'STANJE VRIJEĐA ZDRAV RAZUM'

'Željeznička infrastruktura je zastarjela, nedostaju strojovođe, a novi se električni vlakovi često kvare, pa djecu voze autobusi'

Pula: Na željeničkom kolodvoru predstavljen je vlak za prijevoz putnika s biciklima
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
1/4
24.01.2025.
u 20:33

Željeznička infrastruktura je zastarjela, nedostaju strojovođe, a novi se električni vlakovi često kvare, pa djecu voze autobusi

Prečesto kašnjenje vlakova diljem Hrvatske već godinama izaziva ogorčenost putnika. Prosječno kašnjenje vlakova na godinu iznosi više od 100 dana. Zaposlenicima i školarcima zato je to najnesigurnija vrsta prijevoza. I Dalibor Paus, predsjednik IDS-a, za govornicom u Hrvatskom saboru upozorio je na kronične probleme željezničkog prometa u Istri, zbog čega je situacija postala neizdrživa pa traži od Vlade i nadležnih u Hrvatskim željeznicama da poduzmu korake kojima će se to popraviti.

– Istarske željeznice danas su sinonim za nefunkcionalnost, nesigurnost i zapuštenost, a građani Istre zaslužuju bolje. Od novih vlakova koji češće stoje nego voze, preko zastarjele infrastrukture, pa sve do nedostatka strojovođa, stanje istarskih željeznica postalo je prava sramota za jednu od gospodarski najvažnijih regija Hrvatske. Kvarovi na novim električnim vlakovima toliko su učestali da je normalno funkcioniranje prometa u Istri postalo anomalija. Na relaciji Borut-Lupoglav djeca umjesto vlakovima putuju autobusima koji redovno kasne, a roditelji nemaju sigurnost da će njihova djeca uopće stići na nastavu – pojasnio je D. Paus.

Podsjetio je i na skandal iz 2021. kada je vlak u Puli nekontrolirano produžio prema gradskoj rivi, udarivši u kombi, te dodao kako su zastarjeli vlakovi jednako problematični te da često ne uspiju završiti ni jednu dionicu bez zastoja. Osim tehničkih kvarova, Paus je istaknuo i problem nedostatka strojovođa te zapuštene pruge koja datira iz doba Austro-Ugarske, ali nikada nije ozbiljno modernizirana.

– Istra, koja najviše doprinosi BDP-u i državnom proračunu, zaslužuje kvalitetne, sigurne i moderne željeznice, a ne ovo stanje koje vrijeđa zdrav razum! Ako su naši preci mogli sagraditi prugu za tri godine prije 150 godina, današnji sustav nema opravdanje za ovakvu stagnaciju – zaključio je Dalibor Paus, IDS-ov kandidat za župana na skorašnjim lokalnim izborima.

Komentara 2

ST
Stubicanec
23:18 24.01.2025.

Treba pitati neku vidjelicu da kaže kad će biti gotova pruga Kž KC

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije