Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 119
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
MUKE S KAŠNJENJEM

Sat i pol vlakom od Karlovca do Zagreba: Nekad ne dođe, kasni ili pak završi na drugom odredištu?

HŽ Infrastruktura
Foto: HŽ Infrastruktura
1/2
18.05.2025.
u 20:29

Korisnica Reddita podijelila je svoje frustrirajuće iskustvo putovanja Hrvatskim željeznicama, a mnogi su se poistovjetili

Gotovo svakodnevno putnici svjedoče kašnjenjima, otkazivanjima vožnji i nelogičnostima u voznom redu Hrvatskih željeznica (HŽ), ali i dalje ih trpe. Zašto? Upravo je to bilo pitanje koje je postavila korisnica Reddita momo_riba: 

"Stvarno mi već ide na živce to kašnjenje: Već nekoliko godina traju obnove pruge zbog čega u Zagreb od Karlovaca putujem sat i pol i to ne brojeći zakašnjenja koja se dogode SVAKI PUT. Jučer sam trebala ići na "brzi vlak" koji vozi samo 15 min kraće, i gle ti čuda, javljaju da vlak uopće neće doći pa sam morala trošiti novce na autobusnu kartu jer nisam imala vremena više čekati idući koji dolazi za sat vremena. Danas sam opet naivno išla na isti vlak koji je došao, doduše kasnio je 10 minuta. Sve bi bilo super da se nešto nije dogodilo i vozač nas je doveo do Sv. Klare? (...) Grad mi kao studentu plaća kartu, ali svejedno većini ljudi nije besplatno. Čitala sam da povrat novca daju samo ako kasne više od sat vremena. Ne daj Bože da zaboraviš neku stvar u vlaku (koja nije mobitel ili novčanik) nećeš je NIKAD dobit natrag, iako imaju tzv. ured za izgubljene stvari i jave ti da će te obavijestiti, ali ništa.", piše korisnica u podužoj objavi. 

Zašto mi kao narod trpimo hž
byu/momo_riba inhrvatska

Primjer putovanja između Karlovca i Zagreba, koje bi trebalo trajati nešto više od sat vremena, redovito se pretvara u frustrirajuće iskustvo puno kašnjenja i neizvjesnosti. Radovi na pruzi traju godinama, ali ne djeluje kao da se išta mijenja nabolje. Čak i takozvani "brzi vlak" putuje tek 15-ak minuta kraće, a često se ni ne pojavi. Putnici, primorani hitno stići na odredište, prepušteni su alternativama poput autobusa, na vlastiti trošak, a ako vlak ipak dođe postoji mogućnost da završi na posve drugoj destinaciji, kao što se dogodilo putnicima koji su, umjesto na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, završili u Svetoj Klari. U takvim trenucima teško je ostati smiren, a to potvrđuju komentari ostalih korisnika koji su bili poprilično skloni kritiziranju.

"Ako svaki dan vlak kasni najmanje 35-40 minuta pa ispravi onda vozni red da ta i ta linija stiže 35 minuta kasnije" "Dno dna od prijevoza, možda najgori u EU", "HŽ nema konkurencije. Zato trpimo. Koji je drugi način dolaska na posao recimo iz Dugog sela u Zagreb?", piše troje nezadovoljnih korisnika. Isti korisnici upozoravaju na neadekvatnu kapacitiranost vlakova, posebno u vrijeme popodnevne špice, kad je gotovo nemoguće ući u vlak na stanicama poput Zapadnog kolodvora ili Vrapča.

"Buniš se za jedan sat putovanja... Dođi iz Osijeka... 4 i pol sata, ni nema pruge u cijelom profilu pa na to vrijeme nadodaj buseve i presjedanje", odgovara joj još jedan korisnik Reddita.

Zašto trpimo?

"Zašto onda trpimo? Jer mnogi nemaju drugu opciju. Jer HŽ nema konkurenciju. Jer alternativa često ne postoji – osobito za one koji svakodnevno putuju iz Osijeka, Splita, Rijeke i drugih gradova gdje je željeznička infrastruktura u znatno lošijem stanju nego oko Zagreba. Prigradski prijevoz još nekako funkcionira – ali izvan tog kruga, stanje je jad i bijeda”, piše korisnik. 

Razumljivo je da su infrastrukturni radovi nužni i da modernizacija zahtijeva vrijeme, ali i novac. Međutim, ono što korisnici sve češće traže nisu samo brži završetci radova, nego i bolja komunikacija, transparentniji sustav informiranja, prilagođen vozni red i odgovornost za propuste. U konačnici, željeznički sustav bi trebao služiti putnicima, a ne obrnuto. 

FOTO/VIDEO Negdje oduševljenje i pobjednički zagrljaji, drugdje nevjerica: Pogledajte atmosferu po stožerima nakon izlaznih anketa

HŽ Infrastruktura
1/23

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja