Kineski BYD predstavio je novu platformu za punjenje električnih vozila za koje tvrdi da bi moglo trajati koliko i točenje goriva te je po prvi put najavio izgradnju mreže punionica diljem Kine.
Takozvana "super e-platforma" će moći puniti baterije rekordnom brzinom s 1000 kilowatta (kW), što će vozilima omogućiti da nakon petominutnog punjenja prevale 400 kilometara, kazao je osnivač kompanije Wang Chuanfu na događaju koji se uživo prenosio iz sjedišta tvrtke u Shenzhenu.
Brzina od 1000 kW bi bila dvostruko veća od Teslinog punjača "Supercharger", koja nudi brzinu punjenja do 500 kW.
Tehnologija brzog punjenja se smatra ključnom za usvajanje električnih vozila jer bi pomoglo smanjiti zabrinutost njihovih vozača.
"Kako bismo posve riješili zabrinutost naših korisnika glede punjenja, nastojali smo postići cilj da vrijeme punjenja električnih vozila bude kratko kao i punjenje goriva benzinskih vozila", kazao je Wang. "Ovo je prvi put u industriji da je jedinica megawatt postignuta u snazi punjenja", rekao je.
Nova tehnologija punjenja će prvotno biti dostupna u dvama novim električnim vozilima, limuzini Han L i terencu Tang L koji koštaju oko 34.000 eura, a BYD je kazao da će diljem Kine izgraditi 4000 ultrabrzih punionica.
Tvrtka nije specificirala vremenski okvir ni koliko će novaca uložiti u izgradnju takvih lokacija.
Vlasnici BYD-a su se dosad uglavnom oslanjali na punionice drugih proizvođača automobila ili javne punionice kako bi napunili baterije svojih vozila.
Najbolje mi je kad hrvatski muž vulgaris koji 5 puta godišnje napravi rutu vecu od 100km i moooožda dvaput godišnje vecu od 300km veli ja ne bi mogao živjeti sa električnim autom dometa 200km ili punjenjem od pola sata. Zbog takvih ljudi nemamo jeftinih gradskih el. auta koji zadovoljavaju 60-70% populacije jer sva lova odlazi na istraživanje kapaciteta/brzine punjenja ili 2s do stotke. Za sve ostalo je el. auto stavka koja se, jednostavno, zaobiđe. El možete sa nožom za putar obavit kolinje? U teoriji da, ali naravno da to nećete raditi. Tako i s autima, ne vidim logiku sa današnjom tehnologijom, raditi el. aute sa 600-700km dometa. Preskupo, teško iskoristivo itd itd... umjesto da, prema današnjim mogućnostima, imamo priuštive gradske zujalice koje u potpunosti imaju smisla. Ali ne, svima nam je prijeko potreban 5 metarski SUV za otići na posel 10km ili djecu bacit u školu 5km. Da, to je to.