Naslovnica Kultura Kazalište

Famozna Anja Šovagović Despot užasno zavija i pri tome je zabavna, ali i tužna

Redatelj Krešimir Dolenčić na scenu uvodi pravog pijanista čime je pomogao glavnoj glumici koja tako ne mora pjevati na matricu
27. siječnja 2018. u 15:14 2 komentara 2555 prikaza
Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Florence Foster Jenkins stvarna je osoba. Žena koja je postojala i živjela život koji bi teško stvorila nečija mašta. Ona je samu sebe uvjerila da je najbolja sopranistica svijeta, a bila je žena bez sluha, pjevački antitalent.

Premijera nabijena emocijama Sva djeca koja su 1942. praizvela Brundibara skončala su u logoru

Tijekom Drugog svjetskog rata bila je velika (ali i ismijavana) zvijezda, a na njezinu koncertu u slavnom Carnegie Hallu pred vratima je ostalo dvije tisuće ljudi bez ulaznica.

Odmor za uši publike

Ona je junakinja drame “Famozna” Petera Quiltera, koju je u Histrionima režirao Krešimir Dolenčić. Zabavna je to glazbena komedija u kojoj je nemoguće ne smijati se falš pjevanju, iako u dubini duše Florence razumiju svi ljudi koji vole, a ne znaju pjevati. Stoga njezina famozna rečenica “Ljudi mogu reći da ne znam pjevati, ali nitko ne može reći da nisam pjevala” otkriva snove koje se malo kada usuđujemo ganjati do posljednjeg daha.

Dolenčić “Famoznu” režira uz živu klavirsku pratnju, a imao je veliku sreću što je pronašao mladog pijanista Fabijana Komljenovića koji svira na samoj sceni. Olakšao je time zaista zahtjevno pjevanje Anji Šovagović Despot u glavnoj ulozi. Ona ne mora pjevati na matricu, već se može osloniti na pijanista koji sigurno prati njezine urlike, a Komljenović se istodobno snalazi i u glumi te je njemu pripao završni monolog predstave. Uz to, kako bi publici malo odmorio uši, redatelj je u priču uveo sluškinju, a tu je ulogu odigrala sopranistica Ivana Lazar priuštivši nam tako barem istinsku ariju. Veliki posao na predstavi odradila je i koreografkinja Ljiljana Gvozdenović koja je glavnu junakinju naučila plesati kičasto i teatralno, ali izvan ritma. Scenografkinja Irena Kraljić svela je scenu na klavir i nekoliko nužnih stolaca, dok kostimi Tee Bašić slijede fotografije prave Florence. Anja Šovagović Despot ovdje odrađuje zahtjevan glumački posao, a ženu koja zna pjevati i završila je glazbenu školu “urlati” je podučavala Martina Tomčić. No, glumica je izgradila lik iz kojeg uz opći smijeh i podsmijeh probija istinska tuga i nemoć.

Furiozna Marija Sekelez

Sjajna joj je partnerica Marija Sekelez u furioznoj epizodi učiteljice glazbe koja želi zabraniti “nacionalnu sramotu”, dok je Vanja Matujec razigrano uključena u paralelni svijet koji postoji samo u mašti glavne junakinje, baš kao i Zoran Gogić u ulozi propalog glumca koji živi na tuđoj grbači. 

1 / 17
Tamara Damjanović Damir Karakaš pomogao mi je da zakoračim u svijet Like čija me surovost iznenadila Zlatko Hasanbegović 'Otišao iz dva razloga' Hasanbegović iznio kritiku Frljićeve predstave: 'Žrtva je samo jedna' HNK Split Polovičan uspjeh predstave “Čovik, zvir i kripost”
A1
PROMO
Pogledajte kako je karlovački slatkovodni akvarij postao primjer uspješnog poslovanja

A1 izdvaja za Vas