Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Nakon rotora odmah širiti tramvajsku mrežu do Laništa: Pruga bi išla 150 metara od Arene

Nova trasa bi bila duga pet do šest kilometra
17. siječnja 2020. u 16:36 31 komentara 17215 prikaza
Završni radovi na rotoru
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Rotor je pri kraju, očekuje se otvaranje, a kad su se već “zalaufali” i u dobroj su formi, zašto ne bi odmah nastavili s radovima i zapadnije od velikog kružnog toka? Ideja je to vijećnika Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad, koji su Gradu uputili inicijativu za novom tramvajskom prugom do Laništa i Blata.

Gordan Maras GORDAN MARAS 'Kad dođemo na vlast, umjesto novih fontana gradit ćemo mostove'

Bude šef to pogurao

– Dosad je prioritet na području naše četvrti bio novi rotor, koji će riješiti problem gužvi u tom dijelu grada, no uskoro se planira graditi još stambenih zgrada na Laništu pa će se time povećati i broj automobila na kružnom toku. A tramvaj je puno učinkovitije rješenje – kaže Jadranko Baturić, predsjednik GČ Novi Zagreb – zapad, dodajući da bi pruga prolazila 150 do 200 metara od Arene, što bi rasteretilo promet i tijekom koncerata, a koristila bi i stanovnicima Brezovice, Ježdovca, Hrvatskog Leskovca, pa i Botinca i Odre, čiji bi stanovnici mogli na početnoj stanici ostaviti svoje aute te dalje javnim prijevozom putovati do svojih ciljeva.

Napredak radova na rekonstrukciji rotora Remetinec

– Gradska četvrt spremna je sudjelovati u izvođenju radova, a s obzirom na to da je tramvaj i ekološki najprihvatljivije rješenje, siguran sam da bismo mogli dobiti novac od Europske unije, koja zahvate koji smanjuju utjecaj na okoliš sufinancira u 80-postotnom iznosu – kaže Baturić, dodajući da će o inicijativi razgovarati i s gradonačelnikom Milanom Bandićem, koji će, ističe, sigurno ubrzati cijelu proceduru jer će je prepoznati kao dobrobit za metropolu.

– Novi Zagreb – zapad najbrže je rastuća četvrt po broju stanovnika, u proteklih deset godina povećala nam se brojnost za 40 posto, ima nas trenutno 79.000 – kaže Baturić.

U Zagrebu koncentracija lebdećih čestica iznad propisane granične vrijednosti KVALITETA ZRAKA Ured: Stanje kvalitete zraka u Zagrebu ne ukazuje na onečišćenje lebdećim česticama

Nova pruga, koja bi trebala biti duga između pet i šest kilometara, važna je i zbog buduće bolnice u Blatu, a podigla bi i cijene nekretnina.

– U svakom slučaju, mi smo dopis u Grad uputili i rečeno nam je da se sprema projekt. Moguće je da čekaju početak gradnje stambenih objekata i završetak radova na bolnici kako bi počeli s prugom, ali treba s tim krenuti i prije – kaže Baturić.

Prvo treba definirati Blato

No do izrade idejne i izvedbene projektne dokumentacije te same gradnje produžetka pruge prema Laništu, kaže pročelnik Ureda za izgradnju Dinko Bilić, može doći tek kad se definira točan položaj tramvajskog okretišta na području Blata. A prvo će rekonstruirati postojećih 925 metara tramvajske pruge istočno od rotora te unutar njega sagraditi okretište.

Na dostavljenim uplatnicama puni su iznosi, ali treba podmiriti samo razliku Komunalna naknada Zbunjujuća rješenja stigla na 17.500 adresa: Uredno sam plaćao, a poslali su opomenu i hrpu računa...

– Tim rješenjem stvorit će se pretpostavke za proširenje tramvajske mreže Jadranskom avenijom prema Laništu, a kvalitetno povezivanje zapadnih gradskih područja s južnom obalom Save planirano je još jednom prugom do budućeg okretišta u Blatu, tj. preko produžene Vrapčanske, mosta Jarun i buduće Vatikanske ulice. Za taj pravac pruge definiran je koridor u idejnom projektu za produženu Vrapčansku – zaključuje Bilić.

Potpisan ugovor za dodjelu bespovratnih sredstava za rekonstrukciju rotora

 

Brat Meghan Markle prozvao sestru jer mu ne želi pomoći
teške riječi
Brat Meghan Markle postao beskućnik i poručuje joj samo jednu stvar
Valamar
Dobar posao u Valamaru
Ako volite ljude, kao animator u hotelu uopće nemate osjećaj da radite. To je posao mojeg života
  • Molekula:

    što je sa tramvajem do Španskog i Malešnice

  • Avatar kenj@c
    kenj@c:

    Vozim svaki dan obilaznicom rotora i kad se otvori sam rotor bit će još protočniji, uvjereni smo. Ali veći problem je i bit će još veći- Jadranski most, već sad je krcat. Zato je stvarno nužno napraviti jarunski most ili ... prikaži još! slično. Blebetala iz sdp-a su tu u pravu, mada ne mislim da bi oni bili u pravu to napraviti

  • Avatar Agramer777
    Agramer777:

    kaj je sa zapadnim dijelom grada???kad bu tramvaj do podsuseda??kaj je sa onim ruglom na okretalištu črnomerec??sramota!