Za četvrtu, od ukupno šest premijera predviđenih za ovu sezonu, ravnatelj Zagrebačkog baleta Dinko Bogdanić odabrao je glazbeno-baletnu bajku "Mačak u čizmama" Brune Bjelinskog, koja je ove subote premijerno izvedena na sceni HNK u Zagrebu. U repertoarnom kolažu "Mačak" se ubraja u klasični repertoar s nacionalnim predznakom.
Prema književnom predlošku čuvene bajke "Mačak u čizmama" francuskoga književnika Charlesa Perraulta, Bjelinski je skladao glazbu, koji je na istoj sceni praizveden 17. prosinca 1977. godine. Njegov "Mačak", iako naslovljen kao "balet za velike i male", obraćao se prije svega mlađoj publici sa željom da im ta scenska, glazbeno-plesna slikovnica o lukavom mačku i njegovu plahom gospodaru upečatljivije prenese poruke o tom vječnom ljudskom sukobu između pojavnosti i karaktera. Bez obzira koliko već i vrapci znali da odijelo i prečesto čini čovjeka, 25 godina kasnije na sceni HNK "Mačka u čizmama", u koreografiji i režiji Ljiljane Gvozdenović, pamtit ćemo po dvije mačke i - odijelu. Uveden kao lik naratora, najavljivača, Stari Mačak, točnije Mačka jer je uloga dodijeljena opernoj primadoni, sopranistici Ivanki Boljkovac, postao je zvijezda baleta. Gospođa Boljkovac nema inhibicija, ali ima šarma: očito se na sceni sjajno zabavlja - parodirajući likove, usput malo parodira ples, a malo i sebe. A tu vrstu karizmatičnosti publika zna prepoznati. Gost iz Maribora Anton Bogov pokazao je zašto je na zagrebačkoj pozornici uvijek rado viđen gost - njegov je Mladi Mačak bio mazan, razigran i prepreden, a kad je jednom na šapice navukao čizme, raspoložen za pokazivanje tehnike, energije i lakoće koje unosi u svoje skokove. Zbog izvrsnih, slojevitih kostima Barbare Bourek, a posebno su upečatljivi bili oni jarebica u 3. slici te Čarobnjaka i vještica u 6. slici, dramaturški ponešto nedorečena cjelina od sedam (pre)dugih slika bila je lakše gledljiva. Uloge Mlinara Ivice i Princeze na premijernoj su izvedbi otplesali Ovidiu Muscalu i Olja Jovanović-Zurovac, a "pobočnike" Stare Mačke dva Andreja: Izmestjev i Barbanov. Postavljanjem tog baleta na repertoar, HNK je prigodno obilježio desetu obljetnicu skladateljeve smrti, dok je u još jednoj simboličkoj gesti na premijernoj izvedbi "Mačka" orkestrom ravnao njegov sin, Alan Bjelinski.
Zrinka Radić