Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Ovo su najsnažniji električni automobili na hrvatskom tržištu

Ključni događaj za jačanje tržišta bio je Renaultov službeni dolazak s konkretnom gamom i servisima
21. travnja 2018. u 16:35 10 komentara 14288 prikaza
BMW i3 i i3s
Foto: BMW
Pogledajte galeriju 1/5

Ponuda električnih automobila na svjetskim tržištima raste iz dana u dan, a korak s njima u posljednje vrijeme počinje hvatati i ponuda takvih vozila u Hrvatskoj. Još uvijek je tu riječ, dakako, o prvim koracima, no situacija je danas, mora se priznati, znatno bolja nego što je to bila prije godinu ili dvije.

C_Two Premijera u Ženevi Ovo je novi Rimac: 1914 KS, do 100 km/h za 1,97 s... Rimac: Auto je razvijen iz nule

Ključni događaj pritom je, nema sumnje, bio Renaultov službeni ulazak na naše tržište s malom, ali konkretnom gamom vozila te punom prodajnom i servisnom podrškom za njih. No, još uvijek na našem tržištu u službenim cjenicima nema nekih inače izuzetno važnih modela na električni pogon, kao što su to, primjerice, Opel Ampera-e i Nissan Leaf, a o modelima poput Tesle da i ne govorimo.

Bez obzira na to, tržište se polako formira, jer na njemu i unatoč svemu navedenom ima dovoljno automobila da među njima počnemo tražiti one najprostranije, one s najvećim dosegom, najjeftinije, najbrže... Ovoga puta fokus smo odlučili staviti na najskuplje i najsnažnije, a da ne bi bilo zabune, ponovimo još jednom, ovim smo malim istraživanjem obuhvatili samo one modele koje zastupnici imaju u svojim službenim cjenicima za hrvatsko tržište.

U suprotnom, našlo bi se tu mjesta i za neke druge, puno skuplje i puno snažnije modele kao što je, primjerice, tek predstavljeni novi model iz Rimčeve radionice u Svetoj Nedelji.

1. BMW i3

BMW i3 i i3s | Autor : BMW Foto: BMW

Snaga: 170 KS

Cijena 307.912 kuna

Nesumnjivo najsnažniji električni model na hrvatskom tržištu, BMW i3 raspolaže s čak 170 KS, zahvaljujući kojima može pojuriti maksimalnih 150 km/h, uz posebno impresivno ubrzanje od 7,3 sekunde za sprint od 0 do 100 km/h. Cijena koja se nalazi tik uz granicu od psihološki važnih 300.000 kuna sasvim je odgovarajuća za sve navedeno. U ponudi je, inače, i tzv. range extender verzija, kod koje je veći doseg, ali i cijena vozila.

2. Volkswagen e-Golf

VW e-Golf | Autor : Volkswagen Foto: Volkswagen

Snaga: 136 KS

Cijena 301.659 kuna

Sa svojih 136 KS Volkswagenov kompakt u čistom elektroničkom izdanju (u ponudi postoji i hibrid) kupce mami klasičnom petvratnom karoserijom i ostalim dobro poznatim kvalitetama. Razvija maksimalnu brzinu od 150 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu manje od deset sekundi, ili točnije, 9,6. Cijena iznosi malo više od 301.000 kuna, a usporedbe radi, hibrid na bazi 1,4-litrenog TSI-ja stoji 317.106 kuna.

3. Kia Soul EV

Kia Soul EV | Autor : Kia Foto: Kia

Snaga: 110 KS

Cijena 272.990 kuna

Jedan od rijetkih modela s električnim pogonom na našem tržištu čiji motor razvija više od 100 KS (točnije, 110 KS), osvaja svojim klasičnim karoserijskim oblikom koji vozaču i njegovim putnicima donosi iznimno prostranu i praktičnu putničku kabinu. Može potegnuti do 140 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h broji 11,2 sekunde. Cijena mu iznosi 272.990 kuna, a opće jamstvo, kao i kod ostalih Kia modela, traje sedam godina.

4. Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq | Autor : Hyundai Foto: Hyundai

Snaga: 120 KS

Cijena 271.990 kuna

Hyundaijev model koji postoji u tri pogonske izvedenice, kao hibrid, plug-in i potpuno električni automobil, kao EV osvaja prostranošću i funkcionalnošću, ali i snagom i voznim osobinama. Stoji 271.990 kuna, ima 120 KS zahvaljujući kojima iz stajanja do 100 km/h Ioniq EV stiže za 9,9 sekundi te ne prestaje ubrzavati sve do maksimuma od 165 km/h. To je ujedno i najveća brzina koju razvija neki elektromobil na našem tržištu.

Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu:

BMW i3 i i3s
1 / 32
Prostor podsjeća na parking u ogromnom prostoru na otvorenom - ali to je zapravo povratni efekt skandala Volkswagena s emisijom ispušnih plinova. 
Rimac C_Two Čudovište iz Hrvatske Autobild: Rimac C_Two je najmoćniji sportski auto na svijetu BMW u driftu Noćna vožnja BMW-om 'driftao' po rotoru u Zagrebu: 'U doživotni zatvor s njim' Pala presuda Nakon zabrane dizelaša u Njemačkoj, jeftini automobili preplavit će Hrvatsku
Bojanje stana
PROLJETNI RADOVI
Osnovni "šljakerski" pribor za ličenje zidova koji bi svi trebali imati doma
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Plaćaj račune i upravljaj svojim financijama online: savjeti za organizaciju bez odlazaka u poslovnicu banke
  • Ovozemaljski:

    Od svega sta ste nabrojali niste spomenuli najvaznije, a to je doseg automobila.

  • Blomberg:

    Tu se pokazuje snaga i ubrzanje, a ono najvaznije ne, napr: domet sa jednim punjenjem baterije, clanci za mene bez veze sve sto ste naveli.

  • Avatar Le-Freak
    Le-Freak:

    Cudno zar je vazno da su najsnazniji. 75Ks je sasvim dovoljno ako se ide na ekonomiju, a to je odlucujuci faktor kod el vozila.