Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Naplata u cijelom Zagrebu: U novoj zoni sat parkiranja bit će 75 lipa, a mjesec 10 kn

Na zapadu naplata će ići do Rudeša, na istok do Jelkovca, dok će se parkirni automati postaviti i diljem čitavog Novog Zagreba
08. veljače 2018. u 09:25 168 komentara 53446 prikaza
Kontrolori čiste parking
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Ne možemo imati građane prvog i drugog reda – ustvrdio je još u listopadu gradonačelnik Milan Bandić, pa najavio naplatu parkiranja po čitavom gradu. Uz postojeće četiri trebala se formirati još jedna zona, “po popularnim cijenama za sugrađane”, a neka od prvih nagađanja bila su da će čitav projekt startati u Španskom.

Saša Vukelja Jedina kontrolorka Zagrebparkinga Da bih došla na posao, dižem se u pola pet. Ali sa smiješkom

Ne znamo ništa, ali...

I zaista, do tog će kvarta, kako doznajemo, naplata ići, ali se u njemu konkretno neće pojaviti. Ići će, međutim, na zapad do Rudeša i na istok do Jelkovca, dok bi sat trebao koštati 75 lipa, odnosno stanari bi mjesečno za svoje parkirno mjesto trebali izdvojiti desetak kuna. Parkirni bi se automati trebali postaviti i po Novom Zagrebu, a novost je i da će trenutačno najskuplja, prva zona, proširiti svoje granice.

– Kada prijedlog bude izrađen i dostavljen stručnim službama na pregled i valorizaciju, moći ćemo raspolagati konkretnim podacima te istupiti prema medijima radi prezentacije – poručio nam je jučer pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje Dinko Bilić, dok iz njegova sektora za promet doznajemo kako je prijedlog već pri kraju te bi se trebao naći na sjednici Gradske skupštine u travnju. Novost bi trebale biti i takozvane kvartovske zone, a to je dijeljenje postojećih po kvartovima kako bi se spriječila dosadašnja svojevrsna povlastica onih koji s kartama prve zone bez problema mogu parkirati u ostalima.

– Toga više ne bi trebalo biti, odnosno stanari određenog kvarta moći će s povlaštenom kartom parkirati samo u svom i susjednom kvartu – kažu nam u Gradu, u kojem još, u suradnji s Holdingom, kalkuliraju kako bi se čitava operacija “naplati svima” mogla provesti. Još od listopada intenzivno rade na istraživanju tržišta pa su čak i sami kontrolori poslani na teren da izvide situaciju.

– Bili smo na rubnim dijelovima grada, ali zaključili smo kako u određenim ulicama na naplatu ne treba ni pomisliti. Vrapče je, primjerice, idealan primjer za to. Neke su od ulica tako napravljene da nema nikakve šanse da se po pravilnicima iscrtaju parkirališna mjesta, a naravno da se neoznačena ne mogu ni naplaćivati – kažu nam kontrolori, kojih uskoro neće više biti dovoljno. Trenutačno oni pod nadzorom imaju gotovo sedamsto od 5300 zagrebačkih ulica, a proširenje naplate moglo bi dovesti i do proširenja “flote”, koja sad broji 144 kontrolora parkiranja. Moglo bi, ali kako kažu u Gradu, ne i nužno.

– Trudimo se da se optimiziraju svi troškovi uvođenja naplate i da nikako na kraju ne budemo u minusu. Razmatrali smo i da uvedemo određene strojeve koje bi sami očitavali registarske oznake automobila, kako to ne bi morao raditi kontrolor. Ali nismo još posve sigurni hoćemo li to implementirati – govore u gradskoj upravi, pa ponovo dodaju kako sam prijedlog i dalje nije do kraja napravljen.

Koristi rabljeno

Ne zna se, stoga, još uvijek koliko bi se novih ulica trebalo naći pod naplatom, a niti koliko će se za to trebati nabaviti novih parkirnih automata. To, kažu u Gradu, također “ne bi trebalo koštati previše”.

– U ovom trenutku ima nešto više od četiristo automata, a nedavno smo kupili sto novih za pet milijuna kuna. I to onih na kojima će se moći kupiti sve vrste karata. Nitko nam ne brani ni da stotinu “starih” postavimo u nove ulice, a na njihova mjesta ove koji nam tek trebaju stići – moguće planove otkrivaju u Gradu.     

Pogledajte i galeriju: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni

Kontrolori čiste parking
1 / 11
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Zaprešić Pobuna u Zaprešiću Gradu uručili crveni karton, ali i dalje će plaćati parkiranje Lanište Stela Lechpammer Najlakše je samo reći da su gužve za vrijeme utakmica normalne Karlo Starčević osmislio je aplikaciju WePark WePark Mladi Zagrepčanin osmislio aplikaciju koja će riješiti kaos s parkiranjem

Trenutačno stanje: Dan u četvrtoj zoni košta manje nego sat vremena u prvoj

1. zona Parkiranje se plaća šest kuna po satu, a automobil se može ostaviti maksimalno dva sata. Stanarska karta u prvoj zoni je sto kuna, a mjesečna komercijalna 720 kuna.

2. zona Cijena sata tri su kune, a može se ostati tri sata. Stanarima se mjesečna karta naplaćuje 40 kuna, dok je komercijalna mjesečna 360 kuna.

3. zona Po satu parkiranje se plaća kunu i pol, stanari će za svoju kartu svaki mjesec izdvojiti 25 kuna, dok je cijena komercijalne karte 128.

4. zona U njoj nema naplate po satu, već se plaća dnevna parkirališna karta. Riječ je o organiziranim parkiralištima tipa Paromlina, a parkiranje stoji pet ili deset kuna za cijeli dan.

Karneval
PROMO
Karneval nam se bliži, a odabir idealne maske je najvažniji događaj za sve klince
Skipper4you.com
MIRNO MORE
Znate li da se kod nas školuju skiperi koje cijene svugdje u svijetu
  • horton:

    Da pogađam - ovo se uvodi jer je grad bio zatrpan molbama ljudi koji su htjeli da se u njihove ulice uvede naplata?

  • dedač:

    jeli po zakonu da ja koji stanujem u zgradi platim mjesečnu kartu za parkiranje a nemam gdje parkirati-izgleda da je bitno da se plati a usluga?????

  • PraviPlavi:

    Iako nisam iz Zagreba, ali po receptu ostalih lokalnih uprava, ovo je samo još jedan način da se osigura zapošljavanje rodbine i interesnih prijatelja onih koji već rade u gradskoj upravi. Kreću sa simboličnim cijenama a kako kojeg sinčeka bude ... prikaži još! trebalo zaposliti cijena će postepeno rasti. A narod su krave muzare koje samo proizvode novac za takve političke mafijaške organizacije. Bravo Bandiću.