Naslovnica Vijesti Hrvatska

Tko je teologinja čije je gostovanje u Dubrovniku izazvalo neslaganje između dvojice biskupa?

Beattie je rođena u obitelji škotskih prezbiterijanaca, a na katoličanstvo je prešla u 31. godini, no neki joj i kod nas i u svijetu spočitavaju da je liberalna, da nikad nije prihvatila nauk Katoličke crkve i postala prava katolkinja
10. srpnja 2019. u 20:56 9 komentara 1765 prikaza
Mate Uzinić
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Je li Tina Beattie (64) jedna od najpoznatijih teologinja današnjice, neki će dodati pridjev feministička, heretičarka, kako ju je nazvao mostarski biskup Ratko Perić u pismu biskupu Mati Uziniću jer se “zauzima za kontracepciju, rani abortus, ređenje žena, brakove istospolnih parova, dokidanje celibata” ili teologinja i katolkinja koja ne dijeli sve stavove Katoličke crkve o nekim osjetljivim pitanjima o kojima postoje prijepori u društvu i među vjernicima? Beattie sljedeći tjedan treba biti predavačica na Ljetnoj školi teologije Dubrovačke biskupije na temu “Teologija u pluralnom društvu”.

Mate Uzinić Ne jenjavaju prijepori Zbog feminističke teologinje biskup Perić napao biskupa Uzinića

Praktična katolkinja

To što Beattie, profesorica Katoličkih studija na Sveučilištu Roehampton u Londonu i majka četvero djece, nije za zabranu pobačaja, nije za to da se sili žene da iznesu neželjenu trudnoću i da ih se demonizira zbog pobačaja, ne znači da ga smatra poželjnim u društvu. Inače, nikad ne bi napisala da je pobačaj nasilan, bolan, traumatičan i uključuje uzimanje života te da treba biti rijedak, legalan i siguran. Također, navela je i da sama nikad nije pobacila. Beattie je rođena u obitelji škotskih prezbiterijanaca, a na katoličanstvo je prešla u 31. godini, no neki joj i kod nas i u svijetu spočitavaju da je liberalna, da nikad nije prihvatila nauk Katoličke crkve i postala prava katolkinja.

Ne predstavlja se kao katolička teologinja, nego akademska teologinja i praktična katolkinja. U svojem radu bavi se odnosom između katoličke tradicije i suvremene kulture, pitanjima spolnosti i reproduktivne etike, katoličkog socijalnog nauka i ženskih prava.

Petar Palić VRUĆE TEOLOŠKO LJETO Nastavljaju se prijepori oko teološke škole u Dubrovniku: Oglasio se i glavni tajnik HBK

Kad je Irska na referendumu legalizirala pobačaj, Beattie je među ostalim pisala: “Nikada nisam očekivala da ću osjetiti tako dubok, turoban, miran osjećaj ispravnosti u vezi s glasom ‘da’. Glas ‘da’ nije razlog za slavlje.

To je ‘da’ poštovanju slobode savjesti i moralne autonomije žena u situacijama u kojima se nijedna žena ili djevojka ne bi trebala naći, bez obzira na okolnosti u kojima je začela i razloge zbog kojih ne želi iznijeti trudnoću. Pobačaj je nasilan, ružan i bolan. Završava lepršanje ljudskog života i ostavlja ožiljak na duši žene... Sada se obrazujmo – muškarci i žene, dječaci i djevojčice – o ljubavi i seksualnosti, slobodi i dostojanstvu, odgovornom roditeljstvu i pouzdanoj kontracepciji. To znači boriti se protiv pobačaja. Kriminalizacija pobačaja ne spašava bebe”, napisala je, dodajući da u siromašnim zemljama u kojima je pobačaj nezakonit, on i dalje uzrokuje smrti i ozljede žena i djevojčica te ne pokazuje znakove pada.

Ivan Ike Mandurić Izazvao prijepore Mandurić odgovorio na prozivke: 'Nevjerojatno! Neka mi pokažu gdje sam to rekao?'

Istospolni brakovi

Beattie je bila supotpisnica pisma u The Timesu 2012. koje je sugeriralo da je „prikladno za katolike da, služeći se potpuno informiranom savješću, podupru zakonsko proširenje građanskoga braka na istospolne parove“. Poslije je u izjavi navela da pismo nije obvezivalo nijednog potpisnika da bude za istospolni brak ili protiv njega i da je to bilo iznošenje argumenta o načelima za katolike s dobrom savješću da uzmu niz različitih pogleda na pitanja socijalne politike kao što su istospolni brakovi, čak i ako se ne podudaraju sa stavovima hijerarhije.

Beattie zasigurno zna da Crkva neće odustati od svojeg nauka o pobačaju i da ne može priznati homoseksualne brakove, a i iz pisma je očito da se govorilo o civilnim brakovima. A rasprave o zaređivanju žena i ukidanju celibata nisu novina u Crkvi i izvan nje.

Pogledajte video o poznatim Hrvatima koji javno svjedoče vjeru:

Top 3 festivala koje obožavaju poslovnjaci: Gdje se zabavlja Generacija X?

A1 izdvaja za Vas

  • speleolozirelkovićimaldini:

    uskoro možemo očekivat da se gordan bosanac proglasi teologom a sanja juras i mima simić da osnuju neki red časnih sestara.izgleda da biskup uzinić,markešić i kolege uče teologiju kod ,,naprednih,, poput kurečića i ekipe.kao da sam sveti pavao ne piše ... prikaži još!e kako nije dovoljno biti samo formalno pripadnik kršćanske zajednice nego da vjeru treba i živjeti. katolička crkva je na najboljem putu da izvrda pojam grijeha onako kako su to učinili protestanti.kršćanstvo je i nastalo kao otpor ,,modernizmu,, i ,,naprednosti,, koju je provodio rimski namjesnik i satrap herod uz podršku potkupljenih i ucjenjenih židovskih poglavara.ivan krstitelj je pogubljen jer je žestoko kritizirao herodov razvrat, čak i drugi izvori iz tog vremena herodov brak opisuju kao ,,nekonvencionalan,,. židovskim poglavarima tako nešto nije smetalo jer su i sami bili u istom kolu.isto kao i današnji biskupi,ljudi se razveli po par puta,navaljali vanbračne djece kao sultani i sjede u prvim redovima u crkvama a svećenici i biskupi idu s njima na domjenke.

  • Drakon:

    Drugim riječima, nije katolkinja i cijela njezina 'poznatost' se temelji na atrakciji, a ne zato što je nešto u teologiji prepoznatljivo razradila.

  • Avatar rubinet
    rubinet:

    Ako je sretnem na Stradunu pitat ću je što uopće radi u Dubrovniku?