Političari su u ovu godinu zagazili žustro, odlučno i s namjerom da na
svaki način osvoje sve one koji još nisu načistu kome će dati svoj glas
kad dođe vrijeme izbora. Špartaju Lijepom našom uzduž i poprijeko do te
mjere da su se nekima već i cipele izlizale. Na put su krenuli
osvježeni, izglancanih lica nakon posjeta estetičarima i kozmetičarima,
potkovani uputama kako, koliko i kome govoriti vještinom stečenom na
treninzima javnih nastupa.
Politička elita trebala bi najavljuju stranke nositi
personalizirane kampanje u kojima bi se koristili najjačim
adutima prvim ešalonom političara. Iako se čini da su led probili
pravaši, koji su ključ pronašli u Izraelu, haenesovci već tjednima
osvajaju zemlju korak po korak, od vrata do vrata Vesna
Pusić Zagreb, a Radimir Čačić ostatak zemlje.
Prepolovljen dijetom, župan Čačić punom parom tutnji kroz mjesta s više
od 2000 glasača, posjećuje tvrtke, razgovara s nevladinim udrugama,
drži predavanja menadžmentu... Putuje u oslikanom kombiju s porukom
"Čačić", "A1 jedan čovjek čini razliku" i "Vrijeme je za posao".
I, pokazuju ankete dobro mu ide!
Pravaši ne žele, kažu, zaostajati u političkom marketingu pa u kampanji
namjeravaju preskočiti najjače HDZ i SDP. Izraelci će, smatraju
pravaši, biti posve objektivni, što znači da će istaknuti ono najbolje
i kampanjom u američkom stilu bučnom i raskošnom odvesti ih
do pobjede.
U prvom planu
DC na sitno ali uporno "žulja" velike stranke.
Ako je netko mislio da ću pokleknuti i odustati, prevario se.
Iznenađenje ih tek čeka najavljuje predsjednica stranke Vesna
Škare-Ožbolt.
I njihova će kampanja biti personalizirana, no predsjednica ne želi
otkriti tko će, osim nje, biti aduti na koje će stranka zaigrati. Na
svom imidžu nije spremna, kaže, više ništa raditi jer je njime
zadovoljna. Neće mijenjati ni svoje čvrste političke stavove.
Imam kičmu, to sam ja. Ako je izgubim, otići ću poručuje
predsjednica DC-a, lik koje će glasači moći vidjeti na autobusu, ali,
dodaje, u društvu ostalih kandidata.
Pravi trenutak
U HDZ-u kažu: "Kampanja u Hrvatskoj nije počela!" Kad za to dođe
vrijeme, poručuju, kao i svaka velika stranka, znat će odgovoriti
oporbi, koja zbunjuje građane. Kad dođe trenutak, HDZ će predstaviti
svoj izborni program, poručili su kratko.
Ni SDP nije, kažu, počeo kampanju.
U kampanju visoke vidljivosti, tj. kratku i žestoku, namjeravamo
krenuti u jesen pa se pitanjima proračuna, suradnika, vizualnog
identiteta i slogana još nismo bavili objašnjavaju kreatori
kampanje.
Dosadašnji skupovi organizirani su pod geslom "Hrvatska treba
promjene", a esdepeovci se, kažu, žele što kvalitetnije povezati s
građanima putem programa za aktiviste "Obuka za pobjedu!", za koji su
angažirali suradnike iz Velike Britanije, The Campaign Company iz
Londona.
Ne želimo kampanju povezivati samo uz najviše dužnosnike
stranke poručuje predsjednica liberala Đurđa Adlešić te nastavlja:
Želimo pokazati da imamo članstvo, i to i te kakvo članstvo, s
kojim računamo. Naši su aduti ono što rijetko koja stranka ima, jaki
ljudi u malim sredinama. To su načelnici i gradonačelnici koji na svim
izborima imaju vrlo visok postotak glasova Srećko Papac, Krešo
Žmegač, načelnike iz Samobora, Imotskog, Sinja...
Namjeravamo pristupiti kao prijatelji, ponuditi im pomoć, a ne
dolaziti poput glumaca i svisoka im soliti pamet kaže Đ. Adlešić.
Seljacima ne treba uljepšavanje.
Zaštitni znak
HSS je definirao izborni stožer na razini zemlje.
Predsjednike izbornih stožera i nositelje programa čekaju seminari na
kojima će uvježbavati javne nastupe.
Dijete, uljepšavanja ili plastične operacije našim kandidatima
nisu potrebni jer će se haesesovci pokazati onakvima kakvi jesu
iskreni i prirodni kaže jedan od kreatora kampanje Nenad Matić.
Želimo da naš program "Preporod hrvatskog sela", koji je već
razrađen, bude kvalitetno predstavljen pa smo se posvetili tome da naši
članovi a počeli smo s agronomima, veterinarima i šumarima
budu "potkovani" kako bi ga mogli kvalitetno predstaviti. Informacije
imaju, a sada uče kako ih predstaviti glasačima. Čelnici stranke koji
će medijski više istupati pohađaju tečajeve govorništva, ali isključivo
domaćih konzultananta. Nemamo previše novca i ne želimo ga rasipati na
skupe strane konzultante domaće je domaće objašnjava Matić.
Otkriva nam kako je u pripremi kravata za članove, koja će ujedno biti
i zaštitni znak "seljaka".
IDS nema namjeru bitno mijenjati dosadašnji model pristupa
glasačima. Sve se svodi na veliko obmanjivanje javnosti dok se ne
dobije vlast, a onda se naglo mijenja retorika u posve neočekivanu
smjeru. Sve nabrijano u kampanji pada u vodu, a IDS takav sigurno nije
i neće biti rezolutan je Damir Kajin.
HSS: Seminari govorništva
Još nismo razradili detalje poruka i same kampanje. Ono što je sigurno jest to da će kampanja biti terenska s velikom prisutnošću među građanima, a u neposrednom kontaktu naši kandidati tumačit će stajališta i programe HSS-a. Vodeći ljudi kampanje pohađat će seminare na kojima će izbrusiti javne nastupe i uskladiti stajališta.
SDP: Što bliže građanima
Naš glavni interes jest biti što bliže građanima, osluškivati njihove brige i probleme te pokušati također uza sudjelovanje građana pronaći učinkovita rješenja za bolji životni standard poslije izbora. Umjesto jednog, navodno šarmantnog autokrata okruženog nestručnjacima u strahu za svoje fotelje, nudimo kompetentnost SDP-ova tima stručnih i s građanima povezanih političara.
HSP: Izraelski konzultanti
Izraelski konzultanti HSP-ove kampanje zamislili su agresivnu, glasnu i raskošnu kampanju u američkome stilu. Takva je bila i svečana konvencija na kojoj su raskošno prikazani veleplakati, pjevalo se, pljeskalo, a raspjevao se i predsjednik stranke Anto Đapić koji je, priznaje, prihvatio čak osamdeset posto savjeta koje su mu dali kreatori njegovog novog imidža.