Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

U Njemačkoj najavljuju masovne otkaze, proizvodnja auta pala na razinu iz 1996.

Tisuće otkaza u bližoj budućnosti najavili su i njemački dobavljači u autoindustriji Bosch i Continental
08. siječnja 2020. u 22:05 34 komentara 27720 prikaza
Mladi radnici
Foto: Andreas Gebert/DPA/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/3

Njemačka autoindustrija je u krizi, znalo se to već prema prethodnim kvartalnim podacima u 2019. godini, a sada je stigla potvrda i prema najnovijem godišnjem izvješću, prema kojem je godišnja proizvodnja u njemačkim tvornicama automobila s 4,66 milijuna proizvedenih vozila pala na razinu iz 1996. godine. Smanjenje je to od 9% u odnosu na 2018. godinu, prenosi Bloomberg.

posao Nedostatak radne snage Uzbuna u Njemačkoj: Projekti stoje. Traže se radnici raznih zanimanja

Razlog pada proizvodnje, međutim, nije slabija prodaja automobila u Njemačkoj jer je ona, bez obzira na slabiji gospodarski rast u Njemačkoj ove godine, rasla za 5% uz ukupno 3,6 milijuna prodanih automobila što je najbolja prodajna godina od 2009. godine, kada su se na njemačkom tržištu automobila počele osjećati posljedice globalne financijske krize. Pad proizvodnje njemačkih proizvođača prije svega je posljedica globalnog trgovinskog rata, prije svih SAD-a i Kine.

Zbog toga je potražnja za automobilima proizvedenim u Njemačkoj na ključnim tržištima, poglavito u Kini, pala što se jasno vidi prema izvozu automobila iz Njemačke koji je u 2019. godini pao za 13 posto, na 3,5 milijuna vozila.

Stroge ekološke norme

Ali razlozi krize u najjačoj europskoj autoindustriji dublji su od američkog trgovinskog rata s Kinom koji je pogodio tržišta automobila širom svijeta. Globalna autoindustrija, pa tako i njemačka dramatično se mijenja. Strogi ekološki zahtjevi Europske unije čiju je dinamiku ubrzao najveći skandal u autoindustriji u ovom tisućljeću – Dieselgate, kada su američke regulatorne vlasti 2015. godine uhvatile njemački Volkswagen, kao najvećeg svjetskog proizvođača automobila, u lažiranju podataka o ispušnim plinovima, preciznije dušikovim oksidima (NOx) njihovih dizelskih motora. 
Skandal se prelio i na Europu, pali su i šefovi koncerna, a Volkswagen je odlučio na novu eru – elektrifikaciju. A njihovu politiku slijede i svi ostali proizvođači automobila. Ali takva transformacija s termičkih na električne pogone zahtijeva milijarde eura ulaganja.

Njemačka policija 679 I DALJE POD PRISMOTROM Pad broja potencijalno opasnih islamista u Njemačkoj: 'Pojačani pritisak pokazao rezultate'

Dodatni udarac proizvođačima automobila u Europi zadala je Europska komisija novim propisima koji su stupili na snagu prvim danom 2020. godine. Proizvođači automobila kažnjavat će se za svaki prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2) iznad 95 grama po prijeđenom kilometru iznosom od 95 eura po gramu. Koliko su pojedini proizvođači u škripcu govori podatak da je prosječan ispust CO2 u novim prodanim automobilima u Europi iznosio 121,5 g/km, a posebno će nova odredba pogoditi proizvođače koji proizvode automobile većih performansi poput Porschea, Audija, BMW-a i Mercedesa.
Zbog toga se očekuje rast cijena novih automobila i nestanak iz ponude pojedinih modela.
Njemački proizvođači najavili su restrukturiranje poslovanja, a otkazi i najave otkaza radnicima u autoindustriji počeli su već prošle godine.

Prelazak na proizvodnju električnih automobila neminovno donosi manje radnih mjesta jer su električni automobili jednostavniji i imaju manje dijelova nego klasični automobili, a sve se to prelijeva i na dobavljače, a u budućnosti bi se moglo preliti i na servisere te dobavljače rezervnih dijelova.
S jedne strane njemački se proizvođači bore s manjom potražnjom za njihovim vozilima, a u isto vrijeme moraju osigurati milijarde eura za ulaganje u razvoj električnih automobila i hibrida.

Ulaganja u elektrifikaciju

Volkswagen je još na proljeće objavio da u sklopu digitalizacije tvrtke do 2023. otpušta 4000 radnika, uglavnom u administraciji.
U rujnu je stigla neslužbena najava da bavarski gigant BMW do 2022. godine namjerava otpustiti 6000 radnika.

Kancelarka Angela Merkel sa svojim ministrima već dulje osmišlja modele kako zaštititi načetu automobilsku industriju, koja je glavni pokretač najvećeg europskog gospodarstva institut Ifo Oporavak poslovne klime u Njemačkoj, no industrija i dalje u recesiji

Ipak, krajem prošle godine iz BMW-a je stigla vijest da do daljnjega ne namjeravaju otpuštati radnike, ali su sa sindikatima dogovorili smanjenje bonusa i božićnica za radnike.
Audi je pak u studenom najavio da će do 2025. godine otpustiti 9500 od ukupno 61.000 radnika u Njemačkoj. Kao razlog se navodi ušteda od 6 milijardi eura za ulaganja u elektrifikaciju, koja će za utjehu omogućiti zapošljavanje novih 2000 radnih mjesta.

Smanjenje za najmanje 10.000 radnih mjesta do 2022. krajem prošle godine najavio je i Daimler, najviše u Mercedes-Benzu s istim razlogom – ulaganje u električna vozila. Tisuće otkaza u bližoj budućnosti najavili su i njemački dobavljači u autoindustriji Bosch i Continental.

mutni poslovi državne tajnice
USKOK godinu dana prisluškivao kako Rimac tvrtkama sređuje dozvole i poticaje
Aircash
Uspješni
Prvi hrvatski fintech širi poslovanje na tržišta EU: Našu aplikaciju koristi više od 100.000 ljudi, a integrirani smo s velikim hrvatskim kompanijama
  • stefj:

    Rijetko tko si u svijetu može priuštiti vozilo proizvedeno u EU prema EU normama. To je jedina istina. Preskupo za ono što daje...

  • Avatar pinÖkio-wien
    pinÖkio-wien:

    A tesla otvara novu GIGA fabriku i treba preko 5 tisuca ljudi...komicno ha?

  • Avatar bluffer
    bluffer:

    nedavno sam na njemackoj TV gledao poucnu reportazu o kriminalnoj njemackoj autoindustriji,mercedes je na trziste lansitao auto sa enormno niskom potrosnjom goriva na papiru,u praxi je to izgledalo ovako sa baterijom je vlasnik auta presao 13 (TRINAJST) kilometara a ostale ... prikaži još! kilometre do 100 sa fosilnim gorivom uz potrosnju od 8,6 LITARA,nista krimosi nisu naucili i dalje se bave kriminalom,vec dulje vrijeme bojkotiramnjemacke proizvode,narocito hranu