Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

'Osjećam se nesigurno. Prolazim ulicom, a auti prolaze pješačkim dijelom kao da ga nema'

Iako se čini kao da je gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić udovoljio građanima i riješio problem nogostupa zbog koje su prije tri godine izašli na ulice i mirno prosvjedovali, tu tek kreću novi problemi.
12. lipnja 2019. u 11:06 4 komentara 4080 prikaza
Ulica Karažnik
Foto: Foto čitateljice
Pogledajte galeriju 1/14

Što se mora nije teško, a stanovnici Gajnica ovih dana moraju prolaziti ulicom Karažnik. Naime, njima ipak to pada teško zato što, unatoč godinama borbe s Gradom zbog ulice bez nogostupa i novonastaloj jednosmjernoj ulici koja je napokon u gradnji, susreću se s novim problemima. 

Na tramvajskim tračnicama održan najveći ilički buvljak i second hand modna revija "Ilica Q'Art" Kafići, modna revija i buvljak nasred Ilice

- Budući da je ulica jako prometna stanovnici tog dijela su tražili već dugi niz godina da se napravi nogostup kako bi djeca mogla sigurno ići u školu. Nakon dugo vremena i istupa u medijima gradonačelnik je donio hitnu odluku da se napravi jednosmjerna ulica. Radovi se još uvijek izvode, ali nisu napravili nogostup nego su ulicu napravili kao jednosmjernu, a za pješake su odijelili dio ceste samo s vibrirajućom trakom- kazala je tamošnja stanovnica Milka Ivanjek. 

"Ulica Karažnik na dijelu od Ulice Dolec do Ulice Dubravica zatvara se za promet zbog radova na uređenju kolnika, u periodu od 6. lipnja do 17. lipnja 2019. Za vrijeme navedenih radova promet će se odvijati prema privremeno postavljenoj regulaciji. Sugrađane upozoravamo na moguće poteškoće u prometu te molimo za strpljenje i razumijevanje", stajalo je u obavijesti od Grada Zagreba.

Iako se čini kao da je gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić udovoljio građanima i riješio problem nogostupa zbog koje su prije tri godine izašli na ulice i mirno prosvjedovali, tu tek kreću novi problemi. Stanovnici, kako kažu, osjećaju nesigurnost i strah dok prolaze ulicom zato što automobili nesmetano prolaze dijelom predviđenim za pješake.

-Jučer sam s djetetom hodala dok cesta još nije bila otvorena i dosta autiju je prolazilo po pješačkom djelu i opet sam morala paziti kao da nema odvojka za pješake- kaže M. Ivanjek. 

Ulica Karažnik
1 / 3
Ulica Karažnik

Stanovnici tog zagrebačkog kvarta rješenje vide u postavljanju stupića pokraj uspornika, postavljanju nadzornih kamera ili boljem nadzoru i ophodnji policijskih službenika.

- Naime, budući da radovi nisu gotovi možda će staviti barem stupiće kako se ležeći policajci ne bi mogli zaobilaziti preko pješačkog dijela. Ovako kako stvari stoje bit će još gore jer pješaci neće očekivati aute na tom dijelu a oni da ne bi uništavali auto će to raditi i dovoditi u opasnost pješake- kaže M. Ivanjek.

S građanima se slaže i prometni stručnjak Željko Marušić koji kaže kako konkretno rješenje nije dobro jer ne pruža potrebnu sigurnost za pješake.

- Na gradskoj cesti uz koju se ne mogu postaviti odgovarajući nogostupi, nužno je uspostaviti 'zonu smirenog prometa', na cijeloj dužini sporne dionice, uz ograničenje brzine 30 km/h. Treba na cijeloj dužini, na svakih 100 m, postaviti poprečne uspornike srednjeg intenziteta, preko cijelog profila kolnika (da ih vozači automobila i posebice motocikala ne mogu izbjegavati). Osim toga, na sredini dionice između uspornika postaviti po pet vibracijskih traka, nadzirati brzinu vožnje, povremenim postavljanjem pomičnih mjernih uređaja- objasnio je Marušić. Dodaje da ako te mjere ne daju odgovarajući rezultat, na najopasnijem dijelu dionice poželjno je postaviti fiksnu radarsku kameru.

Ulica Karažnik
1 / 8
Prosvjed u Gajnicama iz 2016.godine

Slična situacija događa se i u Huzjanovoj ulici, koja je paralelna s Karažnikovom, gdje je cesta jednosmjerna, a nema prolaza za pješake. 

-Huzjanova je jednosmjerna bez pločnika. Ekipa besramno ulijeće u suprotan smjer- rekla je građanka koja živi u kvartu.

Poslali smo upit u Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, a oni nam kažu kako je postupak postavljanja stupića pokrenut.

- Pokrenut je postupak javne nabave za postavu prometne opreme na području Grada Zagreba, te će postava elastičnih stupića na navedenoj lokaciji biti uzeta u obzir prilikom slijedećeg planskog razdoblja. Napominjemo i to da je pored opreme za smirivanje prometa postavljena prateća signalizacija, odnosno prometni znakovi C10 „izbočina na cesti“ te K18 „bočne zapreke“ koje onemogućavaju obilaženje izbočina preko nogostupa- kažu iz Grada.

Huzjanova ulica

 

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
  • herojulice:

    Nezahvalnici, sram vas bilo. Znate li koliko je milijuna morao izdvojiti sa "pravih" investicija da bi vama povukao tu crtu koja dijeli pločnik od kolnika. Znate li vi koliko je prometnih "stručnjaka" sa "diplomama" moralo raditi prekovremeno zbog toga i ... prikaži još!i biti dodatno plaćeno za prekovremeni rad i još za elaborate? Struka i transparentnost prije svega. I opet ne valja. Na sljedećim izborima opet glasajte za njega.

  • Igi125:

    Situacija kao i u Blatu. Postavljeni su uspornici i ogranicenja brzine koje mali broj vozaca postuje. Tako je i ovdje jasno vidljiva puna linija samo sto to polupismenim vozacima malo vrijedi. Nadam se da su novinari poslali fotografije vozila u ... prikaži još! prekrsaju policiji i da ce vozaca stici kazna.

  • chemica:

    A što sa bolesnicima koji ti se voze "na repu", pa čak i trube ako smanjiš na brzinu koja će prelazak preko "rođinih" ležećih učiniti bezopasnim po tvoje vozilo? Ili pak npr. onih par promila vozača koji te preteknu pa ... prikaži još! mahnito zakoče ispred tebe kako bi te zaustavili i "objasnili" da se voziš presporo? Možda idući takav pacijent izvuče utoku, pa krene prema meni da me izrešeta ili što već? Evo, iskreno se nadam da će pogreškom sprašiti metak u najbližeg pješaka, možda i nečije dijete, pa sva ova suluda pisanija prestane, a policija konačno počne raditi svoj posao. Jer, to je bit problema. Policija vjetri zube, kao da svi čuvaju granicu, i tako bar dvadeset godina, kad još nije ni bilo migranata. Nekakav čudan manjak uniformi na ulici, ali zato poplava šefova i šefića u službenim BMW-ima. Kad ti je milkan iskočio iz grmlja pred auto...Ove danas znaš unaprijed gdje stoje, a i tamo se jednom tjednom pojave kao maksimum.