Naslovnica Kultura Kazalište

Predstava 'Sjećanje šume': Lika kao ogledalo surova svijeta

Roman u kojem autor piše o djetinjstvu, stripovima, Coca-coli... iznova se bavi njegovom važnom temom, odnosom između oca i sina
02. veljače 2018. u 09:49 0 komentara 1215 prikaza
Foto: gavella
Pogledajte galeriju 1/6

Žena kleči pred mužem. Plače, u očaju sklapa ruke i govori: “Ko Boga te molim, daj da ga odvedemo doktoru!” Njen muž odbija iako dobro zna da im sin umire.

Kazališni fenomen Igraju već deset godina i stalno su rasprodani: Ako vam otkrijemo tajnu, moramo vas ubiti

To je ključna scena iz nove predstave “Sjećanje šume” u Gavelli, koja je nastala po istoimenom romanu Damira Karakaša. A ta se scena ne događa u Lici 18. ili 19. stoljeća. To je slika iz Like krajem osamdesetih, nakon što pijani lugar otpjeva legendarnu Dugmetovu “Lipe cvatu...”.

Surov je to svijet. Lika je samo jedno od njegovih ogledala, ono u kojem pojedinac kao da nema ni najmanje šanse. Roman u kojem autor Damir Karakaš piše o djetinjstvu, stripovima, žuđenoj Coca-coli... iznova se bavi njegovom važnom temom, odnosom oca i sina. Ovdje je glavni junak dječak zaluđen nogometom i vojskom, ali bolesna srca i stoga manjkav u očima svoga oca. Sve što radi on radi kako bi razriješio to odbacivanje koje jasno osjeća, koje ga izuzetno boli i zbog kojeg se čini da mu nema spasa. Taj roman redateljica Tamara Damjanović i dramaturginja Nina Bajsić (obje zajedno potpisuju dramatizaciju romana) na scenu donose u oštrom kontrapunktu.

Surovi svijet iz romana ovdje ima gotovo bajkovitu vizualizaciju. Predstava je u cjelini dojmljiva, ostavlja gorak okus u ustima u zemlji u kojoj je nasilje nad slabim često “privatna stvar”, iako ima mjesta na kojima je mogla biti kraćena, ali dužina u kojoj je baš sve važno jasan je odraz njihove mladosti i samih početaka profesionalnog bavljenja kazalištem. Tamari Damjanović ovo je druga režija nakon ispitne predstave koja je također igrala u Gavelli, a kroz svaki pojedini prizor na sceni jasno se vidi njena suradnja s autorom.

Damir Karakaš u predstavi je bio jezični savjetnik, a jezik njegove Like takav je da bi malo tko “na prvu” pogodio tko su ti ljudi na sceni. Glavnu ulogu Dječaka sjajno je odigrao Filip Križan, nijansirajući svoj put spoznaje od dječaka koji se trudi udovoljiti ocu do onog koji shvaća da to nije moguće. Oko njega su redateljica i glumci izgradili dva moćna okvira. Jedan čine muškarci: Darko Milas u ulozi Oca, Janko Rakoš koji igra djeda Pavu i Enes Vejzović kao Lugar. Drugi, čak i jači okvir onaj je ženski. Tu su odlična Ivana Bolanča kao Majka, Ana Kvrgić kao Baka, Tena Nemet Brankov kao sestra te Barbara Nola u tri epizodne, ali podjednako izražajne uloge. 

1 / 10
Brundibar
Oliver Frljić Goran Gerovac Može li se Frljića zabraniti zbog njegove poetike a da to ne bude istovremeno i politička zabrana Kristian Novak Odgovor Kajtaziju Novak: Možda je vrijeme da si Romi izaberu legitimnog predstavnika Histrionska premijera Famozna Anja Šovagović Despot užasno zavija i pri tome je zabavna, ali i tužna

VIP izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.