"Dopo l" Amore" naziv je prvoga velikoga solističkog koncerta koji je sinoć održao - a održat će ga i večeras, u 20 sati u DK Gavelli - jedan od najboljih hrvatskih glumaca Božidar Alić. No, pod imenom "Dopo l" Amore" krije se i iznimno vrijedan CD istog autra koji se na glazbenom tržištu pojavio potkraj 1999. godine. Zašto ga tek sada koncertno predstavlja?
- Začudno jest, no ovim razgovorom odjavljujem svoj prvi album "Dopo l" Amore" u minimalističkom izdanju Croatije Recordsa te ujedno najavljujem novi nosač zvuka koji će se uživo snimati na ovim koncertima u Gavelli. Taj prvi nosač zvuka, koliko god to bilo čudno, ilegalan je uradak. U konspirativi je pripreman, a za potpunu obavijenost velom tajne bez i trunke promidžbe zaslužna je Croatia Records, tako da se uistinu ekskluzivno mogu osjećati oni koji ga posjeduju u svojoj fonoteci - kaže Alić.
Čime ste se vodili pri odabiru devet skladbi na spomenutu CD-u?
- Kako odluka o snimanju moga prvog albuma nije došla naprečac, tako je jednakim prirodnim putem bez uistinu puno muke i velike filozofije, tijekom predivnih ugodnih proba, došlo do zajedničkog odabira skladbi, u suglasju s maestrom Matijom Dedićom, koji je ujedno i muzički producent na tom tonskom zapisu.
Što sve očekuje publiku koja i večeras dođe u Gavellu?
- To uistinu jest solistički koncert po svim elementima koji solistički koncert označuju ili bolje reći koji jesu u njemu sadržani. Govorim o cjelovitosti koja unutar sebe nosi svoj sadržaj, svoja adaggia, fortissima, larga i svoju codu. Cijeli orkestar sveden je na glasovir lakoće jedva vidljivog doticaja bijelih i crnih polja koja tako, u svojoj besprijekornoj jednostavnosti i čistoći čine suzvuk usklađenog, nenametljivog, no prisutnog orkestra koji se zove maestro Matija Dedić. Ako želimo biti laserski točni, tada ova dva dana spontanog događanja Božidara Alića na sceni Gavelle smijemo i možemo nazvati njegovim povratkom u formi koncerta, točnije rečeno, recitala. U nas se recital, na žalost, isključivo, uzano i tanašno povezuje s govorenjem iliti recitiranjem, a da se pri tome upotpunoma isključuje izražaj uglazbljenih stihova, pjevanje... Izražavanje misli, osjećaja, svjedočenja vremena i osobe koja to čini pjesmom i pjevanjem jest sama srž jednog recitala. U ovom slučaju to je moj osobni stav poimanja života pjevanjem i nešto malo govorenjem svojega tihog dnevnika kroz posuđene glazbene stihove istomišljenika. Ako me pitate koga ću pjevati, tada je tu prije svih Brel, potom Paoli, Endrigo, Dalla, Battisti i na kraju nezaobilazni i bogati, u renesansnom smislu te riječi, Čovjek imenom Arsen Dedić.
Što se tiče međusobnih susreta vas i kazališne publike, protekle gotovo dvije godine bile su razdoblje apstinencije. Je li tome razlog to što ste digli ruke od kazališta ili je kazalište, a mislim tu ponajprije na redatelje i kolege vam glumce, diglo ruke od vas?
- Ako jest došlo, kako vi rekoste, do apstinencije u dodiru između gledatelja i mene, a činjenica jest da me već skoro dvije godine, što nije kratko vrijeme, nema pod svjetlom reflektora, takvu odluku zasigurno nisam donio ja. Tko bi dragovoljno sam sebe dokinuo, izbrisao i poslao u prošlo vrijeme?! Kada ste već uporabili tu riječ apstinencija, tada ona u ovom kontekstu nikako nema prizvuk nečega prirodnog. Osluhnite i vox populi iliti, hrvatski rečeno, glas naroda. Budimo blagi, bio je to splet i koloplet okolnosti. No Bogu hvala, tu sam, mogu, hoću i znam više nego ikad.
Odnedavno među novinskim oglasima može se pročitati da nudite glumačku poduku onima koji se žele okušati na prijamnom ispitu Akademije dramske umjetnosti. Što vas je ponukalo na to?
- Mjesečne pristojbe i davanja treba redovito podmirivati, zar ne?! Računi stižu, a oni nas dostižu neumitno kao smrt. Gotovo je nemoguće na pošten način preživjeti. No, ipak - može se. Tegobe, patnje i problemi, ako ostanemo dosljedni svojem bitku, samo nas na našem životnom putu pročišćuju. Hvala svima koji su mi omogućili vrijeme samoće, križa, sažimanja i patnje. Upućujući mi i čineći Zlo, donijeli su mi Dobro. Blagoslovljeni bili.
Božena Matijević