Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Hrvatski gameri upozoravaju: 'Najveći izazov je što nemamo ugovor o dvostrukom oporezivanju'

Na najvećem svjetskom sajmu digitalne zabave koji u Kölnu okuplja developere softvera za igre do 24. kolovoza predstavlja se i devet hrvatskih tvrtki
22. kolovoza 2019. u 08:36 2 komentara 257 prikaza
Gamescom
Foto: Wolfgang Rattay/REUTERS/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Računalne igre najbrže su rastući segment IT industrije u svijetu, a takav trend prisutan je i u Hrvatskoj. Prema istraživanju hrvatskih kreativnih i kulturnih industrija Ekonomskoga instituta, u nas se tim biznisom bavi više od 20 tvrtki s više od 250 zaposlenih – i sve su gotovo stopostotni izvoznici. No prihode i konkurentnost umanjuje im činjenica što Hrvatska nema ugovor o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja sa SAD-om, poručuju hrvatski kreatori i dobavljači softvera za igre s najvećeg svjetskog sajma Gamescom u Kölnu, čiji nastup već šestu godinu zaredom organizira HGK.

HGK HGK Do ključnih poslovnih informacija u samo par klikova mišem

– Definitivno je najveći izazov je što nemamo ugovor o dvostrukom oporezivanju sa SAD-om, što umanjuje prihode studijima i time smanjuje konkurentnost na svjetskom tržištu. To svakom studiju predstavlja problem, pogotovo mladim ljudima koji bi krenuli nešto raditi pa im većinu prihoda uzme porez – kaže Andrej Levinski, direktor tvrtke Pandora studio (Gamepires), koja je trenutačno u ekspanziji na kinesko tržište. Najznačajniji proizvodi su im Gas Guzzlers Extreme te SCUM, koji zasad broji 1,5 milijuna prodanih primjeraka i jedna je od najuspješnijih hrvatskih igara u povijesti.

Croteam (Abest d.o.o.) stekao je pak svjetsku slavu s igrom Serious Sam, prodanom u oko 5 milijuna primjeraka, a u Hrvatskoj je najpopularnija njihova logička slagalica The Talos Principle. I direktor Abesta Roman Ribarić slaže se da je dvostruko oporezivanje problem za industriju. Prihodi od prodaje u SAD-u tako su im manji i 30%.

luka burilović 'Gotovo ne postoji sektor hrvatskog gospodarstva gdje se ne traži radna snaga'

Direktor Exordium Gamesa Andrej Kovačević kaže kako je Gamescom jedno od ključnih događanja za pronalazak novih poslovnih prilika i održavanje odnosa s međunarodnim partnerima.

– Hrvatski štand je iz godine u godinu sve bolji, a kontinuirana prisutnost domaćih proizvođača je sjajan dokaz ozbiljnosti hrvatske scene u međunarodnom kontekstu – rekao je Kovačević, čija tvrtka izvozi 99% svojih proizvoda, tj. najveći dio prodaje ostvaruje u inozemstvu preko digitalnih platformi za distribuciju igara. Donedavno su bili fokusirani na tržište računala, no zadnji su naslov Bear With Me uz pomoć američkog izdavača plasirali i na sve konzole i mobilne platforme. Posljednju mobilnu igru Pottery u lipnju i srpnju zaigralo je više od 16 milijuna igrača.

Na ovogodišnjem Gamescomu do 24. kolovoza na hrvatskom štandu nastupaju i Dvaput dva, Digitalna avantura, Intercorona, Iron Ward, Games Revolted i Soap Interactive. Lani je na sajmu bilo 1037 izlagača iz 56 država, 13% više nego 2017. 

Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Ninja
    Ninja:

    boli adezeja tuki za nekakve 'developere' i ugovore o izbjegavanju oporezivanja, bitno da oni namire svoj crni fond...

  • Avatar ivan0408
    ivan0408:

    Pa odeslite u SAD-a i automatski će vam prihodi skočiti kroz plafon, ne samo za tih 30% nego i još vise zbog manjih poreza. Čim se doselite u zemlju gdje nema uhljeba prikačenih na proračun odmah ostaje više poštenim i ... prikaži još! vrijednim ljudima poput vas.