Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 22
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
POSLOVI U RECESIJI Svi štede, a željeznice, remonti i sitni obrti zarađuju

Kriza gura ljude na kockanje i jeftiniju hranu i piće

22.03.2009.
u 19:42

Što prolazi, a što ne u recesiji? Postoji li djelatnost koja se upravo u tim uvjetima može uzdići i dobro profitirati i može li se uopće u krizi govoriti o dobitnicima?

Promjena navika
U stvarnoj će recesiji malo koje grane bilježiti rast. Međutim, unutar pojedinih grana može doći do rasta određenih segmenata.

Na primjer, neki su skloni reći da se jesti mora pa da će, prema tome, od krize profitirati kompanije iz prehrambene branše.

To nije točno, jer ljudi zbog krize neće jesti više, već će samo doći do preraspodjele potrošnje prehrambenih proizvoda u korist bazičnih proizvoda, onih nižeg cjenovnog razreda.

Dakle, prodaju će povećati proizvođači jeftinijih proizvoda, a smanjenje će osjetiti oni u čijem portfelju velik udio imaju tzv. premium proizvodi – smatra konzultant Željko Perić.

Slično tomu, promjena navika moguća je i u putničkom prijevozu, gdje se može očekivati pad (skupljeg) avionskog prijevoza, a povećanje bi mogli zabilježiti (jeftiniji) autobusni prijevoznici ili željeznica.

Ono što će zasigurno i dalje cvjetati jesu igre na sreću, kladionice i ostali oblici kockanja, smatraju analitičari, ali i psiholozi.

Naime, u uvjetima straha od siromaštva ljudi su skloni izazivati sreću i nadati se velikim dobicima koji bi ih izbavili iz nevolje.

Oni manje skloni izazivanju sreće pokušat će svoje proračune stegnuti ne kupujući novo, već krpajući staro.

– Moguće je da u vrijeme krize dođe do porasta pojedinih usluga, npr. usluga remonta, rekonstrukcija zbog činjenice da će mnoge firme odgoditi zamjenu starije opreme novom i odlučiti se potrošiti manje novca te samo dotjerati postojeće pogone da izdrže do boljih vremena. Također, slijedi rast prihoda usluga sitnih obrtnika za usluge popravka kućanskih aparata, odjeće, obuće, koji će se u vrijeme krize manje kupovati, a više popravljati – kazuje Perić.

Širenje poslovanja
Dakako, bez obzira na kretanje cijelih grana (ili biznisa), u svakoj grani pojedine firme iskoristit će krizu kao priliku i proširiti poslovanje, ili preuzimanjem firmi koje su u krizi ili preuzimanjem tržišnih udjela firmi koje će propasti, bilo na domaćem ili stranim tržištima, zaključuje Željko Perić.


Biznisi koji u krizi ipak uspIjevaju

Igre na sreću
Kladionice i ostale vrste nagradnih igara zahvalne su u vrijeme krize jer nude velike dobitke

Diskonti
Iznimno jeftina hrana, piće, odjeća i obuća privući će potrošače, a tzv. premium proizvodi gube u vrijeme krize

Alkohol
Jeftinim alkoholnim pićima u pravilu u vrijeme recesije raste prodaja, a time i proizvodnja

Sitni obrti
U krizi se ne kupuje novo, već se popravlja staro, pa postolari, krojači i serviseri imaju posla

Prijevoz
Željeznica i autobusni prijevoz mogli bi zamijeniti komotnije, ali i skuplje, avionske letove i automobile

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata