Dvanaesto izdanje najvećeg regionalnog festivala dizajna Zagreb Design Week prvi put traje čak dva tjedna, pod temom "Stvarnosti koje dijelimo". Sve će započeti svečanim otvaranjem u utorak 9. rujna u 18 sati u Jadran filmu gdje će se dodijeliti jedina međunarodna nagrada za dizajn u Hrvatskoj – ZGDW AWARD.
– Riječ je o doista najbogatijem i najraznovrsnijem izdanju Zagreb Design Weeka do sada. Trajat će dva tjedna, a glavno središte događanja u prvom tjednu bit će kompleks Jadran filma. Posjetitelji će ondje moći razgledati petnaest izložbi, uključujući i radove finalista nagrade ZGDW, a održat će se i niz predavanja, panela, radionica, filmskih projekcija... Nakon toga, od 14. rujna, program će se nastaviti na čak 35 partnerskih lokacija u Zagrebu, u galerijama, dućanima i pop-up prostorima, koji uključuju i Galeriju Hrvatskog dizajnerskog društva, Galeriju Bernardo Bernardi, Holographik, Oris, Bruketa&Žinić&Grey... - otkriva nam direktor Zagreb Design Weeka Daniel Tomičić.
Ovogodišnja regija u fokusu je Katalonija, jer iako nam, kada pomislimo na dizajn, obično na pamet padaju gradovi poput Milana, kaže Tomičić, i Barcelona se itekako može podičiti moćnom dizajnerskom scenom i poviješću. Stotinu godina katalonske kreativnosti upoznat ćemo na izložbi "Disseny català". Na njoj će se predstaviti širok raspon dizajnera, od 96-godišnjeg pionira industrijskog dizajna Andréa Ricarda o kojem ćemo gledati dokumentarac "André Ricard, el diseño invisible", sve do mlade, 28-godišnje Ariadne Sala Nadal koja će gostovati sa svojim dirljivim terapijskim setom "Balisa", koji je namijenjen onima koji su preživjeli seksualna zlostavljanja.
Vrhunac modnih događanja bit će ZGDW modna revija u četvrtak 11. rujna, na kojoj ćemo vidjeti radove sedam najboljih dizajnera mlađe generacije. Među njima su Andrea Morell s postapokaliptičnom kolekcijom "After us, Moss" gdje moda postaje fosil prekriven mahovinom, brend Dada i Dunda koji kolekcijom "Slavonika" oživljava zaboravljene slavonske tekstile, te Helen Kelen, čiji avangardni streetwear "Synthex 2.0" nastaje ručnim radom i upcyclingom.
Ljubitelje produkt dizajna oduševit će i segment posvećen namještaju, gdje osam brendova predstavlja spoj tradicije i inovacije. Među njima su Artisan, poznat po majstorskoj obradi drva te Miena s jedinstvenom kolekcijom od tisućljetnog riječnog hrasta. Posebnu poslasticu predstavlja izložba plakata iz arhive Jadran filma, a tu se izdvaja Picassov plakat za "Bitku na Neretvi" uz koji se veže anegdota da slavni umjetnik za honorar nije tražio novac, već sanduk domaćeg vina. Program donosi i nesvakidašnje projekte kao što su izložba "Totem i tabu" o milanskom A.S. Velasci, koji je Fifa proglasila "najumjetničkijim nogometnim klubom na svijetu", te "Poster Safari" iz Züricha, koji uz pomoć proširene stvarnosti oživljava plakate postavljene diljem Zagreba.
U povodu obilježavanja 1100. obljetnice Hrvatskog Kraljevstva, imat ćemo priliku vidjeti i izložbu Borisa Ljubičića "New Look Croatia". Ljubičić, poznat kao "otac kockica", jedan je od najvažnijih dizajnera koji promišljaju hrvatski vizualni identitet, a ova izložba, iako je obišla svijet, dosad nije pokazana u Hrvatskoj. Pogled u budućnost hrvatskog dizajna ponudit će nam pak izložba "Gen Z", koja okuplja radove studenata i učenika jedanaest hrvatskih fakulteta i škola. Dva tjedna kreativnog kaosa kulminirat će velikim dnevnim partyjem u Petom kupeu 21. rujna.