Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Šibenčanin završio na ulici jer nije htio ići u žarište koronavirusa: 'Šef mi je kazao da sam p***a'

"Znam točno zbog čega me zovete. Taj vozač je lažljivac i kukavica. Ako sam ja mogao 1991. godine voziti kamione među granatama i bombama onda može i on među tim virusom".
10. ožujka 2020. u 16:28 79 komentara 157081 prikaza
Foto: Večerni list

Osim što oduzima živote i stvara globalnu histeriju, koronavirus zadnjih dana poremetio je i cjelokupno svjetsko gospodarstvo i normalno funkcioniranje na privatnom ali i poslovnom planu. Među najugroženijima su svakako profesionalni vozači i vlasnici cestovnih prijevozničkih kompanija.

koronavirus u Iranu SVI SE PITAJU Kako je koronavirus COVID-19 poharao sve zemlje, osim - Turske

Toj tezi ide u prilog priča o šibenskom vozaču, 65-godišnjem Božidaru Omašiću kojem je vlasnik tvrtke u kojoj radi putem telefona dao otkaz, a sve zbog toga što Omašić kao stariji čovjek oslabljenog zdravlja nije htio ići na ukrcaj tereta u Lombardiju.

"Moje zdravlje nije baš najbolje, može me ubiti i obična gripa, a kamoli ne koronavirus. Pa i liječnici su mi rekli da se pripazim s obzirom na prirodu posla. Da ne putujem u žarište epidemije", ispričao je Omašić za Večernji list.

Ovako ide kronologija njegove priče.

"Ja sam krajem prošlog tjedna krenuo sa šleperom iz Dalmacije prema Trstu gdje sam trebao iskrcati robu, radilo se o nekakvim dijelovima za kruzerske balkone. Međutim, negdje na pola puta nazvao me šef i kazao kako nakon tog iskrcaja moram nastaviti za Lombardiju u malo mjesto pored Bergama gdje me čeka novi ukrcaj. Tada sam stao na prvu benzinsku postaju, nazvao šefa i kazao mu kako ne bih baš želio ići u najveće europsko žarište epidemije, tim više što su baš u tom trenutku počele stizati vijest o sve većem broju umrlih, pustim ulicama, karantenama...", prepričava nam Omašić napominjući kako se sve zbilo u nedjelju dok cijela Italija nije bila karantena već samo regije Lombardija i Veneto i neki manji dijelovi na sjeveru.

koronavirus u SAD-U ISKUSTVO ZARAŽENOG 'Koronavirus je sve, proljev, vodene oči, visoka temperatura...'

To je Omašićevom šefu bio sasvim dovoljan razlog da ga izvrijeđa, najavi mu otkaz preko telefona i dodatno ga preusmjeri - u novo žarište.

"Zvao me povratno, govorio je kako sam p***a i lijena kukavica. Rekao mi je da je sa mnom završio i da će mi uručiti otkaz prvom prilikom kad se vidimo. Ja sam samo šutio, jednostavno nisam imao više što za reći, a onda mi je naredio da ako već ne želim u Lombardiju da iskoristim to što sam u Italiji pa odem po jedan treći teret u Vicenzi. Nisam mogao vjerovati da mi to govori, pa Vicenza je u regiji Veneto koja je bila jednako opasno žarište kao i Lombardija. Odbio sam i tu vožnju", tvrdi naš sugovornik s kojim smo pričali u utorak u poslijepodnevnim satima. On je tada, naime, taman izašao iz tunela Učka. 

Na naše pitanje što su mu rekli granični policajci po ulasku u Hrvatsku, Omašić kaže da su mu pregledali dokumente, vidjeli su gdje se kretao i pitali ga ima li kakve simptome koji bi ukazivali na koronavirus. No, izbjegao je karantenu, kaže, upravo zbog toga što je otkazao poslušnost šefu.

"Da sam otišao u Lombardiju ili Veneto odmah po ulasku u Hrvatsku bio bih predan epidemiološkoj službi koja bi mi odredila karantenu ili samoizolaciju, a pošto nisam bio u tim regijama pustili su me da slobodno uđem u državu. Dakle, moj šef osim što me je doslovno htio prisiliti na ugrozu zdravlja i života, skoro mi je i dodatno otežao život. Pa zamislite da sam bio ostavljen u karanteni jer sam samo iskrcao teret u Lombardiji. Pa ja imam obitelj, obveze...", govori nam ovaj šibenski vozač.

koronavirus u Iranu ŠIRI SE ZARAZA Zašto Iran i Italija, pa i SAD, imaju toliko mrtvih od virusa?

Prema informacijama koje smo dobili upravo od njega, koronavirus je stvorio jedno nehumano tržište s nemoralnim akterima. Baš kao i svaka pojava koja je ciklički protresala svjetsko stanovništvo.

"Pošto je sve više odgovornih kompanija i prijevoznika odbilo ulaziti na sjever Italije, cijene su jednostavno podivljale. Zbog deficita vozača, sada se po jednoj turi može dobiti čak 100 do 200 eura više. Upravo tim motivom bio je vođen i moj šef", tvrdi.

Obratili smo se i šefu, Josipu Marijanoviću, inače vlasniku tvrtke 'Transport Marijanović d.o.o.' sa sjedištem u Splitu. 

"Znam točno zbog čega me zovete. Taj vozač je lažljivac i kukavica. Ako sam ja mogao 1991. godine voziti kamione među granatama i bombama onda može i on među tim virusom. Može ga biti sram. Ionako mu ugovor ističe brzo pa ću još razmisliti hoću li mu dati otkaz odmah ili pričekati još nekoliko tjedana", kazao nam je Marijanović očito nesvjestan da je u više segmenata prekršio Zakon o radu.

1 / 16
Četvrtina talijanskog stanovništva od nedjelje je u karanteni nakon što je vlada poduzela drastične korake da zaustavi širenje koronavirusa.

Cijeli slučaj komentirao je i Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata vozača. On nam je potvrdio kako ovi slučajevi u posljednjih mjesec dana, otkako je koronavirus na vrhuncu, nisu rijetkost.

"Sve češće zaprimamo ovakve priče. Tu se s jedne strane radi o vozačima koji bi itekako trebali imati pravo odbiti radni zadatak ukoliko bi on mogao utjecati na njihov život i zdravlje te s druge strane o pohlepnim i neozbiljnim vlasnicima prijevozničkih tvrtki. Nije u redu da je gospodin Omašić dobio otkaz na ovaj način. Prema svim raspoloživim informacijama mogu samo reći da Transport Marijanović nije ozbiljan prijevoznik s ozbiljnim nakanama za poslovanje ali i svoje ljude", izjavio je Gočin.

Dodao je kako je cestovni prijevoz jedna od najugroženijih branši otkad se pojavila epidemija, a kriteriji koji stižu od Stožera za civilnu zaštitu su oprečni, rastezljivi i apstraktni.

Koronavirus KORONAVIRUS Italija: Zatvaraju se škole i sveučilišta. Utakmice pred praznim tribinama?

"Što konkretno znači naputak Davora Božinovića koji sugerira Hrvatima da izbjegavaju putovati u žarišta epidemija. To ne znači apsolutno ništa. To je najobičniji naputak, dakle ne radi se o uredbi vlade, propisanoj mjeri ili nekom zakonu. Njegov naputak pogotovo ništa ne znači za vozače i prijevoznike koji bi apstinencijom od posla izgubili ugovore od kojih žive, isplaćuju ljude i održavaju kamione. U tom slučaju apstinencije bi prijevoznici iz siromašnijih zemalja poput Rumunjske i Bugarske jedva dočekati uletjeti na taj teren bez obzira na zdravstvene posljedice", zaključuje Gočin uz opasku kako bi trebala postojati nekakva regulativa i kriteriji na razini EU jer je sve skupa postalo žalosno.

Tvrdi kako prilikom ulaska u Hrvatsku, prema našim vozačima postoje različiti kriteriji.

"Neki su stavljeni u karantenu, neki su pod epidemiološkim nadzorom, neki nisu ni pregledani već su samo prepušteni dalje, a svi su bili na istoj lokaciji. Kako je to moguće, tko će pokriti sve troškove ljudstva i gubitka ugovora prijevoznicima", upitao se Gočin.

Što je istina, a što mit?
Treba li nam baš 8 sati sna, 8 čaša vode ili 10.000 koraka dnevno? Evo što kažu stručnjaci
CVH
CVH
Naučite kako samostalno obaviti pregled motocikla i dođite na besplatnu provjeru tehničke ispravnosti
  • Elio Pisak te razveselio:

    Odbijanje voznje je ooravdano. Gospodina moze tuziti gazdu ako I'ma ugovor. Odbijanje izvrsenja zadatka koje he opasno po zivot me moze podlijegati otkazu. Vlasniku firme naplatiti masnu kaznu.

  • Ten-kre:

    Zanima me što će država i njene institucije poduzeti u vezi ovog slučaja?

  • zagabria5:

    Izgleda da si je vlasnik kompanije ovim neodgovornim potezom načinio negativnu reklamu za daljnje poslovanje, da ne govorim balkanski odnos prema radniku. Jer ugroziti zdravlje ljudi u Hrvatskoj radi 200 EUR zarade više nije stvar koju će napraviti savjesni poslodavac. ... prikaži još! Čovjek se očito ne pridržava naputaka države da se ne ide u Lombardiju da se ne prenese virus u Hrvatsku. Podrška vozaču, on je u pravu i neka se obrati sindikatu radi pravne zaštite