Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TURIZAM I TERORIZAM

Strah od napada mijenja destinacije – Hrvatska sve poželjnija za odmor

turisti
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
25.01.2015.
u 07:55

Zemlje južnog i istočnog Mediterana za mnoge su turiste crvena, rizična zona, potvrđuju i njemački turistički radnici. I Nijemci i Francuzi preferiraju Split i Dubrovnik

Kad je jastreb u zraku, koke se najradije drže svog dvorišta, slikovito opisuje iskusni njemački turistički biznismen trenutačnu atmosferu u europskom svijetu putovanja. Terorizam je turizmu smrtni neprijatelj, a Tunis, Turska, Maroko, Egipat... već osjećaju posljedice pariškog napada.

Siječanj podbacio

– Prvi, siječanjski val bukinga za te je zemlje ispod očekivanja – oprezno priznaju strani organizatori putovanja. No, nije tajna da je u Francuskoj i do 60 posto manje rezervacija za Maroko, recimo, koji je Francuzima tradicionalna odmorišna destinacija. Nepovjerenje u zemlje s pretežito muslimanskim stanovništvom francuske turiste masovno okreće prema Španjolskoj, Italiji, Grčkoj i – Hrvatskoj, a slično razmišljaju i drugi Europljani.

– Rano je za konkretne brojke, brošure su tek stigle u agencije, ali ovdašnji turoperatori i agenti uvjeravaju da Hrvatska u 2015. ima razloga za optimizam – kaže direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Parizu Daniela Mihalić Đurica. – To dijelom počiva na strahu, traže se bliže i sigurnije europske destinacije. Ali, u korist nam idu i porast kupovne moći Francuza te tri nove redovne zračne linije iz Nice, Bordeauxa i Nantesa za Split i Dubrovnik. Mnogi francuski turoperatori potvrđuju da za Hrvatsku imaju više rezervacija nego lani, naročito za Split i Dubrovnik, a neki šire svoje programe na Istru ili druge regije. Francuzi su doista spremni za ‘nove’ destinacije, a Hrvatsku se i percipira kao destinaciju za otkrivanje – kaže D. Mihalić.

Ne treba se zanositi

Da su zemlje južnog i istočnog Mediterana za mnoge crvena, rizična zona potvrđuju i njemački turistički radnici. Pripadnost kršćanskom krugu zemalja, kažu, povećava izglede za dobru sezonu u Hrvatskoj.

– Ali ne treba se zanositi. Strah bi mnoge mogao odvratiti od putovanja, Hrvatskoj bi to moglo manje štetiti nego arapskim zemljama i to je jedini dobitak od ove situacije – smatra Selimir Ognjenović, direktor njemačkog turoperatora ID Riva tours.

Ni hrvatske turističke vlasti ne stavljaju sve na tu kartu. Očekuju dobru sezonu, ali, ističu, i rade na tome da bude dobra.

– Svake je sezone nešto, mi smo lani imali peh s kišom. Ove godine neki drugi imaju neke druge probleme. Ne veselimo se tome, ali Hrvatska je sigurna i tu ćemo činjenicu isticati turistima – kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.

Komentara 27

DU
Deleted user
08:42 25.01.2015.

Što bi tek bilo da doista Hrvatska "diše" turistički odnosno da nemamo na šalterima prodaje karata HŽ ženske koje jedu masni burek dok tipkaju, a od stranih jezika razumiju jedino Yes i No. I da recimo u Zagrebu postoje info punktovi za turiste na nekoliko jezika i da je na svakom kiosku razvidno da li se mogu kupiti ZET karte, također na nekoliko jezika. Pa da su u nacionalnim parkovima zasloni na relevantnim svjetskim jezicima da tamo mogu dobiti bitne informacije, kad zastanu u šetnji. Ili da se napokon shvati da red od 100-200 m na ulazu, kod blagajni NP Plitvice znači jednostavno da ima premalo otvorenih blagajni - vrlo jednostavan zaključak, za koji ne treba pamet ravnatelja NP. O drugim gnjavažama koje dožive strani turisti kod nas drugom prigodom, ali recimo i da ima dosta tzv. malih ljudi koji im spremno pokažu i put, koji su de facto volonteri jer se ljubazno ophode s njima, a ne žive od turizma nego im ta gomila gostiju ljeti otežava život jer moraju čekati u redovima u trgovini, pošti i dr.

TH
than
10:06 25.01.2015.

Eh, sada znamo kuda cemo s onim 'silnim' kuna povisice koju nam je 'dao' Lalovac po osnovi platnih razreda. Ne znam jel' da odem 10 dana do Dubrovnika ili pricekam teniski turnir u Umagu.

BR
Bravar
09:46 25.01.2015.

Svake Godine ista propaganda, a Turista sve manje

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije