Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 116
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
I. IZBORNA JEDINICA Okrugli stol Večernjeg lista, Medija Servisa i RTL Televizije

Sučeljavanje: Privatne investitore treba jače kontrolirati

izbori-txt.jpg
Foto: M. Lukunić
Autori: Vojislav Mazzocco, Iva Puljić-Šego
09.11.2007.
u 22:40

Imaju li političari koji se bore za saborske mandate u 1. izbornoj jedinici rješenja za probleme u prometu, prostornom planiranju i financiranju grada te za spašavanje njegovih stanovnika od bahatosti moćnih? Biračima su se na sučeljavanju u organizaciji Večernjeg lista, Medije Servisa i RTL Televizije predstavili: Antun Vujić (SDP), Alenka Košiša Čičin-Šain (HNS), Jadranka Kosor (HDZ), Tatjana Holjevac (HSS-HSLS) i Mirela Bušljeta Felc (HSP).

U Zagrebu se zgrade ruše, građani se bune protiv gradnje na Cvjetnom trgu, a dio SDP-ovih zastupnika bojkotirao je izglasavanje GUP-a. Može li grad podnijeti ovoliku količinu izgradnje?
A. KOŠIŠA ČIČIN-ŠAIN: Grad ne može podnijeti toliku izgradnju, osobito ne u tako kratkom vremenu. Urušavanja su posljedica gradnje na zemljištu koje nije za gradnju. Zagreb vodi stihijsku politiku i udovoljava samo privatnim investitorima.
VUJIĆ: Nije riječ ni o kakvom bojkotu. Vijećnici su prekasno dobili materijal da bi ga proučili. Bilo bi dobro još jednom razmisliti o GUP-u.
M. BUŠLJETA FELC: Novim GUP-om protežira se profit, a ne sluša se mišljenje nas vijećnika četvrti Donji grad koji smo se protivili devastaciji jezgre grada.
VUJIĆ: Vrlo je teško zamisliti da netko osim privatnika može investirati, ali te investicije potrebno je staviti pod nadzor.
A. KOŠIŠA ČIČIN-ŠAIN: Nitko nije protiv privatnih investitora, ali oni ne smiju određivati kriterije za gradnju.
T. HOLJEVAC: Trebalo bi i građevinsku inspekciju staviti pod upravu grada jer sada ne radi ništa sve dok joj netko ne podnese prijavu.



A. KOŠIŠA ČIČIN-ŠAIN: Da je slučajno inspekcija unutar Grada Zagreba, ne bi uopće djelovala.
J. KOSOR: Problem GUP-a stalna je prenamjena zemljišta. Politički cirkus koji se odigrao u SDP-u rezultat je toga što esdepeovci nisu htjeli prihvatiti GUP prije izbora. U osnovi je sukob Bandićevih i Milanovićevih ljudi.
VUJIĆ: Vrlo mi je čudno da netko iz druge stranke tako dobro poznaje prilike u SDP-u. Stranka je cjelovita i, gospođo Kosor, možete joj pristupiti.
T. HOLJEVAC: Zamislite da je GUP donesen glasovima SDP-a i HDZ-a jer su jučer prvi put svi hadezeovci bili na sjednici.
Slučaj Kupska – kako prisiliti HEP da preuzme odgovornost za stanare?
A. KOŠIŠA ČIČIN-ŠAIN: Da sam ja direktorica Tehnike, najprije bih sanirala urušene kuće, a nakon toga bih se dogovarala s državom i HEP-om o tome tko je kriv i tko mora platiti troškove. Ne mogu građani biti taoci ovakve krize.
VUJIĆ: U ovom slučaju ne postoji odgovornost Grada, investitor je državna tvrtka. Građani moraju dobiti odštetu.
M. BUŠLJETA FELC: Grad je odgovoran jer pušta građevinsku mafiju da radi što hoće.
T. HOLJEVAC: Zagreb je poduzeo sve i smjestio ljude, a ostalo nije odgovornost Grada.
J. KOSOR: Projekt i izvođenje bili su loši, ali prije svega odgovornost snosi Grad jer je GUP-om omogućeno da se kraj malih kućica grade mastodonti.
VUJIĆ: Investitor je državna tvrtka, inspekciju provodi ministarstvo, a krivac je Grad?!

Kako biste riješili problem prometa u gradu? Treba li i država u tome pomoći, primjerice, sufinanciranjem podzemne željeznice?
J. KOSOR: Mislim da Zagreb ima dovoljno bogat proračun, pa može sam riješiti prometne probleme. Metro nije dobro rješenje jer Zagreb ima puno podzemnih voda.
A. KOŠIŠA ČIČIN-ŠAIN: Trebao bi Zagreb graditi lakotračničku željeznicu modelom javno-privatnog partnerstva, a u to bi se mogla uključiti i država. Podzemne vode nisu uopće problem za gradnju metroa.
VUJIĆ: Još 1971. godine Hrvatska je željela napraviti podzemnu željeznicu u Zagrebu. Paradoksalno je da se iz Siska i Koprivnice rado vozimo vlakom do Zagreba, a da s kraja na kraj grada idemo autom.
M. BUŠLJETA FELC: Ne bih se usudila davati rješenje za promet jer to nije moja struka. Političku odluku treba donijeti tek kada struka kaže što treba.
T. HOLJEVAC: Postojeća regulativa koja sužava ceste tjera nas da idemo pod zemlju lakotračničkom željeznicom ili metroom. To mi moramo napraviti, ali bilo bi dobro da u tome sudjeluje i država. Vladu i Sabor treba s Markova trga preseliti na Savu, a Zagrepčanima vratiti Gornji grad.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije