Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Lonci&Poklopci by Bajde

Intervju: Od prvaka u automobilizmu do sinonima za kuhinjsko blago

Lonci&Poklopci
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
1/3
09.01.2023.
u 14:20

Silvio Bajde, vlasnik i direktor tvrtke Pro-trade, prošao je put od prvaka u automobilizmu, zastupnika jednog od najpoznatijih njemačkih brandova za fotografiju do vlasnika lanca trgovina koje gurmani diljem Hrvatske obožavaju

Kulinarske emisije danas su ono što su talk showovi bili ranih 2000-ih. Pogledajte TV program i sigurno ćete na svakom programu naći nešto o kuhanju, a baš kao što su onda Jay Leno i David Letterman vladali malim ekranima diljem svijeta, danas su to Marry Berry, Paul Hollywood i Gordon Ramsay. Bilo da se jede u restoranu u ruralnom Teksasu ili najnovija epizoda natjecanja u kuhanju ili pečenju, većina nas se “navukla” na mućenje umaka, spravljanje slastica i okretanje hamburgera.

Kultura hrane danas je prisutna posvuda, pogotovo u zabavi. Kulinarske emisije na televiziji i dalje su na vrhu, a društvene mreže pune su amaterskih recepata i pokušaja rekreiranja svakojakih jela. Čak i kada je epizoda gotova, gledatelji se mogu ponovno vratiti na trenutke na YouTubeu ili dobiti savjete od pobjednika popularnih emisija.

No popularizacija ovih emisija donijela je još jedan zanimljiv trend, pogotovo za vrijeme lockdowna - svi smo se vratili kuhanju. Mnogi su se, ohrabreni raznim showovima, odvažili na kuhanje i poboljšanje svojih umijeća u kuhinji. Trendovi prolaze, malo tko više pije Dalgona kavu, no novih stvari ne nedostaje. A u svemu tome saznali smo još jednu stvar, a to je da malo nas ima u kuhinji dobro posuđe. Tako kulinarskim emisijama možemo zahvaliti i činjenicu da većina nas sada obraća pažnju na posuđe koje koristimo. Zato smo razgovarali s vlasnikom i direktorom lanca dućana Lonci&Poklopci, koji je sinonim za dobro posuđe, kako je uopće došao na ideju da otvori dućan specijaliziran za kuhinjski asortiman i što bi svima preporučio da isprobaju.

Silvio Bajde, vlasnik i direktor tvrtke Pro-trade
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Od foto i video opreme kao zastupnik tvrtke HAMA i državnog prvaka u automobilizmu do sinonima za kuhinjsko blago Lonci&Poklopci by Bajde. Uspjeli ste prenijeti strast za kuhanje u poslovanje nakon totalno različitih karijera. Što je po vama ključ tog uspjeha?
Opet strast. Ne možete ništa dobro raditi ako nemate strast za to što radite. Automobilizam je pun adrenalina, naučite se živjeti na visokoj frekvenciji i donositi odluke kad je frka u vrlo kratkom vremenu, a uči vas i otpornosti na stres. Za poslovanje svuda, a osobito u Hrvatskoj, treba imati puno strasti, strpljenja i otpornosti na svakojaki stres ukoliko želite nešto postići. Donositi odluke je ključno u oba slučaja jer znate da ste vi odgovorni za sve što radite, kako dok vozite trke tako i kad vodite firmu. I na kraju, morate znati što vam je cilj. U poslu se uspjeh ne mjeri štopericom nego zadovoljstvom velikog broja kupaca.

Jednom prilikom ste izjavili da je tvrtka nastala "isključivo na temelju gurmanluka". Kad danas pogledate u nazad, jeste li uopće mogli pomisliti da će “gurmanluk” dovesti do jedinog specijaliziranog lanca dućana s kuhinjskim posuđem i priborom?
Ja se trgovinom bavim od ranih devedesetih, počeo sam kao zastupnik za poznati njemački brend Hama a ne s posuđem. Projekt Lonci&Poklopci by Bajde osmislio sam prije desetak godina, prvi dućan u Ilici otvorili smo 1. prosinca 2014., prošlo je osam godina od tada. Širili smo se kontinuirano svake godine i danas imamo devet dućana u Hrvatskoj i jedan u Sloveniji, točnije u Ljubljani. Imamo i dva web shopa, jedan za naše tržište i jedan za slovensko tržište. Upravo nam se događa rast online prodaje u Sloveniji i to nam pokazuje da poslovno sazrijevamo temeljem iskustava koje imamo u Hrvatskoj. Da se vratim na gurmansku priču, istina je da imam strast prema hrani, ali nisam kuhar, nisam čovjek od ugostiteljstva, ja sam prirodni trgovac, a koncept dućana s posuđem me doveo najbliže mojoj strasti prema hrani. Sigurno vam neću biti u stanju pripremiti najbolji osso bucco, pašticadu ili domaće njoke koje ste ikad jeli, ali ću vam zato ponuditi najbolje posuđe u kojem ćete sami spremati izvrsna jela.

Kako objasniti važnost kvalitetnog posuđa nekom tko nikada nije ušao u dućan Lonci & Poklopci by Bajde?
Danas kupci jednim klikom dolaze do informacija. Mi im dodatno nastojimo istaknuti važnost kvalitetnog posuđa jer nije primjerice svejedno kako prenosi temperaturu lonac kojeg imate kod kuće, od kojeg je materijala, koliko je debelo dno, kako vam izgleda tava za palačinke, ako želite izvrsnu onda je ona najjednostavnija zakon, dakle tava od željeza ili ugljičnog čelika. Isto vrijedi i za wok, želite li pravi wok koji će podnositi visoke temperature i trajat će vam cijeli život ili ćete za godinu dana kupovati novi. Zašto je famozni duch oven (lonac od gusa) toliko popularan i gotovo svaka kuhinja mora imati barem jedan lonac i jedan pekač? Zato što ide na ploču i u pećnicu i zato što lijevano željezo neupitno najbolje prenosi toplinu, možete u njemu gotovo sve, zapeći meso ili satima sporo kuhati na kontinuirano idealnoj temperaturi, možete jednostavno i peći kruh u njemu. Naši kupci znaju da nudimo posuđe koje traje i daju nam povjerenje radi omjera cijene i kvalitete. Uvijek ističem da mi prije svega nudimo vrijednost za novac, to je ono što potrošači cijene kod nas.

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Kako izgleda vaša kuhinja? Isprobavate li i dalje sve što nudite u svojim dućanima?
U mojoj kuhinji imam sve najbolje od posuđa koje imaju i naši kupci. Nema smisla da nabrajam, duch oven koristim često, tijekom čitave godine, a posebno sam oduševljen Microplane ribežima, imam čitavu kolekciju, jako često koristim prešu za šipak i druge agrume, ona je čudo od jednostavnosti i konkretnosti, neuništiva je. Znam da ju profesionalci izuzetno cijene, ali preporučujem je svakom. O noževima da ne govorim, KAI noževi svakako, a moja gospođa češće koristi de Buyerov nož šefa kuhinje. Često roštiljam za prijatelje, ali neću sad reklamirati naše roštilje, svi znaju što imamo, naravno da su kamado roštilji fantastični, ali nemaju svi mjesta za takav roštilj iako imamo zaista odličan izbor dimenzija pa i onih manjih.

Ima li neko posuđe koje bi posebno istaknuli? Nešto na što ljudi možda ne pomisle na prvu, a možda im promijeni kulinarske navike nakon što probaju?
Usvojio sam neke nove navike kada sam nabavio željezni wok od de Buyera, počeo sam više pripremati i uživati u azijskim jelima. Ne smijem pretjerivati s prženom hranom zato puno dinstam u woku. Od kad imam izvrsnu prešu za agrume puno češće jutro započinjem cijeđenim sokom, posebno volim sok od šipka jer ima izuzetno puno antioksidansa važnih za imunitet. Počeli smo kod kuće i puno češće peći kruh zahvaljujući pekaču od gusa, radimo ga u duguljastom pekaču ili okrugli od kiselog tijesta u srednje velikom duch ovenu. I svakako bih preporučio izradu domaćeg tijesta za razne vrste tjestenina, a kod nas nabavite mašinicu koja će ga pravilno izvući, čak i ja sad mogu sam izvesti odlične raviole i vrlo često tijesto za lazanje koje onda zapečem opet u pekaču od gusa. Kad ne palim roštilj onda naravno koristim roštilj tavu od gusa ili čelika. Pršut i dalje režem nožem iako imam mesoreznicu, ali znate da je pršut pravi, bilo da je dalmatinski ili istarski, samo kad ga režete na tradicionalan način.

U Hrvatskoj ste prisutni s 9 poslovnica, a u Ljubljani se nalazi jedini dućan izvan Hrvatske. Imate li planove za daljnje širenje?
Zadovoljan sam načinom i tempom širenja, otvorili smo ukupno deset dućana i dvije web trgovine od prosinca 2014. kad smo otvorili prvi dućan u Ilici 40. Planiramo otvoriti još novih trgovina u Hrvatskoj, a pripremamo i novu web platformu kako bismo znatno unaprijedili korisničko iskustvo. Primamo zahtjeve iz cijele regije za širenje franšize, to je također dio našeg dugoročnog poslovnog plana. Neposredni planovi vezani su za iduću godinu, vjerujemo da nas čeka još jedna uspješna godina unatoč gospodarskoj situaciji u prvoj polovici godine. Svi se pribojavaju recesije i pada potrošnje, a mi smo se odlučili sniziti cijene kompletnog asortimana jer želimo biti još dostupniji našim kupcima. Imali smo i do sada najbolji omjer cijene i kvalitete, naši kupci to znaju, ali želimo privući i one koji sve više razmišljaju o visokokvalitetnom i trajnom posuđu, zato ćemo im olakšati odluku o kupnji.

Kako je moguće kada sve poskupljuje, da Lonci&Poklopci by Bajde značajno snižavaju cijene u maloprodaji?
Svi dižu cijene, inflacija je tu, recesija je najavljena, pad potrošnje se već događa, očekuje nas izazovna godina. Što možemo? Dići cijene kao i većina? Neki su doista prisiljeni a neki to rade umjetno. Mi želimo primarno zadržati svoje kupce, nadamo se privući i dio novih kupaca. Spremni smo na taj rizik. Razgovarali smo s principalima i shvatili smo da su cijene osnovnih sirovina prestale rasti, dapače počele su padati kao i cijena goriva. Kontejnerski prijevoz je značajno pojeftinio i vraća se prema uobičajenim cijenama od prije dvije do tri godine. Po mojem mišljenju sva poskupljenja sirovina, energenata i špedicije su došli do svog maksimuma te ne bi smjela više rasti. Odlučili smo troškove poslovanja svesti na minimum, a isti su izrazito visoki. Pregovaramo s bankama, kartičarima i ostalim subjektima bitnim za naše poslovanje i jednostavno trenutno se situacija mora staviti pod kontrolu. Za iduću godinu nam nije profit primaran već održivost. Svi mi se čude kada sam rekao da ćemo značajno pojeftiniti u maloprodaji i da je to neodrživo. Ja mislim da je to dobro i da se to može. Nakon kiše doći će sunce, uvijek je tako.

Sadržaj nastao u suradnji s Lonci&Poklopci.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije