Splitski gradski vijećnik i član Županijske skupštine Bojan Ivošević oštro je komentirao dolazak starog talijanskog trajekta Moby Drea, koji bi trebao biti dotegljen do Brodosplita radi uklanjanja više od 250 tona azbesta.
Na svom Facebook profilu Ivošević je upozorio na potencijalnu opasnost za građane: "Uplovilo 250 tona azbesta. Što može poći po zlu kad brod pun azbesta, kakve je Turska zabranila primati u svoja brodogradilišta, dođe u Split da se tim azbestom bavi tvrtka koja je posljednjih godina poznata isključivo po financijskim dubiozama. Sigurno neće štedjeti na tom poslu."
Dodao je i da nije sklon širenju panike, ali da ima razloga za zabrinutost: "Nisam jedan od onih koji vole dizati paniku, ali poučeni iskustvom Sjeverne luke razumijem zabrinutost građana, pogotovo kad bi nadzor nad istim trebali voditi isti oni koji su zataškavali problem u Sjevernoj luci prije dvije godine."
Podsjetimo, riječ je o starom talijanskom trajektu dugom 183 metra i širokom 27 metara, koji je donedavno prometovao pod imenom Moby Drea. Brod sadrži više od 250 tona azbestnih izolacijskih materijala, ponajviše u kabinama za putnike, a plan je da mu se ti opasni materijali uklone upravo u Brodosplitu. Stari talijanski brod Moby Drea godinama nije bio u komercijalnoj upotrebi, a trenutno ga remorker Sea Dream teglja prema splitskom brodogradilištu. Prema informacijama Slobodne Dalmacije, azbest će se uklanjati u Brodosplitu tijekom sljedećih mjesec do dva.
Premda je u početku bilo planirano da nakon sanacije brod bude otpremljen u Tursku na konačno rezanje, talijanski mediji navode drugačiji scenarij. Moby Drea je nedavno kupila tvrtka Med Fuel iz Messine, specijalizirana za opskrbu gorivom za jahte. Njezin vlasnik Davide Prestopino potvrdio je da brod u ponedjeljak, 28. srpnja, stiže u Split, gdje će se ukloniti azbest iz putničkih kabina. Nakon toga, brod bi trebao biti otegljen u grčku luku Pirej, gdje je planirana obnova kabina i dodatni radovi potrebni za dobivanje nove plovidbene dozvole. Prestopino je rekao da je još prerano govoriti o konačnoj namjeni broda, ali da postoji više mogućih scenarija, uključujući povratak u plovidbu. Također je najavio da će brod zadržati ime Drea, što je već odobrilo talijansko Ministarstvo prometa.
Inače, Moby Drea je izgrađena 1975. godine u njemačkom brodogradilištu Flenderwerke. Uz impresivnu dužinu od 183 metra i kapacitet za oko 1.700 putnika te gotovo 1.000 metara garažnog prostora za vozila, brod je nekoć bio ponos talijanske flote. Maksimalna brzina mu je 26 čvorova. Azbest, koji je nekoć bio široko korišten u brodogradnji, danas je zabranjen zbog svojih kancerogenih svojstava. Turske vlasti su zbog toga odbile prihvatiti brod u svoja rezališta, pa će splitski Brodosplit, preuzeti zahtjevan i opasan posao uklanjanja azbesta. S obzirom na najnovije informacije iz Italije, sve su veće šanse da ovaj brod ipak ne završi kao staro željezo, već da ponovno zaplovi – ali ovaj put tek nakon što prođe kroz ruke splitskih brodograditelja.
Štenci u zadarskom azilu
Ima i onih koji su gori od azbesta.