Dostavne službe u posljednjih desetak godina postale su neizostavan dio svakodnevice. Od paketa iz online trgovina do kućne dostave hrane, sve je više ljudi koji se oslanjaju na ovu vrstu usluge. No s rastom potražnje raste i nezadovoljstvo korisnika. Na hrvatskom Redditu nedavno je osvanula objava jednog korisnika koja je pokrenula lavinu komentara – i pokazala da s dostavama često ne ide glatko, pogotovo kad se očekuje da paket stigne do vrata, a ne samo "negdje blizu".
"Jesam li ja jedini kojeg dostavne službe uporno prave budalom?", zapitao se korisnik u objavi koja je prikupila veliki broj reakcija. S frustracijom navodi kako dostavljači često nalaze razne izlike da izbjegnu ono za što su plaćeni – dostavu do stana. “Ajme tu imaju skale!”, “Ajme u preši sam!”, “Ajme nemam gdje parkirat!” – citira izlike koje redovno dobiva. “Zamislite, čak drugi kat bez lifta, u najmanju ruku K2 uspon u japankama! Pa što očekujete – da ću vas ja doć donijet na leđima gore k’o Šerpa?”
Jesam li jedini kojeg dostavne sluzbe uporno prave budalom?
byu/adepttius inaskcroatia
U nastavku opisuje kako je morao “ganjati” dostavljača po gradu kao "luda Mare", jer se gospodin nije udostojio pričekati ili dostaviti na dogovoreno mjesto. “Dragi moji dostavljači i poštari, ja sam platio dostavu na adresu. Nisam platio dostavu do 'meni je tu najzgodnije istresti sve na cestu', ostaviti u butigu ili ubaciti žutu za paket od 100 grama jer vam se ne da. Ali znate doći na vrata kad dolazi porezno rješenje – tad se pretvarate u Sherlocka Holmesa!”
Korisnik napominje da ne traži ništa nemoguće – riječ je o manjim paketima, često ispod 1 kilograma, koje dostavljači ne žele nositi na kat. Navodi i traumatično iskustvo s dječjim krevetom na kat koji mu je dostavljač iskrcao nasred ceste usred kolovoza, bez imalo razumijevanja. Na njegovu objavu brzo su se nadovezali drugi korisnici, dijeleći vlastite priče. Jedan korisnik pita se je li itko ikad uspio preko službene stranice pronaći gdje mu je paket, čak i s doktoratom i “direktnim pristupom bazi podataka”. Drugi dodaje kako je radio za Amazon vani i morao nositi 20 kilograma praška za suđe na peti kat bez lifta – jer su ljudi s razlogom naručivali kod njih.
Posebno je upečatljiva priča korisnice kojoj je dostavljen veliki paket s pojačalom. Iako je na kutiji jasno pisalo "two person lift" i iako je ljubazno zamolila pomoć, dostavljač je to odbio s objašnjenjem da to “nije u njegovu opisu posla”. “Ja bih pomogla da me netko lijepo zamoli”, napisala je, dodavši da je jedva uspjela sama unijeti uređaj u stan.
Ima i onih koji se ne daju. Jedna korisnica opisuje kako je naručila kuhinju uz plaćenu dostavu do stana, no dostavljači su je htjeli ostaviti – vani, na kiši. Odlučno je odbila potpisati i zaprijetila prijavom. Tek tada su je dostavili na kat “kukajući”. Neki se pokušavaju snaći pozivima službi za korisnike i direktno prijavljuju vozače koji se odbijaju pojaviti pred zgradom. Jedan korisnik ističe: “Za cijenu dostave od 5€ ima da mi i otvori paket.”
I dok su pojedini komentari puni ironije i sarkazma, mnogi ipak priznaju da razumiju težinu dostavljačkog posla. “Imam susjeda koji radi u dostavi – kaže da je to najbolji posao na svijetu. Radno vrijeme koliko obaviš, bakšiš u džep i stalno si na svježem zraku.” No sve to ne mijenja osnovni problem – ako je dostava plaćena, onda se očekuje da bude izvršena kako treba. Jer kad građani moraju čekati na kiši ispred trgovine 20 minuta ili trčati za kombijima po kvartu, jasno je da nešto ozbiljno ne štima.
Treba lijepo čitati što znači besplatna dostava za naručene stvari. Najčešće je to dostava do ulaznih vrata stana. Ako vam treba unijeti u stan i postaviti na odgovarajuće mjesto, onda možete zamoliti dostavljača, ali u tom slučaju cijena toga je stvar dogovora.