"Nacionalna snaga – lokalna vizija", slogan je koji je ovih dana objavila središnjica HDZ-a kao jedinstveni okvir za kampanju HDZ-ovih kandidata za lokalne izbore. Sam sadržaj programa pritom je više usmjeren na pokazivanje onoga što je kroz protekle godine napravila Vlada.
Batić: Slogan je pun pogodak
Dokument govori o podizanju plaća i mirovina, izgradnji i planovima za izgradnju prometne i telekomunikacijske infrastrukture, obnovi nakon potresa i borbi protiv pandemije COVID-19 itd. U uvodu koji potpisuje predsjednik stranke, premijer Andrej Plenković također ima dijelova teško spojivih s komunalnim temama koje obično dominiraju lokalnim izborima pa se tako još jednom utvrđuje kako je HDZ "odgovorna stranka desnog centra koja povezuje domoljublje s europskom orijentacijom, tradiciju s razvojem, nacionalni identitet s otvorenošću prema budućnosti".
Kad je riječ o odnosu prema lokalnim sredinama, HDZ još jednom naglašava predanost postojećoj administrativnoj podjeli zemlje, ističući županije kao ključne za ravnomjeran razvoj. U programu se hvale i financijskom decentralizacijom i poreznim promjenama kojima je lokalnim sredinama ostavljeno 2,1 milijardu eura više. Stranka sada biračima nudi "odgovorne, stručne i predane kandidate koji će, u suradnji s Vladom i kroz partnerstvo s građanima, provoditi konkretne politike za bolji život svakog čovjeka, u svakom kutku Hrvatske".
Iz svega se na kraju stječe dojam kako je HDZ na ovim izborima građanima odlučio ponuditi "vertikalu", odnosno da izborom njihova kadra osiguraju bolje razumijevanje između državnih i lokalnih vlasti, time valjda i više novca za svoje županije, gradove i općine, no stranka se u istom dokumentu kune kako se u provođenju programa usmjerenih lokalnom razvoju ni u kojoj mjeri ne vodi time koja je opcija gdje na vlasti.
Da bi se tu mogla kriti prikrivena poruka iza HDZ-ova slogana suglasan je i Večernjakov analitičar Dragan Bagić, koji potvrđuje ono što mu je u raspravi na Facebooku na temu HDZ-ova slogana napisao Marko Grdešić, profesor na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti. "Slogan funkcionira kao ucjena, u smislu – nema smisla birati ne-HDZ", napisao je Grdešić, a Bagić se suglasio i pridodao kako "ta implikacija slogan čini još boljim".
Slogan "Nacionalna snaga – lokalna vizija" Bagić smatra punim pogotkom zato što se oslanja na novac iz EU fondova koji je kroz protekle godine utrošen na lokalnoj razini. - Usudio bih se reći da je većina toga što je realizirano na lokalnoj razini (osim možda u četiri velika grada koji imaju i neki vlastiti fiskalni kapacitet) financirano iz EU fondova, a taj je novac prošao kroz protočni bojler Vlade. Stoga, doista dobar slogan - napisao je Bagić, iako u statusu postavlja i pitanje jesu li obilna sredstva iz EU doista zasluga Vlade ili posljedica sretnih okolnosti.
Mamić: Birači programe ne čitaju
Naša politička analitičarka Ankica Mamić upozorava, pak, kako je od slogana i onoga što piše u izbornom programu uvijek važnije pitanje kome to na izborima može pomoći.
- Birači izborne programe u pravilu ne čitaju pa ovaj HDZ-ov može eventualno biti podloga stranačkim kandidatima za lokalne funkcije kako da vode kampanju. Čini mi se zato da se radi više o internom dokumentu nego o nečemu čime bi se bavio prosječan birač - kaže Mamić. Zaključuje pritom kako je ovaj HDZ-ov dokument, ukoliko ga se promatra kao nešto što je usmjereno prema vlastitim redovima, ipak daleko kvalitetniji od uputa koje je svojim kandidatima otposlao SDP, a koje se svode na to da se ispred crvene podloge ne slikaju u crvenoj odjeći.
Ipak, naglašava kako će uspjeh kandidata u svim sredinama ovisiti o njihovim osobnim kvalitetama, odnosno da program koji je objavila središnjica HDZ-u može koristiti samo tamo gdje je stranka odabrala dobre kandidate.
- U Osijeku imaju dobrog kandidata, koji može i bez ovakve nacionalne strategije, no u drugim velikim regionalnim središtima sve skupa ostat će 'u ništa' - uvjerena je Mamić. Dodaje tomu i kako će onim HDZ-ovim kandidatima koji su u svojim sredinama kvalitetno obnašali vlast kroz zadnje četiri godine glavni alat biti ono što su sami isporučili, a oslanjanje na Vladu u kampanji je, kaže, za izazivače, one koji se tek bore doći na vlast i oni će se vjerojatno više koristiti uputama koje je izdala središnjica.
FOTO Znate li tko je prva dama Zagreba? Evo čime se bavi i što kaže o njoj suprug Tomislav Tomašević
:) :) Nazalost taj bojler trosi ko sumanut a ne grije :(