Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Kvalitetom u izvoz: Vrijeme lockdowna iskoristili su za ubrzani razvoj novih proizvoda

Izvoze u više od 39 zemalja svijeta, a njihovi su proizvodi ugrađeni u industrijska i energetska postrojenja na svim kontinentima
22. studenoga 2020. u 08:00 10052 prikaza
mr. sc. Tomislav Matković
Pogledajte galeriju 1/2

OMV - INDOIL već je 30 godina vodeća hrvatska kompanija, najpoznatija po proizvodnji industrijskih ventila. Djeluju u sektoru industrije nafte i plina, energetskom sektoru, a povezani su s  brodogradnjom, farmaceutskom i kemijskom industrijom te ostalim procesnim industrijama.

Razgovarali smo s vlasnikom mr. sc. Tomislavom Matkovićem koji danas u upravi tvrtke sudjeluje kao član uprave i savjetnik za razvoj novih proizvoda i proizvodnju.

Vaša tvrtka OMV - INDOIL je ove godine obilježila 30 godina uspješnog poslovanja. Na što ste posebno ponosni u vašem poslovanju i jeste li dostojno proslavili obljetnicu?
Proslavu nažalost nismo mogli organizirati radi trenutne situacije s Covidom 19, a zaista imamo razloga za slavlje. OMV - INDOIL je proizvođač industrijskih ventila, sa 128 zaposlenika na dvije lokacije. Izvozimo naše proizvode u 39 država u svijetu i s ponosom ističemo da su naši proizvodi ugrađeni u industrijska i energetska postrojenja na svim kontinentima. Oko 50% prihoda ostvarujemo na inozemnim tržištima, a i ponosni smo nositelji više od 20 internacionalnih certifikata koji potvrđuju kvalitetu naših procesa i proizvoda. Radimo najzahtjevnije projekte i prepoznati smo kod naših partnera kao pouzdan proizvođač koji ne samo da prati nego i kontinuirano unapređuje proizvodnju i proizvode da bi kupcima isporučio dodatnu vrijednost. Naš cilj su tehničko tehnološka rješenja s kojima smo uvijek barem korak ispred konkurencije Sve to uspijevamo zahvaljujući našim vrhunskim i vrijednim zaposlenicima koji svakodnevno prihvaćaju nove izazove i uspješno ih rješavaju.

Kako ste uopće započeli ovu uspješnu hrvatsku priču?
Svima nam je dobro poznato da je početak devedesetih godina bilo jako teško i turbulentno razdoblje. Istodobno, to je bilo razdoblje uvođenja tržišnog poslovanja. Tako smo pokrenuli OMV - INDOIL s dva cilja: da postanemo prepoznatljiv brand proizvoda i opreme za energetiku, naftnu i petrokemijsku industriju, procesnu industriju i brodogradnju i da pokrenemo proizvodnju industrijskih ventila. Osnovna stvar koju smo prihvatili kao trajnu i najvažniju odrednicu je orijentiranost na kvalitetu. Vrhunska kvaliteta je naša konstanta, naša prednost i na tome gradimo budućnost.

Koliko danas izvozite i koja su vam najvažnija tržišta?
Prisutni smo na svim kontinentima i izvoz čini oko 50% našeg ukupnog prihoda. Najvažnija tržišta su nam zemlje Europske unije, zatim ostale europske zemlje, zemlje EAC i zemlje srednjeg istoka. Izvoz temeljimo na čvrstoj povezanosti s našim partnerima tako da stvaramo uzajamno korektne i dobre odnose kao zalog dugoročnoj poslovnoj suradnji. Nova tržišta osvajamo i novim proizvodima koji su rezultat vlastitog znanja, tehnologije i razvoja i koriste se u najzahtjevnijim industrijama.

mr. sc. Tomislav Matković | Autor : mr. sc. Tomislav Matković

Koji su vam bili ključni faktori uspjeha?
Više faktora određuje tržišnu poziciju i šansu za uspjeh u ovoj industriji. Ključan i najvažniji faktor su uvijek ljudi. Mi imamo sreću da smo stvorili izvanredan tim i odličnu suradnju mladih kadrova i iskusnijih kolega koji nesebično prenose znanja i iskustva jer je to jako bitno u ovako zahtjevnim industrijama. Zatim je jako bitan mix proizvodnje – tehnologije, razvoja – inovativnosti, kvalitete i prodaje. Sve to skupa mora biti dobro osmišljeno i vođeno od strane menadžmenta kako bi ovaj mix rezultirao proizvodom koji će biti kvalitetan, konkurentan, prepoznat i realiziran na tržištu.

Što je po vama važno za uspjeh mladih ljudi?
Nepobitno su to dvije opće poznate stvari: talent i rad. Dodao bih upornost i permanentno obrazovanje kao nešto čega moramo biti dugoročno svjesni. Općenito imamo izuzetno talentirane mlađe ljude, usudio bih se reći da su iznadprosječno talentirani i sposobni te kao dokaz tome možemo poslužiti i mi kao kompanija koja raste razvija se i učvršćuje poziciju na domaćem i internacionalnom tržištu zahvaljujući talentu, radu i upornosti naših ljudi. Možemo reći da je neobično važno pružiti šansu mladim ljudima i omogućiti im u Hrvatskoj uvjete da mogu pokazati svoja znanja i vještine.

Što vidite kao glavne izazove za hrvatske proizvođače u narednom razdoblju?
Hrvatsko tržište je premalo, izvoz je neminovan uvjet za opstanak i to predstavlja glavni izazov svakom proizvođaču u Hrvatskoj. Nažalost, pokretanje izvoza zahtijeva dosta vremena, fnancijskih sredstava i različitih prilagodbi. Uz to, iz vlastitih iskustava potvrđujemo da Hrvatska nije prepoznata kao industrijska zemlja i da nam je put do kupca u inozemstvu ponekad i duži i naporniji nego nekim našim konkurentima. S druge strane moramo reći da jednom kad se dokažete u kvaliteti i rokovima isporuke nemate problema, dapače, postiže se visoki respekt i uvažavanje.

Kako se nosite s Covid krizom i kako utječe na vaše poslovanje?
To je nova situacija s kojom smo se svi suočili i bili bez znanja i iskustva u ponašanju u takvim situacijama. S obzirom na našu djelatnost i specifčnosti reagirali smo brzo i podesili organizaciju da prije svega zaštitimo ljude te da osiguramo održivost proizvodnje i funkcionalnost svih službi poduzeća. Organizaciju smo prila godili dugoročno održivom modelu u kojem kombiniramo dvosmjenski rad s pauzom za dezinfekciju, rad od kuće, investicije u dodatnu zaštitnu opremu i alate. Također smo se brzo prilagodili i u upotrebi novih oblika komunikacije i u svemu tome pronašli i neke nove tehnike i prednosti u korištenju istih. Vrijeme lockdowna smo iskoristili za ubrzani razvoj novih proizvoda što će nam donijeti neke prednosti u sljedećem razdoblju. Imamo i paradoks da smo tijekom korone povećali broj zaposlenih, a također povećali i vlastitu proizvodnju.

Gdje vidite vaše poduzeće sutra i za 10 godina?
Dugoročni plan za kompaniju je održivi rast i razvoj. Prema iskustvima iz naše djelatnosti, to možemo ostvarivati sami ili s nekim partnerom. Ukoliko u datom trenutku procijenimo da bi ovaj cilj lakše ostvarivali u partnerstvu s nekom jakom internacionalnom kompanijom, moguć je i taj scenarij.

Koju poruku biste poslali mladim ljudima koji imaju poduzetničke ideje i želje da pokrenu svoj posao?
Za njih imam tri poruke. Prvo, budite odvažni i nemojte se bojati jer nitko nije pametniji ni bolji od vas. Drugo, ovo je pravo vrijeme jer nema boljeg ili lošijeg vremena. Treće, vjerujte u uspjeh, a neuspjeh doživljavajte kao šansu za novi početak. Napominjem i kako bez napornog i dugotrajnog rada nema uspjeha, ne očekujte da će vam biti lako, ali vrijedi pokušati.

Sadržaj omogućio OMV – INDOIL.

Zagreb: Počelo antigensko testiranje testiranje u srednjim školama
UČINKOVITOST CJEPIVA
Stručnjaci otkrili što se može dogoditi dođete li u dodir s virusom 10 dana nakon prvog cijepljenja
Digitalizacija
Modernizacija potrošačkog iskustva
Papir je prošlost, stiže era aplikacija