Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 109
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
jedinstveni pothvat

Večernji na mostu iznad Omiša: Smijali smo se na tvrdnje da smo 'fulali visine', ovo je revolucionarno

12.02.2023.
u 10:37

Most Cetina dio je projekta omiške obilaznice odnosno ceste Stobreč - Dugi Rat - Omiš. A taj projekt pokrenut je još prije desetak godina kad je probijen tunel Omiš. I tad se stalo s radovima. Dok smo se ovaj tjedan vozili kroz taj 1470 metara dug tunel do prvog izlaza na most s takozvane omiške strane, uočili smo da je i nakon svih tih godina tunel u jako dobrom stanju i da je sve spremno za njegovo opremanje.

Kamen po kamen - palača, zrno po zrno - pogača. A tu staru poslovicu može se i parafrazirati: mililimetar po milimetar - most na Cetini. To vam prolazi kroz glavu dok stojite na tom građevinskom čudu koje spaja dva tunela probijena u klisurinama kanjona Cetine kod Omiša. Prizori s tog mosta do čijeg je spajanja preostalo samo još 20 centimetara zadivljujući su na koju god stranu pogledate. Bilo prema moru, rijeci ili tunelima probijenim u stijenama iznad Omiša.

Za našeg obilaska tog jedinstvenog gradilišta u Hrvatskoj "derala" je bura i radnici su se upravo pripremali za potiskivanje zadnjeg elementa čelične konstrukcije tog mosta postavljenog 70 metara iznad Cetine. Trebalo je još potisnuti 7,5 metara čelične konstrukcije, ali bura je, kako se to kaže u Dalmaciji, puhala taj dan na refule, s udarima od 16 metara u sekundi, a da bi se posljednji segment mogao potisnuti morala je brzina vjetra pasti ispod 11 metara u sekundi. Pa je taj jedan od značajnijih pothvata u gradnji mosta Cetina morao biti odgođen za jedan dan, dok bura ne popusti. A upravo to potiskivanje čelične konstrukcije mosta preko Cetine posebnost je cijelog tog projekta jer dosad ni jedan most u Hrvatskoj nije tako građen. A proces potiskivanja ide polako, golim okom se ne primijeti da se išta događa jer sve mora biti jako prezicno pa potiskivanje ide milimetar po milimetar. Pri potiskivanju konstrukcija ide malo prema dolje pa malo prema gore, a neke je to zbunilo pa su pomislili da su izvođači radova "fulali visine" jer dvije strane mosta nisu bile na istoj razini.

Ključne riječi

Komentara 28

Avatar Scuderia
Scuderia
10:58 12.02.2023.

Novinarčići sitnog zuba lože narod, koji nema pojma o gradnji mosta niti nebodera, i rade negativnu emociju oko laži. Bitno je stvoriti klikove. Kada stvore dovoljno negativnog momentuma raje onda se isti novinari čude kako su ljudi neobrazovani i negativni. Dakle novinari, neovisno o temi, prestanite stvarati negativnu atmosferu, a onda osuđivati narod koji krene pozivati na linč osoba u koje ste vi prvi uperili prstom.

Avatar R2D2
R2D2
11:52 12.02.2023.

Polupismeni autori članaka s gugl inženjerima i dobijemo "afere". Kako je već napisano - talog društva. Treba skupiti i baciti u smeće.

VA
vapor
11:36 12.02.2023.

Znamo koji portali i "novinari" su zlurado komentirali taj most, odabirući neuke i naivne prolaznike da oni nešto stručno kažu. Čudim se, jedino, da su su vrhunski stručnjaci iz HC -a ulovili na te bljuvotine i onda objašnjavali sa video simulacijom zašt, kako, kada itd. To, vjerujem, ta stoka sitnog zuba nije ni pročitala jer im je bilo dovoljno izrugat se i omalovažit bilo što što je dobro u Hrvatskoj. Jadan i kukavan je njihov život.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Kupnja