POČINJU RADOVI

Uskoro kaos u prigradskom prijevozu HŽ-a: Ogroman broj vlakova neće voziti, ostali će znatno kasniti

Zagreb: Prvi elektromotorni vlakovi HŽ-a za regionalni prijevoz
Emica Elvedji/PIXSELL
11.02.2025.
u 13:04

Od 17. veljače 2025. do daljnjega, od ponedjeljka do petka, na relacijama od Zagreb Glavnog kolodvora do Dugog Sela, Vrbovca, Križevaca i Novoselca u oba smjera dio vlakova neće voziti

Zbog radova na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci te smanjenih kapaciteta kolodvora Dugo Selo od 17. veljače 2025. do daljnjega, od ponedjeljka do petka, na relacijama od zagrebačkog Glavnog kolodvora do Dugog Sela, Vrbovca, Križevaca i Novoselca u oba smjera dio vlakova neće voziti, javlja HŽ Infrastruktura. 

 Popis vlakova koji neće voziti nalazi se na sljedećoj poveznici, a u HŽ-u najavljuju znatna kašnjenja te se ispričavaju putnicima. Kako se može vidjeti na popisu, to znači da od ponedjeljka do petka, na relacijama Zagreb GK – Dugo Selo i obratno,  Zagreb GK – Vrbovec i obratno, Novoselec – Zagreb GK te Križevci – Zagreb GK i obratno dio vlakova neće voziti. Najveći je to problem za  stanovnike Dugog Sela koji svakog dana putuju u Zagreb na posao, jer prema rasporedu velika većina polazaka na trasi Dugo Selo - Harmica bit će ukinuta, a najveći dio njih obustavljen će biti upravo u vrijeme kad većina putuje. 

Foto: HŽ Infrastruktura

Na dionici Dugo Selo – Križevci (38,2 km) izvodi se rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka, poručuju u HŽ-u. Ukupna vrijednost projekta je oko 193 milijuna eura. Radovima na dionici omogućit će se postizanje projektirane brzine od 160 km/h, kolodvori će se rekonstruirati za prijam interoperabilnih teretnih vlakova duljine 750 m odnosno interoperabilnih vlakova za prijevoz putnika duljine 400 m, dok će se stajališta osposobiti u skladu sa zahtjevima za lokalni putnički prijevoz. Također će se znatno povećati kapacitet pruge, skratiti vrijeme putovanja i povećati kvaliteta putovanja uz mogućnost uključivanja Bjelovara, Križevaca i Koprivnice u prigradski željeznički promet grada Zagreba.

Nakon nove preraspodjele radova unutar konzorcija koji čine tvrtke DIV Grupa, Dalekovod i Zagreb Montaža vidljivi su pomaci na brojnim lokacijama duž cijele trase. Dovršeno je 80 posto projekta. Od Vrbovca do Križevaca izvode se završni radovi u kolodvorima i stajalištima (uređenje pothodnika i parkirališta, ugradnja urbane opreme i dizala), koji će na toj poddionici u cijelosti biti završeni u prvome kvartalu sljedeće godine.

Na poddionici od Vrbovca do Dugog Sela u zadnjih nekoliko mjeseci intenzivirani su radovi u svim segmentima. Donji pružni ustroj u cijelosti je završen, završeni su građevinski radovi na dva pothodnika, a na određenim dijelovima trase položena je i kolosiječna rešetka. Od sedam nadvožnjaka preko pruge u cijelosti je završeno njih pet, a preostala dva su u visokome stupnju dovršenosti. Od znatnijih radova na toj poddionici u ovoj godini preostalo je izgraditi tri mosta i nekoliko propusta, dovršiti radove na gornjem ustroju te, kao i na poddionici Vrbovec – Križevci, urediti pothodnike i parkirališta te ugraditi urbanu opremu i dizala, čime će radovi na toj poddionici u cijelosti biti završeni krajem 2025.

Što se tiče radova u kolodvoru Dugo Selo, završeni su radovi na novoj kolodvorskoj zgradi, izrađen je dio donjeg ustroja i ugrađen portal kontaktne mreže. Dana 17. veljače započet će radovi na desnoj (južnoj) polovini kolodvora, zbog čega će željeznički promet veći dio godine teći sjevernom stranom. Po završetku radova na kompletnoj rekonstrukciji južnog dijela, uključujući polovinu pothodnika, isto će biti ponovljeno i na sjevernome dijelu kolodvora. U prvoj polovini 2026. očekuje se i konačan kraj radova na projektu.

Ključne riječi

Komentara 8

DU
Deleted user
13:39 11.02.2025.

Kad će USKOK i DORH doći u HŽ na provjeru trošenja novca za projekte?

HE
hegy
13:18 11.02.2025.

Mnogi neće voziti, ostali će jako kasniti. Znači sve isto kao do sada. :)

PO
Postar
15:15 11.02.2025.

Kolodvor u Dugom Selu je trebao biti završen 2020. A covjek kad ne zna detalje pomislio bi kako sve super funkcionira. USKOK bi u HZu ima štošta raditi

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije