Mazda6e

Umjesto klasičnog šestcilindraša stiže potpuno električna verzija Mazde6 s dometom do 552 km

Foto: Mazda
1/3
13.01.2025.
u 07:30

Mazda6e nudit će dvije opcije pogonskog sklopa (245 i 258 KS), a bit će opremljena baterijom kapaciteta 68,8 kWh ili 80 kWh u Long range verziji

Mazda je na Salonu automobila u Bruxellesu predstavila svoj novi električni model - Mazdu 6e. I dok je sudbina Mazde6 s motorima s unutrašnjim izgaranjem koju su mnogi očekivali uz šestcilindrične motore na europskom tržištu nije poznata, odnosno više je nema u ponudi i nije poznato hoće li je uopće biti u budućnosti, Japanci su ponudili alternativu u vidu električne "šestice".
Mazda6e nudit će dvije opcije pogonskog sklopa, a bit će opremljena baterijom kapaciteta 68,8 kWh, koja osigurava doseg do 479 km. Uz DC punjenje od 200 kW, baterija se može od 10% do 80% napuniti za samo 22 minute, odnosno može nadopuniti 235 km dosega za 15 minuta. Električni motor razvija 190 kW (258 KS). Long range verzija ima bateriju kapaciteta 80 kWh i omogućuje doseg do 552 km, a njen električni motor proizvodi 180 kW (245 KS). Obje konfiguracije osiguravaju 320 Nm okretnog momenta, omogućuju glatko ubrzanje i responzivne performanse pogona na stražnje kotače, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi i maksimalnom brzinom od 175 km/h.
 

Foto: Mazda

Mazda6e predstavlja sljedeću evoluciju Mazdinog dizajnerskog pristupa, "Kodo: Duša pokreta". Glatke, fluidne linije i hrabri elementi daju automobilu snažan, ali profinjen izgled. Niski krov i silueta coupea s kratkim prtljažnikom upotpunjuju sportski izgled, a pri tom zadržavaju funkcionalnost hatchbacka s 5 vrata. Posebni dizajnerski detalji automobila uključuju inventivan svjetlosni potpis, vrata bez okvira i integrirane ručke, koje upotpunjuju besprijekoran i moderan izgled. Straga, prepoznatljiv dizajn svjetala s četiri cilindra i električni spojler dodaju dozu dinamike. 
Unutrašnjost Mazda6e inspirirana je japanskim konceptom "ma", koji naglašava jednostavnost i otvoren prostor. Putnici sprijeda i straga uživaju u izdašnom prostoru za noge, a panoramski krov unosi prirodno svjetlo. Premium materijali stvaraju mirnu, fokusiranu atmosferu, dok lebdeća središnja konzola i instrument ploča pojačavaju osjećaj lakoće. Mazda6e dostupna je u dvije razine opreme. Takumi razina uključuje umjetne kožne interijere u toploj bež ili crnoj boji, dok Takumi Plus nudi vrhunsku nappa kožu u boji konjaka i brušenu kožu te dodaje električno sjenilo za krov. Zajedno, elementi vanjskog i unutarnjeg dizajna čine skladan spoj stila, udobnosti i funkcionalnosti.

Foto: Mazda



Pametan kokpit maksimalno je usmjeren na vozača sa svojim prilagodljivim 14,6-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, 10,2-inčnim digitalnim mjeračem i 50-inčnim zaslonom proširene stvarnosti (Head-Up Display) koji projicira ključne informacije, poput navigacije i brzine izravno u vozačevo vidno polje. Napredne glasovne naredbe i kontrole pokretima pojednostavljuju interakciju s funkcijama kao što su klima, navigacija i multimedijski sustavi. 

 

Sigurnost je prioritet u Mazdi6e. Devet zračnih jastuka štiti putnike, a Mazdin sustav napredne pomoći u vožnji s automatskim kočenjem u nuždi, upozorenjem o napuštanju trake, prepoznavanjem prometnih znakova i mnogim drugim funkcijama pomaže vozačima izbjeći potencijalne opasnosti.
Novi sustav nadzora putnika koristi unutarnju kameru za detektiranje djece na stražnjim sjedalima i projicira njihov prikaz na središnjem zaslonu. Prilikom napuštanja vozila, zvučno upozorenje osigurava da mala djeca ne ostanu slučajno sama u automobilu bez nadzora.
Nova Mazda6e stiže u europske prodajne salone tijekom ljeta 2025. godine, a cijene još nisu poznate.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije