Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Znanstvenici upozoravaju: Alkohol oštećuje matične stanice i uzrokuje rak

Rezultati istraživanja britanskih znanstvenika objavljeni su u stručnome časopisu Nature.
05. siječnja 2018. u 10:30 1 komentara 2292 prikaza
alkohol
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Unosom alkohola u organizam nastaje štetna kemikalija koja može trajno oštetiti DNK matičnih stanica, što povećava opasnost od razvoja raka, ustanovili su britanski znanstvenici.

Jutarnja glavobolja pripazite Imate česte jutarnje glavobolje? To može biti znak nečeg ozbiljnog

Stručnjaci iz cijeloga svijeta već dugo upozoravaju na to da konzumiranje većih količina alkohola pridonosi pojavi sedam vrsta raka - usta, grla, grkljana, jednjaka, raka dojke, jetre i debelog crijeva.

"Pojedine vrste raka razvijaju se zbog oštećenja DNK u matičnim stanicama. Iako neka od njih nastaju slučajno, rezultati naših istraživanja upućuju na to da unos većih količina alkohola povećava rizik od takvih vrsta oštećenja", kazao je jedan od autora studije, profesor molekularne biologije londonskog Laboratorija za molekularnu biologiju i medicinska istraživanja, dr. Ketan Patel

Britanski su znanstvenici istraživanje proveli na miševima. Da bi utvrdili kakvu štetu organizmu nanosi acetaldehid, štetna supstancija koja nastaje kad organizam razgrađuje alkohol, koristili su analizu kromosoma i sekvenciranje DNK.

U sklopu pokusa miševima je davan razrijeđeni alkohol, a potom se procjenjivao utjecaj alkohola na DNK životinja.

"Ustanovili su da acetaldehid razbija i oštećuje DNK unutar matičnih stanica krvi, što rezultira poremećajem na kromosomima i trajno mijenja strukturu DNK unutar tih stanica", objavio je britanski Centar za istraživanje bolesti raka, koji je pomogao financirati istraživanje.

Oštećenje DNK rezultira umiranjem stanica, a istodobno izaziva prirodnu reakciju organizma na obnovu. No ukoliko se DNK nije uspio 'popraviti' na odgovarajuć način, razvija se rak. Oštećenje matičnih stanica utječe na razvoj raka, kažu znanstvenici.

Rezultati istraživanja pružaju detaljan uvid u načine na koje alkohol povećava rizik od razvoja spomenutih sedam vrsta raka.

Agencija za istraživanja Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) alkohol je svrstala u prvu grupu kancerogenih sastojaka, pozivajući se na 'uvjerljive dokaze' koji su pokazali da alkohol utječe na razvoj karcinoma u ljudskom organizmu.

Pogledajte i galeriju: 10 iznenađujućih stvari kojima se možete predozirati

alkohol
1 / 10
1. Soja umak - 19-godišnjak iz Virginije prije nekoliko je godina popio 0.9 litara soja umaka, nakon čega je upao u komu zbog ekstremne razine soli u krivi, piše portal Listverse.
Može li lice otkriti raniju fazu bolesti? Crte lica Na jednoj od ove dvije fotografije osoba je bolesna - vidite li na kojoj? Dieneke Ferguson Čudesno ozdravila Leukemiju izliječila sastojkom koji se nalazi u ovom poznatom začinu Pušenje smanjite rizik Prestajete pušiti? Ova namirnica obnavlja funkciju pluća!
Božićna zabava
SAVRŠEN BOŽIĆNI PARTY ZAČINJEN KREATIVNIM JELIMA
Božićna zabava za pamćenje ili noćna mora? Organizacija božićnog partija ne mora predstavljati dodatni stres
  • Turpin17:

Pitam se da li postoji ijedna vrsta hrane ili pica za koje neki pripravnik doktorske disertacije nece 'dokazati' da su stetni po zdravlje. Da bude jos interesantnije drugi pripravnici doktorske disertacije ce 'dokazati' kako su ta ista jela i pica ... prikaži još!a vrlo zdravi i korisni. Samo dva dana ranije citam kao je casa vina dnevno vrlo dobra za rad srca i krvotoka. Danas citam kao to izaziva rak. Znaci trebas dobiti rak da bi pobiljsao rad srca. Pa sad budi pametan.