Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Tehnologija

Najnoviji sustavi nesreću mogu spriječiti ili barem ublažiti

City Safety features Pedestrian and Cyclist detection with full auto brake, day and night.
Foto: Volvo
07.02.2015.
u 21:45

Najviše nesreća lani zabilježenih u Hrvatskoj dogodilo se na ravnoj cesti, gdje je bilo i najviše poginulih

Volvo je hrabro objavio da mu je cilj da do 2020. nitko ne pogine ili ne bude teže ozlijeđen u novom Volvo automobilu. Nakon prvobitne skeptičnosti, pokušali smo načine na koje je u Hrvatskoj protekle godine došlo do težih prometnih nesreća povezati s najnovijim sigurnosnim sustavima koje je automobilska industrija predstavila u novim modelima.

Nesreću spriječiti ili ublažiti

Trend je jasno vidljiv - najnoviji sustavi mahom 'pokrivaju' najučestalije vrste nesreća, a nesreću mogu spriječiti ili barem ublažiti.

Konkretno, u prvih 11 mjeseci prošle godine (po evidenciji MUP-a) dogodilo se ukupno 9757 nesreća s nastradalim osobama, u kojima je bilo 285 poginulih i 13.085 ozlijeđenih osoba. S ozlijeđenima i bez njih, ukupno su se u promatranom razdoblju na našim cestama odigrale 28.722 prometne nesreće. Najviše ih se - čak 11.247 - dogodilo na ravnoj cesti. Drugo mjesto po broju nesreća koje su se dogodile na istovrsnim lokacijama drže raskrižja (8853 nesreća). Zavoji su na trećem mjestu s 5111 nesreća. Kad je riječ o broju poginulih i ozlijeđenih, na neslavnom prvom mjestu promjena nema, dok zavoji i raskrižja mijenjaju mjesta. Na ravnoj cesti najviše je i poginulih (118 osoba) i ozlijeđenih (5130 osoba). Nesreće na zavojima rezultirale su sa 100 poginulih i 2969 ozlijeđenih, dok je na raskrižjima bilo 49 poginulih i 4466 ozlijeđenih osoba.

Zadržati automobil na cesti

Iz najnovijih sigurnosnih sustava vidljivo je da se automobilska industrija fokusirala upravo na te probleme - kako pomoći vozaču da ne izleti s ceste, da ne prijeđe u suprotni vozni trak, da ne naleti na automobil ispred sebe te da na vrijeme uoči drugog sudionika u prometu. Sustavi poput pomoći pri parkiranju i detekcija vozila u mrtvom kutu već su uobičajeni, a ovdje donosimo kratak osvrt na nesreće u Hrvatskoj te sustave koji bi ih mogli spriječiti ili ublažiti njihove posljedice. Generalno gledajući, ovi sustavi zaista mogu spašavati živote, jer za većinu nesreća glavni je krivac čovjekova nepažnja, a ovdje senzori i radari prate promet, ali i vozačevu reakciju.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije