Zar netko treba poginuti da bi institucije reagirale? USKOK i DORH trebaju istražiti kako auto škole strancima izdaju vozačke dozvole. Sve više je prometnih nesreća, krivotvorenih vozačkih, pogibelji jer strani taksisti ne poznaju grad, ne znaju jezik, pa kako onda polažu ispit iako je na hrvatskom jeziku? Plenkoviću jel svi moramo iseliti da bi drugi ovdje došli. Nitko nema ništa protiv Nepalaca i Indijaca, ali zanimanje taksist nije deficitarano i njih se uzima samo da bi bili roblje i bili plaćeni ispod cijene - istaknuto je na velikom prosvjedu taksista u Zadru gdje je u niz navrata prozvan premijer Plenković i ministarstva uz tvrdnju da je austrijska vlada pala tri puta zbog taksista.
Oko 70 taksista najavilo je prosvjednu vožnju od liburnske obale po Zadru, a Ivan Bulat, potpredsjednik udruge taksista istakao je kako se taksisti zalažu protiv nelojalne konkurencije, županijske dopusnice jer posla nema, a radi se i na crno i nitko ne zna koliko vozila ima na cestama.
- Pa mi smo slika hrvatskog turizma, i Uber i Bolt se trebaju regulirati, uvesti se red, nacionalna baza evidencije dozvola. Mi tražimo uključenje uskoka i Dorha, jer oštećen je i proračun, te da se uveze minimalna i maksimalna cijena. Mi smo prvi koje turisti vide i ne smije se događati da vožnja do zračne luke košta 200 eura, ali mora se spriječiti i kaos - istakao je Bulat.
Na prosvjed zadarskih taksista reagirali su iz Bolta priopćenjem, ističući izjavu Marka Radenovića, direktora usluge vožnje na zahtjev Bolta u Hrvatskoj.
Na tvrdnju da "aplikacije poput Ubera i Bolta imaju neregulirani status, ne posluju u skladu s domaćim zakonima, ne doprinose domaćoj ekonomiji jer iznose dobit iz Hrvatske te spuštaju cijene ispod razine javnog gradskog prijevoza koji se sufinancira iz džepova poreznih obveznika", iz Bolta odgovaraju: Prema javno dostupnim podacima, od zakonskog uređenja platformi za vožnju na zahtjev u Hrvatskoj 2018. godine, taksi sektor zabilježio je trostruki rast broja vožnji i 4,5 putaualni rast fiskaliziranih računa. Broj fiskaliziranih računa za taksi usluge kod tvrtki s primarnom djelatnošću taksi prijevoza porastao je s 6,17 milijuna u 2018. na 19,1 milijun u 2024., dok je iznos fiskaliziranih računa skočio s 38 milijuna EUR u 2018. na 174,3 milijuna EUR u 2024. Uključe li se tvrtke s taksi prijevozom kao sekundarnom djelatnošću, rast je još izraženiji. Ovaj porast ukazuje na veću potražnju za taksi uslugama i značajan doprinos hrvatskoj ekonomiji. Bolt posluje u skladu s hrvatskim zakonima, ostvaruje prihod samo kroz proviziju od vožnji te uredno plaća sve poreze i davanja.
Što se tiče cijena, Bolt koristi dinamičko određivanje cijena temeljeno na algoritmima koji analiziraju potražnju, dostupnost vozača, lokalne uvjete i trendove, osiguravajući pouzdanu uslugu s transparentnim cijenama vidljivima prije vožnje. Platforma mijenja kulturu transporta, čineći prijevoz dostupnim i praktičnim za sve, dok povećana potražnja omogućuje vozačima veću zaradu i konkurentne naknade, stvarajući održiv i pravedan sustav.
Na tvrdnju da "vozači partneri Ubera i Bolta redovito prekoračuju zakonsko radno vrijeme, uzrokujući nesigurnost u prometu, posebice umirovljenici prijavljeni na dva ili četiri sata koji voze i do dvadeset sati dnevno", iz Bolta kažu: Bolt surađuje samo s tvrtkama i vozačima koji ispunjavaju stroge uvjete platforme i zakonske propise, uključujući verifikaciju od strane državnih institucija. Kao tehnološka platforma, Bolt ne zapošljava vozače, već povezuje korisnike s licenciranim autotaksi prijevoznicima. Sigurnost je prioritet, a platforma poštuje zakone, obvezujući vozače na pridržavanje propisa o radnom vremenu. Bolt u stvarnom vremenu dostavlja nadležnim tijelima podatke o vremenu vožnje svakog vozača, pozivajući i ostale dionike u sektoru da učine isto radi veće sigurnosti i transparentnosti.
Na navod da "aplikacije ne provjeravaju imaju li vozači potrebne lokalne dozvole", Bolt odgovara: Bolt je tržišni lider u Hrvatskoj s mrežom stotina licenciranih autotaksi prijevoznika, osiguravajući uslugu diljem zemlje. Partnerski prijevoznici moraju imati dozvole za rad na određenom području, a Bolt zahtijeva od vozača ispunjenje svih zakonskih uvjeta, pružajući siguran i zakonit prijevoz.
Na tvrdnju da "agregatorske tvrtke izbjegavaju plaćanje poreza kroz stečaje i ponovno otvaranje pod novim imenom", Bolt ističe:
Bolt surađuje s više stotina licenciranih prijevoznika koji izdaju fiskalizirane račune za svaku vožnju, a prijevoznici su odgovorni za svoje porezne obveze. Državna tijela imaju uvid u svaku vožnju putem aplikacije u stvarnom vremenu.
Na prijedlog da "vozači moraju priložiti sve dozvole pri prijavi, a aplikacije ne smiju dopustiti rad bez njih", Bolt odgovara:
Bolt poštuje hrvatske zakone, zahtijevajući stroge uvjete i verifikaciju dokumenata (vozačke dozvole, OIB, kvalifikacije, čista kaznena evidencija, dozvole za rad) prije pristupa platformi. Vozači dobivaju pristup tek nakon potvrde ispravnosti dokumenata, čime se osigurava sigurnost i zakonitost usluge. Bolt redovito surađuje s nadležnim tijelima radi usklađenosti sa standardima.