Naslovnica Vijesti Hrvatska

Ramljak: RTL i Nova TV dobili su kanale za reciklažu već viđenog

Nova TV i RTL prošli su na natječaju. Priliku da gledaju nove specijalizirane kanale hrvatski gledatelji dobit će prije Božića.
13. rujna 2010. u 11:42 50 komentara 18 prikaza
\'djeca televizija\'
Foto: VL

Priliku da pokrenu prva dva specijalizirana TV kanala u Hrvatskoj dobili su Nova TV i RTL Televizija, koji su ponudili zabavne programe: Doma TV i RTL 2. Odlučilo je to Vijeće za elektroničke medije. Iz utrke je najprije ispala GRP Media Ivana Ćalete zbog nepotpune dokumentacije (nedostajali su podaci o vlasničkoj strukturi), a Kapital Net, prema riječima predsjednika Vijeća Zdenka Ljevaka, nije zadovoljio ponuđenom kvalitetom programa.

Novi TV kanali pred gledateljima bi se trebali pojaviti prije Božića jer kad se odluka Vijeća za koji dan objavi u Narodnim novinama, Nova TV i RTL imat će rok od 90 dana da pokrenu nove programe. Koncesije će im trajati 15 godina, a plaćat će ih godišnje 450.000 kuna.

Premda je sedmeročlano Vijeće odluku donijelo većinom glasova, jedna od članica očito nije mogla sakriti svoje neslaganje s njom, jer je na pitanje što su to Nova TV i RTL konkretno ponudili, Olga Ramljak jedina uzvratila: “Oba su programa zabavna s malo toga novog. Većinom je to reciklaža postojećeg”. Znači, čekaju nas dva kvazi nova programa u kojima će obilovati reprize pa će se po “enti” put moći gledati – već viđeno.

No na upite – a što je tu onda novo i kakvi su to specijalizirani kanali koji se nazivaju zabavnima i nude filmove, serije, talk-showe, kvizove..., odnosno što je tu specijalizirano – suvisla odgovora nije bilo.

Bez komentara na takvu odluku Vijeća bio je Dragan Ćuća, direktor Kapital Neta, koji je jedini ponudio specijalizirani informativno-poslovni kanal i koji je jedini u lipnju dobio priliku za eksperimentalno emitiranje specijalizirana kanala jer su tada ponude Nove TV i RTL-a bile ocijenjene lošima. Zamjerena im je tada upravo – reciklaža.

Sretni zbog dobivene koncesije, s RTL-a su poručili da će njihov novi program sadržavati dnevni talk-show, filmove, serije, kulinarske, putopisne, humoristične, glazbene i dječje emisije te one o automobilima i kviz. Okosnicu Doma TV činit će pak, kako najavljuju na Novoj TV, strane serije, Warnerovi filmovi i vlastiti projekti među kojima i dnevni show.

Elipso

  • -obrisani-:

    Još prostora za bivše ove, bivše one, zatim razne Modne Mačke, Grdićke, Gotovčeve i ostali polusvijet koji se klati zagrebačkim noćnim i dnevnim klubovima itd., itd... Sajmovi palih taština... ništa korisno...

  • Metalhead:

    Drago mi je sto ne posjedujem televizor! Sramota, bar jedan kanal je trebao biti obrazovno-sportski-kulturni! Umjesto da stave vise kulturnog i obrazovnog sadrzaja, zatrpati ce nas ogromnom kolicinom reklama za tricarije prekinutih trecerazrednim filmovima, sapunjavim serijama i raznim \"reality\" emisijama ... prikaži još!ama u kojima gostuju razne \"zvijezde\" i oni koji to tolko ocajno zele postati pa se kao zamorci prepustaju umobolnim drustvenim eksperimentima. Nisam potpuno protiv \"reality\" tv-a, ali producenti najcesce pokusavaju zaraditi na blacenju ljudskog dostojanstva i ispiranju preostalih mozdanih stanica iz glava gledatelja. Nedostaje kvalitetnog informativnog programa, u kojem bi informacije imale neku vrijednost, a ne bile samo svagdanje zutilo i kuknjava vec od koristi drustvu. Treba i vise sportskih emisija, ali takvih koje bi zainteresirale ljude svih zivotnih skupina da se rekreiraju i bave sportom. Jako je malo emisija koje govore o prakticnim stvarima koje bi poticale ljude da budu sami svoji mjastori, da se bave umjetnoscu, sa savjetima za uzgoj bilja, obrazovne emisije iz podrucija informatike, pa zasto ne kratke emisije o kulturi voznje (imamo nekoliko puta vecu smrtnost na cestama nego li EU),.... mogao bih tako nabrajati tako jos dugo. Problem je sto zbog svoje kratkovidnosti u tome ne vide komercijalni interes. Primjerice sportske emisije bi mogli prekidati reklamama za sportsku opremu, dodatke prehrani, koliko toliko zdravu hranu... glazbene emisije reklamama za koncerte, tecajeve, turizam krajeva gdje se koncert odvija, albume, glazbenu opremu.... , emisije tipa sam svoj majstor bi mogle reklamirati razne alate, pribor, materijal... Usput se moze ubaciti i neka neobvezna reklama nepovezanog sadrzaja ali sa ipak ne treba pretjerivati pa ubaciti reklamu za higijenske uloske u djeciji film. Znam da je to tesko postici sa izopacenim drustvenim vrijednostima gdje proizvodjaci alkoholnih pica promoviraju sportske prijenose i gdje reklame za sund knjigu od nekog \"celebritya\" prekidaju kulturni program. Drustvo nam je u predaleko od savrsenog pa nam je i televizija takva, samo sto se ovdje dogadja da se oboje sve vise unazadjuju svojim medjusobno losim utjecajem . Jedan od ova dva nova programa su slobodno mogli dati HRT-u pod uvjetom da racinaliziraju broj zaposlenih i poslovanje jer ih 50% tamo sjedi besposleno (bar 80% vremena) , da ne dizu pretplatu te bolje osposobe kadrove, jer iako su komercijalno javna televizija, imaju puno losiji program od brojnih cisto javnih zapadnih televizija! Drago mi je sto se povecava sloboda i izbor u jednom od trenutno najutjecajnijih medija, ali to je lazna sloboda medija koji robuju krivim vrijednostima i puno veci omjer loseg programa naspram dobrog koji ce samo dodatno unazaditi nase drustvo. Biti cu jako sretan ako sam se ozbiljno prevario, vrijeme ce pokazati, mozda se i izrodi nesto korisno iz toga. Zelim nam svima vise u glavi i ispravne vrijednosti u srcima te da disemo punim plucima bez obzira na okolisno, ne-kulturno, korupcijsko i medijsko zagadjenje oko nas! :)))

  • -obrisani-:

    Imat ćemo još dva smeća od programa. Onaj RTL-ov posebno.....