PORAST TROŠKOVA

Pelješki most i pristupne ceste bit će skuplje za 40 do 46 milijuna eura zbog pandemije i rata

Pelješkim mostom prešlo je već više od 2000  vozila
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/10
30.07.2023.
u 21:59

Stoga je izvođač CRBC predao svoja potraživanja za određenu razliku u cijeni koja su u ovom trenutku u obradi i za koja očekujemo da će, kao i za ostale izvođače na projektu Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, u konačnici iznositi otprilike 10 posto ugovorene vrijednosti, a što je u konačnici i dalje objektivno niska cijena za infrastrukturni projekt ovakve razine kompleksnosti i kvalitete -kazao je za Večernji Škorić

Gradnja Pelješkog mosta koja je ugovorena s kineskim China Road nad Bridge Corporation za 2,08 milijardi kuna ili 277,6 milijuna eura zbog pandemije i velikog rasta resursa i materijala konačno bi će biti oko 10 posto viša odnoso 200 milijuna kuna ili 27 milijuna eura, prema podacima Hrvatskih cesta. Pristupne cesta Pelješkom mostu koje su ugovoren na oko 1 milijardu kuna ili 132 milijuna eura pak zbog istog razloga koštat će od 10 do 15 posto više ili oko 13 do 19 milijuna eura. Ukupno bi znači konačni  račun za projekt Cestovnog povezivanja južne Dalmacije mogao bi tako biti veći za 40 do 46 milijun eura. Kako je za u intervjuu za Obzor objasnio Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, ponuda kineskog izvođača bila je financijski značajno povoljnija od drugih te je u ovom trenutku realizacija u skladu s navedenom cijenom.

-Međutim, otežavajuće okolnosti nastale uslijed pandemije, poremećaja u dobavnim lancima te konačno i rata u Ukrajini, imale su utjecaja na kompletnu građevinsku industriju, a posebice na ugovore o izgradnji koji su ranije ugovoreni i koje su te iste okolnosti zatekle usred provedbe, kakav je izgradnja Pelješkog mosta. Stoga je izvođač CRBC predao svoja potraživanja za određenu razliku u cijeni koja su u ovom trenutku u obradi i za koja očekujemo da će, kao i za ostale izvođače na projektu Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, u konačnici iznositi otprilike 10 posto ugovorene vrijednosti, a što je u konačnici i dalje objektivno niska cijena za infrastrukturni projekt ovakve razine kompleksnosti i kvalitete -kazao je za Večernji Škorić.

VIDEO: Projektant Pelješkog mosta godinu dana nakon otvaranja

VEZANE VIJESTI:

Što se tiče cijene gradnje pristupnih cesta i stonske obilaznice koje su gradili Strabag i Avax, Škorić je kazao da kao i u slučaju s izgradnjom Pelješkog mosta, ugovori o izgradnji pristupnih cesta i stonske obilaznice temelje se na financijskim ponudama izrađenim u vrijeme prije nastanka gospodarskih poremećaja uslijed pandemije, a sama provedba izgradnje u periodu značajnog porasta cijena resursa bila je izuzetno izazovna svim izvođačima.

17.11.2022., Komarna - Peljeski most osvijetljen je ljubicastim svijetlom povodom Medjunarodnog dana svjesnosti o prijevremenom rodjenju. Photo: Miroslav Lelas/PIXSELL
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL

- Stoga je Vlada RH u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom izdala Zaključak o postupanju radi ublažavanja posljedica poremećaja cijena građevinskog materijala i proizvoda sukladno kojem su izvođači, tvrtke Strabag i Avax, postupili i usuglašenim metodama dokazali razlike u cijenu koje su u konačnici iznosile između 10 i 15 posto vrijednosti ugovora - objasnio je Škorić.
Što se tiče neodgovornih vozača koji su neopravdano se zaustavljali na zaustavnom traku kako bi se fotografirali zbog čega su postavljeni duž te trake u oba smjera signalni stupići, Škorić veli da je početku  bilo neopreznih vozača i želje za fotografiranjem na pogrešnim i opasnim te za to nepredviđenim mjestima na trasi i mostu, međutim nakon uzastopnih upozorenja koje su iz HC-a ustupali preko medija, vozači su se počeli pridržavati pravila.

- Upravo zato postoje uređena odmorišta s obje strane mosta koja se mogu koristiti bez ugroze sigurnosti. Odmah sljedeći dan nakon puštanja u promet Pelješkog mosta postavili smo usmjerivače prometa iz razloga što smo primijetili kako su vozači tijekom prvog dana prometovanja nesvjesno vozili zaustavnom trakom iako je ista jasno označena punom crtom. Odmah po postavljanju  usmjerivača prometa situacija se promijenila te smo odlučili ostaviti takvo rješenje na određeni period kao svojevrsnu prilagodbu. Po završetku ove turističke sezone, uklonit ćemo postavljene usmjerivače prometa i na snazi će biti novo rješenje horizontalne signalizacije, a to su vibrirajuće trake i oznaka na kolniku koji će se ponavljati svakih nekoliko stotina metara - najavio je Škorić.

Komentara 16

DM
D'Mich
01:35 31.07.2023.

Ja u ovom tekstu ne vidim ništa osim podatka da kinezi sad traže oko 20 milijuna eura dodatka na ime porasta troškova. To je na početku teksta a sve nadalje su bla bla, pristupne ceste, odmorišta i neodgovorni vozači ali šta je sa informacijom? Jesu li kinezi na sudu i što se zapravo dpgađa, koliko je realno da to dobjiemo ili izgubimo, o tome ni riječi. Ovaj moj osvrt je više o vašem novinarstvu. Dakle dajte napišite šta je na stvari i što se događa a molim ne o neodgovornim vozačima i odmorištima.

GR
Greben
22:37 30.07.2023.

virginia - postujem slobodu biranja bilo koje stranacke opcije, bilo koji politicki stav kao i inu slobodu izrazavanja, demonstriranja… Ali ovaj tvoj komentar je jednostavno izvan svih okvira normalnog ophodjenja! Taj tvoj verbalni, zlocesti, izlet samo pothranjuje zlu krv u drustvu! Mozda je to tvoj cilj? U protivnom si nezreo za komunikaciju na razini u koju se zelis uplesti!

MO
moreplovac
07:17 31.07.2023.

Za Pelješki most 20 miliona dodatnih potraživanja nije ništa u poređenju s time, što se dešava u drugim EU državama sa velikim projektima. To je manje od 10 % od ugovorene cijene. U Njemačkoj, Francuskoj i drugima, je povećanje prvobitnee cijene prosječno 30 - 40 %, a često i daleko više.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije