Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 19
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ISPOD CRTE

Družba nakon Družbe

15.08.2006.
u 14:49

Treba li INA izdvojiti ili prodati plinski biznis, pitanje je koje smo pokušali otvoriti u ovotjednoj temi. No prije toga tek treba odgovoriti na pitanje treba li i kako prodati INA-u? Zakon koji to uređuje već imamo, no ne znam ima li ikoga tko je njime zadovoljan. Eventualno MOL, i to samo zato što se njime daje i nekakav vremenski okvir kad se nastavak privatizacije treba dogoditi.

No, kod nas zakoni nikad nisu bili sveto pismo neki pak kažu da su zakoni tu da se mijenjaju pa prema svim dosadašnjim znakovima nije nemoguće da se proces malo i otegne. Sve bi moglo ovisiti, kao i tko zna koliko puta prije toga o tome koliko će Vladi trebati taj novac. Oko njega se sve vrti, pa nije loše vratiti se na intervju iz prošlotjenog managera.hr, u kojem se mađarski član uprave László Geszti pohvalio da je u tri godine otkako su oni došli vrijednost INA-e udvostručena!

Lako je onda razumjeti zašto kaže da cijena koju su platili nije bila prevelika onako, umjereno velika, reći će Geszti. Kad ispod tih 505 milijuna danas podvučemo crtu, vidimo da je već riječ o milijardi. Vrijednost INA-e u budućnosti može samo rasti, a ritam rasta ne mora biti ništa sporiji nego u prethodne tri godine. Kolika će vrijednost INA-e biti 2010., kada bi, dao Bog, konačno trebale biti modernizirane obje rafinerije? Geszti je vjerojatno u pravu, da nije Mađara, mi bismo vjerojatno propustili i ovaj lukrativni val koji slijedi.

U svijetu će u narednih nekoliko godina gotovo važnije od novih nalazišta biti nove rafinerije jer one su se gradile čak i sporije nego što su se posljednjih desetljeća otkrivale nove količine crnog zlata. A ionako se ne mogu sagraditi preko noći. Država koja u teškim desetljećima koja nadolaze bude htjela biti energetski sigurna, mora graditi takve kapacitete, podizati svoju važnost kako bi i u danima kada ih ne bude uvijek baš za svakoga, plin i nafta kolali preko našeg teritorija. Budu li nas zaobilazili glavni europski i svjetski opskrbni pravci, nas ili našu djecu, umjesto ruskog plina ili ruske nafte mogle bi zapasti ruske zime.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije