Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 89
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dobre vijesti

Za pet godina Hrvatska će izgledati neprepoznatljivo: Stiže nam novi val zdravstvenog turizma

Zagreb: Panel Zdravstveni turizam u fokusu
Foto: Emica Elvedji/ PIXSELL
1/11
26.09.2025.
u 16:49

Na panelu u organizaciji Večernjeg lista stručnjaci su istaknuli kako Hrvatska, uz snažne investicije, ima priliku postati europska premium destinacija zdravstvenog turizma tijekom cijele godine.

Hrvatska je već prepoznata kao top destinacija za dentalne usluge i rehabilitacijsku medicinu, no potencijali zdravstvenog turizma koje možemo ponuditi turistima su daleko veće. Upravo o tim mogućnostima i izazovima raspravljalo se na panelu “Zdravstveni turizam u fokusu: potencijali rasta i strateške prilike za hrvatske destinacije”, koji je u organizaciji Večernjeg lista održan 25. rujna u hotelu Mövenpick Zagreb, a sudjelovale su: dr. Dubravka Šušnjar, internist-kardiolog u Kliničkoj bolnici Dubrava, Lana Petrović Blajić, savjetnica u Hrvatskoj gospodarskoj komori, Darija Tödtling, voditeljica razvoja turističkih proizvoda u Hrvatskoj turističkoj zajednici, te prof. dr. sc. Kristina Bučar, pročelnica Katedre za turizam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.


Ogroman globalni potencijal

Na početku panela istaknuto je da globalno tržište zdravstvenog turizma danas vrijedi gotovo 27 milijardi eura, a do 2030. predviđa mu se rast na 139 milijardi. Hrvatska već ostvaruje više od 150 milijuna eura prihoda u ovom segmentu, uz godišnji rast od 20 posto. Ključno pitanje, složili su se sudionici, jest kako se strateški pozicionirati i postati jedna od vodećih europskih destinacija.


Poseban naglasak stavljen je na činjenicu da zdravstveni turizam nije vezan uz sezonalnost. Kako je naglasila Darija Tödtling, Hrvatska turistička zajednica zdravstveni turizam sve snažnije uključuje u promotivne kampanje na emitivnim tržištima, upravo s ciljem produljenja sezone. Wellness, thalassoterapija, termalni turizam, rehabilitacija i preventivni programi predstavljaju proizvode koji mogu funkcionirati tijekom cijele godine.

Prof. Kristina Bučar pritom je podsjetila da je zdravstveni turizam povijesno bio začetnik turizma u Hrvatskoj te da danas, unatoč velikom potencijalu, čini tek mali udio u ukupnom prometu. Kontinentalne županije, gdje se nalazi većina termalnih izvora, ostvaruju svega 2,5 posto turističkog prometa. No investicije koje su u tijeku jamče da će se situacija ubrzo promijeniti.

Foto: Emica Elvedji/ PIXSELL


Strateški projekti i brendiranje

U Hrvatsku gospodarsku komoru zdravstveni turizam uvršten je među ključne segmente razvoja. Lana Petrović Blajić podsjetila je da je HGK reaktivirala zajednicu zdravstvenog turizma kako bi okupila pružatelje usluga, radila na edukaciji, promociji i otvaranju novih tržišta. Posebno je istaknula važnost zajedničkog brenda Health Tourism Croatia, koji omogućava konzistentno međunarodno pozicioniranje.

Osim promocije, velika se pozornost posvećuje i standardizaciji. Hrvatski liječnici i ustanove, naglasila je dr. Šušnjar, već rade prema međunarodnim smjernicama i posjeduju certifikate koji ulijevaju povjerenje inozemnim pacijentima. što je presudno ako želimo privući goste koji traže sigurnost, kvalitetu i pouzdanost.

Foto: Emica Elvedji/ PIXSELL


Prevencija kao ključni iskorak

Dok su dentalne usluge već dobro poznate u regiji, dr. Dubravka Šušnjar istaknula je važnost jačeg razvoja preventivnih programa, osobito kardioloških. Kardiovaskularne bolesti vodeći su uzrok smrtnosti, a čak 80 posto slučajeva može se spriječiti. Hrvatska ima potencijal razvijanja paketa preventivnih pregleda, od osnovnih kardioloških testova pa do naprednih metoda, dostupne svim gostima“, poručila je.

Multidisciplinarni pristup, u kojem liječnici, nutricionisti, fizioterapeuti i psiholozi zajednički kreiraju personalizirane programe, panelisti su označili kao nužan korak u smjeru premium ponude.


Investicije i novi koncepti

Sudionici su se složili da je upravo val ulaganja ključan pokretač promjena. U Daruvarskim, Varaždinskim i Lipičkim toplicama, ali i drugim kontinentalnim destinacijama, u tijeku su investicije vrijedne preko 300 milijuna eura, financirane kombinacijom nacionalnih i EU fondova. Cilj je podizanje standarda na višu razinu, uz modernizaciju sadržaja i razvoj novih proizvoda.

Foto: Emica Elvedji/ PIXSELL

No, ulaganja mora pratiti i promjena mindseta, upozorila je prof. Bučar, jer si ne smijemo dozvoliti da nudimo tretmane i usluge koje se mogu iskoristiti samo u jutarnjim satima, nego kreirati cjelodnevne programe, uključiti wellness, nutricionizam, aktivnosti na otvorenom, kulturne sadržaje. Turisti žele vrijednost i doživljaj, ne samo medicinski tretman.


Održivost i integracija

Posebno se naglašavala važnost održivog razvoja, od korištenja lokalnih namirnica, do brige za okoliš i očuvanja prirodnih resursa. Tödtling je istaknula da su gastronomija, aktivni turizam i priroda neizostavni partneri zdravstvenog turizma, dok Petrović Blajić vidi veliku priliku u prekograničnim EU inicijativama koje bi omogućile građanima da biraju gdje će se liječiti ili rehabilitirati.


Premium destinacija u nastajanju

Sve sudionice panela su se složile da Hrvatska ima sve preduvjete, od vrhunskih liječnika, prirodnih resursa, investicija i međunarodno prepoznatog brenda, da se pozicionira kao premium destinacija zdravstvenog turizma. Ako ponudimo personalizirane usluge, modernu tehnologiju i integraciju s ostalim oblicima turizma, Hrvatska može postati europska “zemlja zdravlja”. „Smjer je dobar i vjerujem da će to biti vrlo vrlo dobro za za pet godina, ako ne i prije“, zaključila je za kraj Darija Tödtling.

Sadržaj donosimo u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata