Juno

Najnoviji podaci NASA-ine misije otkrili neočekivane stvari o Jupiteru

Jupiter
Foto: Nasa-Jpl/DPA/PIXSELL
26.05.2017.

Snaga magnetskih polja na nekim mjestima na Jupiteru dvostruko je snažnija od predviđanja

NASA-ina letjelica Juno mijenja način na koji gledamo na Jupiter, uključujući kakav je iznutra, snagu njegovih magnetskih polja i izgled njegovih polova, a sve to ima posljedice i po naš Sunčev sustav i druge, piše stranica IFL Science.

Juno je u orbiti velikog plinovitog planeta od 4. srpnja 2016. godine, a okruži ga svakih 53,5 dana. Nedavno su objavljeni prvi rezultati s Juna, koji, kako je rekao Scott Bolton, glavni istraživač u toj misiji, ukazuju na to da su neke od naših zamisli pogrešne i trebaju biti ispravljene.

Juno je u kolovozu prošle godine prešao Jupiterove polove samo 5000 km iznad vrhova oblaka. Dok su na ostatku planeta oluje podijeljene u ikonične trake, na polovima djeluju kao mješavina meteorskih kratera. Međutim, nije riječ o kraterima, već ciklonima. To je prvi put da smo vidjeli polove, i potpuno su drugačiji od bilo čega što smo danas vidjeli.

- Površinski uzorci blizu polova jako su drugačiji od očekivanja. Distribucija vrtloga iznenadila nas je - rekao je John Leif Jørgensen s Tehničkog sveučilišta u Danskoj, suistraživač na Junovom magnetometarskom instrumentu.

Juno je magnetometrom također izmjerio snagu magnetskih polja i mapirao ih diljem planeta. Snaga je na nekim mjestima dosegla 7,766 Gaussa, što je dvostruko snažnije od predviđanja modela i oko deset puta više od snage našeg magnetskog polja. Juno istražuje i Jupiterovo gravitacijsko polje, a iako još nema dovoljno podataka da potpuno shvatimo što se događa, čini se da smo sve bliže odgovoru.

- Junovi rezultati pokazuju da su naše ideje o plinovitim divovima možda malo prepojednostavljene - rekao je Bolton.

FM
fmihoci1
01:33 27.05.2017.

... moguće je riječ o međuzvjezdanom utjecaju agrokora? ....

LA
LacoLaco
04:05 27.05.2017.

Sve je to O. K.,ALI, rijesite probleme na zemlji I ovom svijetu, a. onda masturbirajte po drougim (nebeskim) tjelima.