Među nominiranima za Večernjakovu ružu u kategoriji Digitalna ruža ove je godine i emisija 'U trendingu'. Ovaj zabavan i poučan podcast namijenjen ponajviše mladima otvara im prostor da baš oni progovaraju o interesima svoje generacije, kritički promišljaju i pošalju poruku javnosti o tome kakvu budućnost žele. O emisiji smo razgovarali s urednicom digitalnog dijela sadržaja Barbarom Vid. Ona nam je ispričala neke detalje o projektu čiji se razvoj lako može pratiti na radiju, YouTubeu, ali i TikToku gdje se novi videi objavljuju svakodnevno.
Kakav je osjećaj biti među nominiranima za Večernjakovu ružu? Iznenađeni smo nominacijom. Jakov & Jakov zahvaljuju na glasovima i na tome što naši slušatelji cijene ono što radimo na mrežama. Zbog nominacije su sretne i Lora i Paola koje i dalje ne vjeruju da su nominirane u konkurenciji s nekima- od ljudi koje bi voljele ugostiti u emisiji koju vode. Minji nominacija nije novost te iako to nije izgovorio, obožava sudjelovati u snimanju TikTokova pa nominacija za Digitalnu ružu za njega ima posebno značenje. U pozadini za Ružu najglasnije navija tim bez kojeg bi realizacija Trendinga bila nemoguća, a to su Ivana, Miruna, Barbara, Bruno, Lara, Vedran, Marijeta i Paula.
Kako biste opisali emisiju "U trendingu"? Lepršava je to, a ujedno edukativna emisija, koja uspješno spaja iskustvo i mladost – radio kao tradicionalan medij, podcast na YouTubeu uz trendove i svakodnevne objave na TikToku. U fokusu su mladi i ono što njih zanima. Emisija je osmišljena tako da se bavi mladima te njihovim interesima i problemima. Što je danas zapravo mladima najveći problem, a što ih zanima? Lora i Paola naklonjene su takozvanim životnim temama, praktičnim savjetima, putovanjima... Jakov & Jakov uspješno razbijaju predrasude o "štreberima", a posebice vole razgovarati o poduzetničkim uspjesima i sportu. Više od odabira konkretnih tema, u goste vole pozvati osobe koje baš žele upoznati pa tako na temelju iskustava gostiju traže savjete koji bi njima mogli pomoći u budućnosti. Goste često pitaju kako se nositi s negativnim komentarima na društvenim mrežama, a zanimaju ih razne teme. Od toga kako uskladiti obaveze i društveni život do priprema za državnu maturu.
Koja vam je bila najzanimljivija ili najizazovnija epizoda dosad? Svaka emisija nosi nove izazove i zanimljivosti. Na što sve pristanu voditelji i naši gosti, pogledajte na TikTok profilu emisije "U trendingu". Imamo mi svoje favorite, ali ih iz poštovanja prema gostima koji su se odazvali i sudjelovali nećemo otkriti. Svake srijede najzanimljivije nam je snimanje TikTokova jer se nikad ne zna kakve je izazove ekipa pripremila. A i naši pratitelji, čini nam se, najviše vole kad snimamo razne kvizove i plesove.
Kako birate teme i goste koji će biti predstavljeni? Trudimo se govoriti o temama koje su važne mladima i koje im prenose korisnu i dobru poruku. Mladi voditelji predlože osobu koju žele upoznati ili temu koju žele obraditi. Tu počinju najveći izazovi i bezbroj poziva koje odradi urednica emisije Ivana Sučić kako bi osigurala dolazak željenih sugovornika.
Koja je epizoda na vas ostavila najveći dojam i zašto? I na ovo pitanje svaki bi voditelj odgovorio različito i izdvojio neki najdraži trenutak ili više njih. Svaka epizoda donosi novi dojam, a ujedno i prigodu za razvijanje komunikacijskih vještina i upoznavanje novih ljudi što je za Paolu i Loru te Jakova & Jakova svakako nezaboravno iskustvo.
Kako tehnologija i društvene mreže utječu na sadržaj emisije? Ciljana publika emisije "U trendingu" su srednjoškolci i studenti, koji nas vjerojatno češće slušaju preko društvenih mreža nego putem radija. Kad se odjavimo iz etera, nastavljamo s podcastom na društvenim mrežama i odgovaramo na pitanja koja naši slušatelji postavljaju uživo putem TikToka. Emisiju emitiramo jedanput na tjedan, a novi sadržaj uz naglaske iz emisije svakodnevno objavljujemo na YouTubeu i TikToku.
Je li ikada bilo nepredviđenih situacija tijekom emisije i kako ste to riješili? Osim nekih tehničkih poteškoća koje uspješno rješavamo, zapravo ih i nije bilo. U svaku emisiju predviđeno, odnosno nepredviđeno, dok je pjesma u eteru, uleti Bembo (dobro znani lik iz HRT-ove prošlosti) čemu se gosti najčešće baš pozitivno iznenade.
Ako biste mogli ugostiti bilo koga, tko bi to bio i zašto? Već dugo u goste pokušavamo pozvati Baby Lasagnu i izbornika Zlatka Dalića, ali zasad bezuspješno. Možda je i ovo prilika da im uputimo još jedan javni poziv za dolazak u emisiju "U trendingu" koja se srijedom emitira uživo od 20.15 sati na Prvom programu Hrvatskoga radija, na Facebook stranici HRT – HR1, te na YouTube kanalu i TikTok profilu emisije.
Kakve povratne informacije najčešće dobivate od publike? I od publike i od gostiju dobivamo uglavnom jako pozitivne reakcije. Napravimo dobru atmosferu pa su zadovoljni i rado sudjeluju u izazovima koje im zadamo. Bude tu i negativnih komentara, posebice na TikToku, ali i oni su dobrodošli zbog pregleda i znamo se s njima nositi. Usvojili smo i neke od savjeta mnogih influencera koji su nam bili u gostima.
Što mislite, kako će se emisija razvijati u budućnosti? Vjerujemo da se razvijamo i idemo u dobrom smjeru, a argument za to je i ova nominacija. I dalje ćemo se truditi kreirati kvalitetan sadržaj, ali namjeravamo ostati i edukativni i zabavni.
Postoji li neka tema koju još niste obradili, a voljeli biste? Uvijek. Ali nadamo se da će biti prilike za sve.
Kako balansirate između zabavnog sadržaja i ozbiljnih tema u emisiji? Čini nam se da smo i u tome dosta uspješni. Formula je ozbiljniji pristup temama u emisiji. Neke odgovore izdvajamo i tijekom tjedna uz zabavan sadržaj objavljujemo na TikToku i YouTubeu.
Dolazite li nam na dodjelu Večernjakove ruže u zagrebački HNK 11. travnja i u čijem društvu? Naravno, jedva čekamo. Bilo bi super kada bi mogli doći svi koji to zaslužuju, a ima nas mnogo pa mi vas pitamo imate li mjesta u publici na dodjeli u HNK za nas 13? Osvojimo li Ružu, obećavamo da na pozornicu nećemo izaći svi.