Končar je u Berlinu na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije InnoTrans predstavio dva svoja vlaka – baterijski i mjerni. Hrvatska grupacija u sklopu vanjskog izložbenog prostora predstavila je svoj najnoviji baterijski motorni vlak (BMV), a u sklopu kojeg je odmah nakon svečanog otvaranja sajma održala i posebnu prezentaciju za stručnu javnost. Baterijski motorni vlakovi (BMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga.
Cijena će mu biti šest milijuna eura, a Končar je među prvima u Europi koji proizvodi vlakove posve na baterijski pogon. Za pogon se koriste ugrađene pogonske baterije koje se pune isključivo s pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija. Ukupan kapacitet putnika u baterijskim vlakovima je 216. Ovakvi su vlakovi ekološki prihvatljiviji, a istovremeno su tiši i učinkovitiji u vožnji. Mogu se koristiti na različitim prugama, a njihova autonomija ovisi o kapacitetu baterije i brzini kretanja. Sukladno sveopćem zelenom trendu u sektoru transporta, Končarovi baterijski vlakovi također mogu pomoći u smanjenju troškova održavanja i operativnih troškova željezničkih vozila.
Gradit će se punionice za baterijske vlakove u Splitu, Puli, Bjelovaru... Puni se 20 minuta, doseg mu je 100 km

Kolak je naglasio da su dva izložena primjerka potvrda da Končar na nacionalnoj razini, industrijski i infrastrukturno, uspješno odgovara na sve zahtjeve zelene tranzicije.
Komentara 14

Džabe kad će u HŽ-u ići sporije od nekadašnje parnjače. Ma šta parnjače, sporije od mojeg vlakića na baterije iz djetinjstva...
Čekaj ili sam lud ili mi noge smrde, pa naše pruge su elektrificirane sve do jedne.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Ovo se ne može pročitati.Šteta,čini mi se kao odlična tema za dobar članak.Pretplatio bih se ali nema šanse dok god se brišu komentari.