te kao rezultat korisnik dobiva obrađene podatke strukturirane u visoko informativnim izvještajima, objašnjava Boris Škorić, direktor Business Intelligence sektora

Riječ klijenta
: Plava Laguna

Zadovoljni smo suradnjom s tvrtkom Alfatec Group na području korištenja DWEM Price Comparison usluge. Rješenje nam je omogućilo automatizaciju procesa usporedbe cijena kroz isporuku personaliziranih izvještaja.

Tomislav Tipurić, tehnološki strateg za partnere u Microsoft Hrvatska Stručnjak za digitalne tehnologije Mladi griješe kad biraju fakultet koji upisuju, a ne posao koji žele raditi

LEMAX

Opis rješenja

Lemax predstavlja software u cloudu za turističke agencije i turoperatore koji automatizira prodaju, marketing, operacije te financije. Kada je riječ o poslovanju turističkih agencija i turoperatora, Lemax pokriva širok spektar funkcija unutar tih firmi, te zapravo predstavlja ključ-u-ruke rješenje. Software nudi niz rješenja potrebnih za funkcionalan i efikasan rad takvih kompanija, počevši od prodaje – bilo da se odvija putem interneta, odnosno online bookinga, ili kroz klasičnu prodaju putem poslovnica. Također pokriva ugovaranje kapaciteta te izradu turističkih proizvoda. Softver pokriva i dio vezan uz financije i accounting što našim klijentima pomaže da imaju uvid u transakcije s kupcima i dobavljačima. Nadalje, pomaže im da smjeste goste u hotele, da organiziraju za njih transfere, dodijele vodiče i dojave dobavljačima sve što je potrebno da bi putovanje bilo uspješno. Za kraj bih rekao da kroz Lemax naši klijenti mogu izraditi izvještaje koji im omogućuju uvid u cjelokupno poslovanje, kao npr. uvid u stanje u pojedinim odjelima i poslovnicama, učinkovitost zaposlenika, prodajne rezultate itd. Ukratko, Lemax predstavlja kompletno rješenje za turističke agencije i tour operatore te im pomaže na svakodnevnoj razini poboljšati vlastito poslovanje te u konačnici povećati prodaju, kazuje Mate Kostovski, CEO

Riječ klijenta
: Pavle Marković, BanTours

Prije nego što smo počeli upotrebljavati Lemax, već smo imali implementiran jedan sustav, no nedostajale su mu neke značajke, bio je star i više se nije redovito ažurirao sukladno potrebama na tržištu. Lemaxov nam je tim pomogao da uspješno obavimo process tranzicije na njihov softver, što je ujedno bio i ključan proces za cijelu tvrtku. U cijelom procesu, postoje dvije stvari koje su mi iznimno važne. Prva je svakako ažuriranje softvera, volim da se nove stvari i moduli dodaju u sustav. Druga stvar koja mi je važna, ali još važnija za moj tim, jest korisnička podrška! Moj tim od 45 ljudi koji radi sa sustavom svaki dan osam sati neupitno zahtijeva kvalitetnu podršku. Stoga je bitno aglasiti kako je Lemaxova podrška bila izvrsna tijekom razdoblja prilagodbe i uvelike nam pomogla.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

tipkovnica
1 / 10
1. Rast će cijene u kafićima, restoranima, rekreaciji...
Dan otvorenih integracija Upozorenje 'Planirana ulaganja događaju se u susjedstvu, a nas zaobilaze' Tajana Barančić TAJANA BARANČIĆ Hrvatske IT tvrtke rado će odgovoriti na sve potrebe našeg gospodarstva Bitcoin Digitalne teme Gdje će Europa testirati autonomna vozila

Poslovne informacije u Astreel aplikaciji pulskog Coina

Astreel aplikacija pruža potpuno novu perspektivu poslovnih informacija te na jedinstven i lako razumljiv način prikazuje važne informacije o poslovanju hrvatskih poduzetnika. U osmišljavanju proizvoda htjelo se zadovoljiti dva cilja – učiniti svima potrebne poslovne informacije zanimljivima i cjenovno dostupnijima.

Novitet u odnosu na druge slične aplikacije jest da se svaka tvrtka stavlja u kontekst tržišta. Astreel na vizualno atraktivan način prikazuje gdje je tvrtka u odnosu na prosjek djelatnosti kojoj pripada, koji rang postiže na razini države, županije, grada, u svojoj djelatnosti, u svojoj veličini. U nekoliko klikova korisnik dobiva potpunu sliku poslovanja tvrtke, ali i kako tvrtka kotira na tržištu. Uz to iz Astreela ja moguće doznati neto vrijednost tvrtke, kreditnu zaduženost tvrtke, upravljačku moć svih osoba iz svijeta poduzetništva, a za sve financijski kompleksnije stvari dizajniran je poseban Learn modul s edukacijom koja financije može učiniti razumljivima i zanimljivima.

Budući da je proizvod tek lansiran na tržište, tvrdi Andrej Prebanda, direktor strategije i razvoja Coina, imaju tek prve dojmove korisnika.

Mali poduzetnici kažu da je aplikacija jednostavna i pregledna, da je izrada računa laka i zanimljiva te da je i laicima razumljiv uvid u razne podatke. Veći poduzetnici kažu da se u odnosu na druge aplikacije sa sličnim sadržajem ovdje nudi rangiranje i uspoređivanje te da se tržištu pridaje velika važnost, a to je odlično jer to banke danas traže.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.