Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
RETRO JE IN

Popularno piće iz 80-ih ponovno osvaja terase i kafiće

Spezi
11.07.2014.
u 16:26

Nekad popularnog pića Spezi koje se točilo na terasama jadranskih ljetovališta 80-ih sa sjetom se sjećaju mnogi

No, manje je poznato da se  Spezi u originalnom izdanju proizvodio u Njemačkoj. Praksa je nastavljena do danas, a piće je ponovno popularno i stiže u Hrvatsku. Inače, njemačka riječ Spezi u bavarskom dijalektu zapravo znači  dobar prijatelj i pravo je piće kojim se može nazdraviti prijateljstvu. 

Zanimljivo je kako se pod imenom Spezi u početku proizvodilo pivo i to počevši još davne 1956. godine u Pivovari Riegele iz Augsburga. Prvi Spezi je bio pivo, a danas je Spezi jedno od najpoznatijih bezalkoholnih pića u svijetu pripremljen od soka naranče i limuna, kole i mandarina i još puno malih tajni koje se danas nalaze isključivo u Speziju, Das Original.  Danas je ime „Spezi“ zaštićeno, ali i dalje preslikava atmosferu ugodnog druženja uz osvježavajuće piće. 

Od obiteljske pivovare do svjetskog brenda

U tom je razdoblju pivovara Riegele bila među prvim pivovarama koje su paralelno razvijale i proizvodnju bezalkoholnih pića. Tako su njihovi menadžeri, primijetivši da u restoranima gosti traže miješano piće od kole i soka od naranče, što je za posljedicu imalo velike ostatke pića i zahtijevalo dodatan napor od domaćina, dobili ideju tržištu ponuditi gotovo miješano piće okusa kole i naranče na koje su prenijeli već postojeće ime Spezi. Uspjeh je bio ogroman i originalan Spezi kola-naranča kako ga danas zovemo je stvoren. Sasvim slučajno, majstori iz Pivovare Riegele osmislili su novo hit-piće koje je preko Njemačke došlo i do drugih zemalja Europe pa tako i naše Hrvatske. Spezi je bi poznat u Dalmaciji upravo kao mješavina, a svoju slavu je dosegnuo baš 80-ih godina kad je sve bilo u znaku dobre glazbe, tajica, štucna, velikih frizura i odlične zabave. 

S obzirom na veliku potražnju i ograničene kapacitete same pivovare, odlučili su okupiti partnere koji će pod licencijom proizvoditi Spezi te su 1977. godine osnovali i udruženje Spezi Markengetränkeverband Deutschland e.V. čiji su upravni odbor činili članovi volonteri, a njime je upravljao direktor s malenim tajništvom. Na taj se način zadržala originalna receptura, a postignuta je optimizacija izgleda proizvoda, oglašavanja i unapređenje prodaje. Kako bi dodatno osnažili licencne proizvođače Spezija, 1986. godine partneri su osnovali kartel malih i srednjih kompanija. 

Dvije godine poslije po prvi put je Udruženje lansiralo Originalnu Spezi kola-naranča reklamu na televiziji, dok je prepoznatljivost pića poboljšana jedinstvenim pakiranjem – vlastitim originalnim Spezi kola-naranča pakiranjem. 

Nostalgično retro piće 

U proljeće 2001. lansirana je legendarna kampanja „Spezi ist Spitze“ sa sloganom „Spezi...da ist Saft drin!“ koja je komunicirala u prvom planu pravi okus pića te dodatno unaprijedila vrijednost brenda. Udruženje je danas staro više od 35 godina i 8 snažnih obiteljskih tvrtki uspješno posluje na njemačkom tržištu. Od ovog ljeta osvježenje uz Spezi dolazi po prvi puta u Hrvatsku i to uz potpis Das Original. Iako je Spezi kao mješavina bio popularan među generacijama koje su 80-ih godina žarile i palile, one nisu imale prilike kušati Spezi Das Original, osim ako nisu imale obitelj u Njemačkoj. Retro piće koje vraća u mladost ponovno dolazi u kafiće i donosi sa sobom neodoljivi štih 80-ih godina te će sigurno zaintrigirati mlade generacije koje će se brzo prepustiti lepršavoj atmosferi.

 Popularno zagrebačko okupljalište Maraschino vremeplovom se vratilo u svima drage 80-e, a sve zahvaljujući predstavljanju novog bezalkoholnog pića Spezi, das Original, ali i zanimljivim modnim kombinacijama prisutnih.  Na spomen riječi “Spezi” mnogi se sjećaju upravo 80-ih i 90-ih godina kad je ovaj osvježavajući napitak bio pravi hit. Dugo  je vremena prošlo od tada, ali Spezija se, prema reakcijama brojnih okupljenih na Die Spezi  partiju sjećaju svi.

Ljetni stiskavci na terasama uz more 

 Luka Nižetić, koji je samo za ovu priliku izveo domaće i strane uspješnice 80-ih godina te isprovocirao okupljene na ples, otkrio je svoje uspomene vezane uz Spezi.

– Sjećam se kako su mi roditelji govorili da su 80-e godine bile one najbolje, sve je bilo ljepše, osjećala se lakoća življenja. Spezi je bio neizostavan dio ljetnih druženja uz modu ludih 80-ih i hitove Azre, Prljavaca, Haustora, Dine Dvornika, Đavola i mnogih drugih. Veseli me što će se upravo i na mlađe generacije prenijeti taj pozitivan duh 80-ih, zajedno s pravim okusom Spezija, das Originala. Osobno jedva čekam otići u Komižu i u svom restoranu malo eksperimentirati sa Spezijem – svašta zanimljivo imam u planu – rekao je Luka. 

 Uz hitove 80-ih i odličnu atmosferu novog vala, retro odjevne kreacije koje su podrazumijevale sjajne tajice, til, traper, natapirane frizure i štucne, zatim ples, pozitivno raspoloženje i koktele sa Spezijem – službeno je započela ljetna fjaka ili kako bi susjedi Talijani rekli – Dolce far niente!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije